سقف چادری جایگاه تماشاگران

خیمه چادری نصب شده در سقف جایگاه تماشاگران در قسمت ساختمان اصلی یک مجموعه ورزشی در کشور اسپانیا قرار دارد و به منظور پوشش بخشی از این ورزشگاه از یک سقف چادری سبک استفاده شده است. بخش سازه ای سقف پارچه ای توسط دو ستون بلند اصلی پایدار است که رأس ستون ها به وسیله کابل های کششی به پیرامون سازه متصل شده است.

خیمه چادری

پایداری خیمه چادری جایگاه تماشاگران

موقعیت جانمایی خیمه پارچه ای در دو طرف مجموعه قرار دارد و مابین آن ها از آلاچیق های چادری که هم اندازه هستند قرار داده شده است. غلاف پیرامون با بهره گیری از کابل های کششی معلق توسط ستون ها متعادل شده اند. پایداری این مجموعه سازه چادری توسط نیروی پیش تنیدگی در کابل های کششی تأمین می شود و به وسیله ۴ ستون اصلی برقرار است. تعدادی آلاچیق چادری نیز در اطراف سازه اصلی بنا شده و کاربری های متفاوت دیگری دارند.

این سایبان چادری از نوع تک لایه بوده و به تنهایی نور لازم را برای انجام تمرینات ورزشی در اختیار بازیکنان قرار می دهد. سازه پارچه ای ساخته شده دارای مساحت ۲۴۰۰ متر مربع بوده و از مصالح سبک در ساخت آن استفاده گردیده است که از نظر اقتصادی نیز به صرفه می باشد.

خیمه چادری

تاریخچه خیمه چادری در گروه سازه های چادری

با پیدایش خیمه چادری ایده اولیه سازه های چادری شکل گرفت که شکل ساده آن مورد استفاده بسیاری از سرخپوستان ، عشایر ایران و همین طور بادیه نشینان عربستان بوده که توسط ستون های مورب نگه داشته می شدتد. این سازه ها با هدف مسقف نمودن و مقابله با نور خورشید و نزولات جوی بوده است. کاربری دیگر آن را می توان خاصیت دکوراتیو و المانی آن با بهره گیری از شکل خاص و نوستالژیک سازه نام برد. سطحی که توسط این خیمه چادری پوشانده شده دارای ارتفاع ۱۸ متر در رأس  سازه بوده است. همچنین طول عمر آن نیز حدود ۲۵ سال در نظر گرفته شده است.

 

خیمه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام