سازه چادری

سایبان چادری در هندوستان و در سال های گذشته خیلی رایج نبود ، ولی ساخت یک سازه چادری شیک و مدرن می توانست گامی مهم برای معرفی این نوع سازه ها در این کشور باشد. بنابراین می بایست یک سازه چادری با استراکچری فلزی ساخته می شد تا بتوان از محاسن و موارد مصرف آن به شکلی کاربردی و قابل لمس تر دفاع نمود. در این بین ، ساخت سازه های کششی صرفاً محدود به متروپلیس هندوستان می باشد. اگرچه که ممکن است سایبان پارچه ای در اماکن دیگری نیز ساخته شده باشد ، اما بسیار اندک و کمیاب است.

 

سایبان چادری

جزئیات سازه ای پروژه

سایبان کششی و یا همان آلاچیق چادری ساخته شده در بام یک بنا با کاربری مسکونی در هند ، بر دو ستون استوار شده که یکی از همان موارد ساخت سازه چادری است که در این کشور یافت می شود. پره های مازادی در طراحی این سازه کششی و در چهار وجه آن مشاهده می گردد که دلیل آن فراهم نمودن سایه ی بیشتر به جهت مقابله با گرمای بسیار زیاد نور آفتاب است که از ویژگی های آن به شمار می آید. لازم به توضیح است که این پره ها در مواقع لزوم قابلیت باز و بسته شدن را داشته و درصورتیکه نیازی به آن ها نباشد می توان آن ها را از سازه چادری جدا نمود.

 

سایبان چادری

هدف از ساخت سازه

مقصود از طراحی و ساخت سایبان پارچه ای در هند ، به نمایش گذاشتن خصوصیات و مزیت های بهره گیری از سازه های چادری و نقش آن در افزایش سطح زیبایی شناسی در معماری مکان های مختلف بود. مازاد بر کاربرد یاد شده ، از سازه های چادری می توان در مواردی همچون سایبان رستوران و یا کافی شاپ ، سایبان خودرو ، سایبان تراس و ایوان ، سقف پارکینگ چادری ، خیمه های چادری و بسیاری از اماکن مشابه دیگر بهره برد.

 

سایبان چادری

سهولت در جابجایی و مزایای سازه های چادری

با توجه به طراحی و نوع متریال مصرفی و سبکی سازه چادری و نیز الحاقات آن ، می توان به راحتی آن را در هر زمان و مکانی جابجا نمود که این امر از امتیازات آن به شمار می آید. یکی دیگر از مزایای این سازه ها قابلیت جمع آوری آسان و استفاده در فضایی دیگر است که شما نظیر آن را در هیچ متریال دیگری نخواهید دید.

 

سایبان چادری

مشخصات فنی پارچه مصرفی

در این آلاچیق پارچه ای جمع شونده از نوعی پارچه کششی بهره برده اند که جنس آن از الیاف پلی استر بوده و با روکش پی وی سی در دو طرف آن مستتر گردیده است. در رویه ی بیرونی این پارچه ها یک لایه ی مخصوص موسوم به Anti UV قرار داده شده تا بتواند کاربران خود را دربرابر اشعه های مضر خورشید بطور کامل محافظت  نماید. از آنجایی که این نوع غشاها دارای خاصیت کشسانی هستند ، می توانند کلیه ی بارهای وارده بر آلاچیق همچون بار باد و برف را به خوبی تحمل نمایند.

 

سایبان چادری

مشخصات فنی طرح

سطح قابل پوشش آلاچیق پارچه ای مورد بحث ما ، چیزی در حدود ۲۸ مترمربع است که جنس پارچه آن از نوع Ferrari و بصورت پیش تنیده می باشد. با هدف پیوستگی هر چه بهتر قطعه های پارچه ای این سایبان پارچه ای ، از High Frequency یا همان جوش با فرکانس بالا بهره برده اند. این متد با ازدیاد جنبش مولکولی در پوشش PVC پارچه ، باعث بهم پیوستگی و انسجام بسیار بالا در برش های سایبان پارچه ای می شود.

 

سایبان چادری

واکنش سازه در مقابل حریق

در این قبیل از سازه های چادری ، پارچه هایی استفاده می شود که در برابر حریق واکنش بسیار مطلوبی را نشان داده و لازم به ذکر است که این نوع پارچه ها در آیین نامه و اساسنامه های معتبر جهانی من جمله DIN دارای تأییدیه می باشند. امروزه فن آوری پیش تنیدگی در ساخت این نوع پارچه ها در سازه های چادری با استقبال چشمگیری روبرو بوده که در این سایبان کششی هم از این تکنولوژی بهره جسته اند.

 

سایبان چادری

درباره محل اجرای پروژه

هند ، با نام رسمی جمهوری هند کشوری در جنوب آسیا است. این هفتمین کشور بزرگ از نظر مساحت و دومین کشور پرجمعیت جهان پس از چین است. آب و هوای هند به شدت تحت‌ تأثیر رشته کوه های هیمالیا و صحرای تار قرار دارد که هر دوی آن‌ ها از نظر اقتصادی و فرهنگی محور تابستان و زمستان موسمی هستند.

هیمالیا از وزش بادهای سرد کاتاباتیک آسیای مرکزی جلوگیری می کند و به همین دلیل بخش عمده ای از شبه قاره هند را گرمتر از بسیاری از مناطق در عرض های جغرافیایی مشابه نگه می دارد. صحرای تار نقش مهمی در جذب بادهای موسمی تابستانی جنوب غربی پر از رطوبت ایفا می کند که بین ماه های ژوئن و اکتبر ، اکثر بارش های هند را تامین می نماید. چهار گروه عمده آب و هوایی در هند غالب است: مرطوب استوایی ، گرمسیری خشک ، نیمه گرمسیری مرطوب و کوهستانی.

 

سایبان چادری

اهمیت استفاده از سازه های چادری در هند

با مواردی که عرض شد یقیناٌ به این نتیجه رسیده اید که چرا نقش استفاده از سایبان های پارچه ای در هند تا این اندازه مهم است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از کمپانی های تولید کننده ی پارچه های کششی با نام SRF در هندوستان قرار دارد ؛ این کمپانی به نوعی نماینده شرکت مشهور آلمانی Mehler است که پس از شرکت سرج فراری فرانسه ، برترین کارخانه تولیدکننده ی پارچه های کششی در دنیا می باشد.

سایبان چادری و نقش آن در دید بصری و معماری (منزل مسکونی در هند)

سایبان چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام