آلاچیق پارچه ای برج باغ ، دروس

محل اجرا : تهران-دروس

کاربری : سایبان چادری

مساحت : ۳۰ متر مربع

تاریخ اجرا : بهار ۱۳۹۸

آلاچیق پارچه ای باغی

سایبان چادری

آلاچیق چادری به عنوان یک سازه چادری جهت ایجاد پوشش فضاهایی همچون آلاچیق های باغی ، سقف پارکینگ ها و … مورد استفاده قرار می گیرد. سایبان پارچه ای به لحاظ شکل ظاهری دارای تنوع زیادی می باشد. از جمله طرح های آلاچیق های چادری می توان به رویال ، پارادایس ، اُکتا ، هگزا ، سالن ، تترا ، سان شید ، توئین هد ، وارونه ، خیمه چادری ، فلورا ، لاله و.. اشاره کرد. برای آگاهی از طرح های بیشتر و کسب اطلاعات لازم درمورد آن ها می توانید به صفحه محصولات مراجعه فرمایید.

 

شرح پروژه

آلاچیق چادری اجرا شده توسط شرکت سازه چادری کاوشکام در محوطه ی یک برج باغ واقع در منطقه دروس تهران دارای شکل منتظم ۸ وجهی بوده و در آن از پارچه کششی پلی استر با روکش پی وی سی استفاده شده است. وجود یک حوض سنگ چین شده در زیر این آلاچیق و همگونی ایجاد شده بین سازه چادری و آب ، جذابیت خاصی را به مجموعه بخشیده است.

سایبان پارچه ای مذکور در مساحتی در حدود ۳۰ متر مربع و بر روی یک حوض آب در بهار سال ۱۳۹۸ و در مدت ۵ ساعت نصب گردید. و این موضوع به عنوان یکی از محاسن سایبان های چادری و در کل سازه های چادری در قیاس با سایر سایبان های سنتی به شمار می آید.

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری، سایبان ماشین، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید.

آلاچیق پارچه ای باغی

ساخت سازه چادری

برای ساخت سازه ی این آلاچیق چادری از پروفیل نوع ST37 استفاده شده است ؛ دلیل این امر جوش پذیری بالای آن بوده که در کیفیت نهایی محصول تأثیر بسزایی دارد. بنا به درخواست کارفرما ، رنگ سازه مشکی انتخاب گردید تا با ایجاد کنتراست بین پارچه و سازه ، خودنمایی بیشتری کند. دلیل کارفرما برای انتخاب این رنگ ، وجود مبلمان ها و سازه های جانبی مشکی بود. لازم به ذکر است که انتخاب رنگ سازه و پارچه با درخواست مشتری قابل تغییر است و هیچ گونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

 

پارچه مصرفی

نوع پارچه ی استفاده شده در این آلاچیق چادری از جنس پلی استر و با روکش دو طرفه PVC است. این پارچه ساخت کمپانی مهلر آلمان بوده و از لحاظ کیفیت پس از شرکت سرج فراری فرانسه رتبه ی اول را در سطح جهان دارد. در ساخت این پارچه از تکنولوژی های روز دنیا استفاده شده است ، بطوری که در رویه ی بیرونی آن از یک لایه ی Unti UV بهره برده اند ؛ دلیل این امر محافظت ۱۰۰ درصدی کاربران سایبان چادری در برابر اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش (UV) است.

آلاچیق پارچه ای

به دلیل غیر قابل نفوذ بودن این پارچه ها در برابر گرمای خورشید ، کاربران این آلاچیق ها سایه ای خنک را تجربه خواهند کرد ، به نحوی که این موضوع کاملاً محسوس و قابل لمس است. به دلیل خاصیت کشسانی پارچه ها ، کلیه ی فشارهای وارده اثر مخربی بر روی آن ها ندارد.

جالب است بدانید که این سازه ها بر اساس بار باد و بار برف طراحی می شوند و برخلاف سازه های معمولی نباید نگران آثار تخریبی پس از حوادث قهری و غیر مترقبه باشید. البته این بدان معنا نیست که بطور کامل و ۱۰۰ درصدی در برابر این گونه آسیب ها مقاوم هستند ؛ زیرا که طراحی بر اساس بار باد و برف نرمال منطقه صورت می پذیرد.

 

معرفی محل اجرای پروژه

دَرّوس (به انگلیسی: Darrous) از محله‌ های قدیمی و اعیان نشین شهر تهران واقع در شهرستان شمیرانات است. این محله در منطقه ۳ شهرداری تهران واقع شده‌ است. مرز جنوبی این منطقه بلوار شهرزاد (شیدائی) و مرز شمالی آن کمی بالاتر از خیابان دولت (کلاهدوز) می‌باشد. درّوس از شرق به خیابان پاسداران و از غرب به خیابان شریعتی (جاده شمیران) منتهی می‌شود.

محله دروس تهرانمحله دروس تهرانمحله دروس تهرانمحله دروس تهران

خیابان‌ بندی منظم و رعایت اصول شهرسازی در خیابان‌ های درّوس از ویژگی‌ های این محله است که آن را به‌ یکی از گرا‌ن‌ ترین محله‌ های شهر تهران تبدیل کرده‌ است. ظاهراً نام محله ی درّوس مرکب از دو کلمه ی دره و روس می‌باشد؛ زیرا روس‌ها در آنجا اقامت تابستانی داشتند و مهمانی‌ ها و جلسه‌ های اداری خود را این محله برگزار می‌کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام