سایبان پارچه ای خانه مسکونی در برلین

سازه چادری در یک منزل مسکونی با فرم و حجم مکعبی شکل ، در نمای جنوبی و به سمت باغ در شهر برلین آلمان طراحی و ساخته شد. طراح این سازه با ایجاد یک سایبان چادری که در تراس این خانه بنا شده است ، توانسته یک سقف متحدالشکل را در این فضا تعبیه نماید. از آنجایی که این سازه ها علاوه بر ایجاد سایه می توانند بعنوان یک المان معماری زیبا نیز بکار روند ، طراح فرم کایت را برای این مکان پیشنهاد داده بود که مورد تأیید کارفرما نیز قرار گرفت.

 

سازه چادری

دیتیل اجرایی

در این سازه غشایی بجای استفاده از پست های قائم ، از دو دستک بصورت افقی استفاده شده که بواسطه کابل های کششی نگهدارنده مهار شده اند. این عمل به کاربر بنا ویویی بی نظیر از باغ مجاور را از فضای نشیمن می دهد و یک سایبان پارچه ای با نور زیاد و دلنشین را فراهم می نماید. در سایر سازه های کششی ، ممکن است ستون های اطراف سازه به شکلی مزاحم برای کاربر وجود داشته باشند که با انتخاب یک طرح مناسب و یک طراحی خلاقانه می توان این مشکل را به راحتی حل نمود.

 

سازه چادری

عملکرد سایبان پارچه ای

سقف پارچه ای این بنا با راندمان مناسب در مقابل اشعه UV خورشید طوری طراحی شده که بتواند در فصل تابستان و نیز زمستان های با سرمای زیاد مقاومت لازم را داشته باشد. این سازه با توجه به نوع پارچه ی بکار رفته در آن ، قابلیت دفع اشعه های مضر خورشید را داشته و از ورود گرما به زیر سایبان جلوگیری می نماید. به دلیل انتخاب رنگ سفید در پارچه ، از جذب بیش از اندازه ی گرمای ناشی از تابش آفتاب جلوگیری شده و درنتیجه کاربر سایه ای خنک را تجربه خواهد کرد.

 

سازه چادری

متریال مصرفی – پارچه

پارچه ای که در این سایبان چادری استفاده شده از جنس پلی استر با روکش PVC بصورت دوطرفه می باشد که این امر سبب ازدیاد طول عمر پارچه شده و سازندگان آن عمر مفید سازه و متعلقاتش را به مدت ۲۱ تا ۳۰ سال درنظر گرفته اند ؛ همین مسأله ، این سایبان پارچه ای را در رسته سقف های چادری پایا و ثابت برای این بنا قرار می دهد که دلیل پایداری این قبیل سازه ها ، وجود کابل های کششی و نوع پارچه مصرفی آن می باشد.

 

مشخصات فنی پارچه

این پارچه ها از بهم تنیدن الیاف پلی استر به شکل تار و پودی تولید می گردند که منجر به خاصیت کشسانی آن می شود و این قابلیت ، تحمل و مقاومت سازه را دربرابر فشارهای جانبی وارده همچون بار باد و برف بطور چشمگیری افزایش می دهد. کمپانی مشهور Mehler که در همین کشور قرار دارد ، در رویه ی بیرونی پارچه یک لایه ی مخصوص موسوم به Anti UV قرار داده تا بتواند کاربران سایبان را بطور کامل دربرابر اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش و همین طور انواع بیماری ها و سرطان های پوستی محافظت نماید.

 

سازه چادری

متریال مصرفی – استراکچر

در ساخت سازه فلزی این سایبان غشایی از چند مدل پروفیل فولادی بهره برده اند. برای ستون ها در طرفین سازه از پروفیل های لوله با سایز ۲۲۰ میلی متر و ضخامت ۴ میلی متر استفاده شده است. برای تیرهای مهاری نیز از پروفیل های لوله با سایز ۱۱۴ میلی متر و ضخامت ۳ میلی متر بهره برده اند. به جهت مهار کامل این تیرها ، پلیت هایی بر روی دیوار نما با رول بولت نصب شده و تیرهای فولادی را با استرندهای کششی به آن ها متصل کرده اند. برای جلوگیری از حرکات سازه ای ستون ها در هنگام فشارهای جانبی ، دو پروفیل قوطی با سایز ۱۴۰*۱۴۰ و ضخامت ۳ میلی متر بصورت اریب (۴۵ درجه) به آن ها جوش شده است.

 

سازه چادری

خلاقیت در طراحی معماری

از محاسنی که برای این سازه می توان برشمرد ، مقاومت بی نظیر آن در مقابل اشعه مضر خورشید است. پارچه ای که در این استراکچر بکار برده شده بصورت چندلایه بوده و سطح قابل پوشش آن نیز ۱۶ مترمربع می باشد. با توجه به تصاویری که در ذیل آمده است می توان مشاهده نمود که المان های بکار رفته در این سازه خیلی محدود می باشند ، ولی طراح این استراکچر با دیدی خلاقانه و مبتکرانه طرحی ۳D را در این مجموعه استفاده نموده است. از این نوع طرح ها می توان در المان ها و معابر شهری نیز استفاده نمود.

طرحی که در این پروژه مورد استفاده قرار گرفته و در تصاویر ذیل نیز مشاهده می فرمایید ، فرم کایت است. سایبان چادری طرح کایت با دارا بودن ستون ها در کنار بیشترین فضا را برای استفاده کنندگان خود ایجاد می نماید. با توجه به ظاهر و ماهیت این سازه و عدم آببندی کامل آن ، بیشتر در پروژه های دکوراتیو از آن استفاده می گردد. از این طرح بعنوان سایبان روف گاردن ، سایبان ویلا ، سایبان پارک ، سایبان رستوران و کافی شاپ ، سایبان ورودی ، سایبان استخر و.. بهره می برند.

نمایی زیبا از سایبان تراس اجرا شده در خانه ی مسکونی برلین

سازه چادری

درباره محل اجرای پروژه

برلین پایتخت و بزرگ ترین شهر آلمان از نظر مساحت و جمعیت است. برلین از کرانه های رود اسپری که به رود هاول در بخش غربی اسپاندوا می ریزد ، می گذرد. این شهر به دلیل قرار گرفتن در دشت اروپا تحت تأثیر آب و هوای معتدل فضلی قرار دارد. حدود یک سوم مساحت شهر را جنگل ها ، پارک ها ، باغ ها ، رودخانه ها ، کانال ها و دریاچه ها تشکیل می دهد. درست است که برلین دارای آب و هوای معتدلی است ، اما به دلیل رودخانه ها و دریاچه های بسیاری که دارد ، هوای شرجی آن در تابستان ممکن است گاهی آزاردهنده باشد. از همین رو استفاده از سایبان های چادری در اماکن مختلف با توجه به سایه ی خنکی که ایجاد می کند می تواند کمک کننده باشد.

سایبان چادری مقاوم با طول عمر بالا

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام