سازه چادری در بازار ساحلی

سایبان چادری یکی از گزینه های قابل قبول و مورد استفاده و اجرا در محیط های گرم و شرجی می باشد. از آنجایی که این سایبان ها می توانند گرمای خورشید را تا ۵۰ درصد کاهش داده و از انتقال حرارتی آن جلوگیری نمایند ، لذا بهترین گزینه برای این قبیل اماکن محسوب می شوند. سازه های چادری علاوه بر ایجاد سایبان می توانند بعنوان یک المان معماری زیبا نیز بکار رفته و سبب مدرن شدن مکان مورد استفاده و خلق فضایی دکوراتیو گردند. این سایبان ها به دلیل سبکی و سهولت در نصب ، جایگزین بسیار مناسبی برای متریال سنتی محسوب می شوند.

 

سایبان چادری

درباره پروژه

در یکی از شهر های ساحلی در برزیل ، منبع درآمد اکثر ساکنان ، فروش محصولات دریایی مختلف اعم از ماهی ، میگو و.. بوده و علاوه بر آن نیز سبزیجات جزو تولیدات اصلی بومیان منطقه می باشد. فعالیت های کشاورزان به نحوی بوده که این سری از فعالیت های اقتصادی بسیار رو به گسترش و پیشرفت قرار گرفته است. با توجه به افزایش حجم خرید و فروش ها ، نیاز به استفاده از یک فضای بزرگ و سرپوشیده جهت بازار خرید و فروش محلی بسیار ضروری به نظر می رسید. به همین دلیل مسئولان شهر تصمیم به برپایی یک بازارچه سرپوشیده گرفتند. در ساخت این بازارچه ، از کمک گروه سازنده سازه چادری ، جهت پوشش فضای اطراف و سقف آن استفاده گردید.

سایبان چادری

سازه چادری یکپارچه و ترکیبی

در ساخت سازه اصلی و سایبان  آن از سیستم سازه های پارچه ای استفاده شد. سازه  چادری مذکور  ، از نوع سایبان پارچه ای به هم پیوسته بوده و در یک محوطه به مساحت تقریبی ۳۳۰۰ متر مربع ساخته شد. از مزایای این منطقه دسترسی مناسب به انشعابات اصلی شهر بود. در ساخت سقف این مجموعه از سه گروه و دسته سایبان چادری بهره گرفته شد. این سه دسته عبارتند از آلاچیق چادری وارونه به تعداد ۴۲ عدد ، آلاچیق چتری هشت وجهی به تعداد ۴ عدد و آلاچیق پارکی بزرگ به تعداد ۲ عدد.

سایبان چادری

توضیحات فنی پروژه

آلاچیق چادری دارای قطر ۱۰ متر ، آلاچیق های هشت وجهی با قطر ۱۶ متر و آلاچیق های پارکی نیز به قطر ۱۶ متر بودند. این مجموعه بزرگ و ترکیبی از سازه های چادری مختلف به وسیله یک سازه فضایی قوی و به کمک انکربولت ها به زمین متصل گردیده است و در کناره های سازه  توسط رینگ های فلزی مهار شده اند. نکته قابل توجه در خصوص این مجموعه ، عملکرد یکپارچه کل سایبان می باشد. در گوشه های پارچه از پلیت پارچه هایی با چندین پیچ جهت اتصال به سازه اصلی کمک گرفته شده است.

سایبان چادری

سایبان چادری

مقاوم در برابر رطوبت

برای بحث زهکشی آب های ناشی از بارش ها، در مرکز هر سازه چادری یک مجرا در نظر گرفته شده است. در محل اتصال هر یک از آلاچیق ها به هم از پارچه های شفاف جهت ایجاد پوشش و پیوستگی استفاده شده است. این مجموعه در یک منطقه گرم و شرجی قرار گرفته و به همین دلیل کل سازه دارای پوشش اپوکسی بوده تا در مقابل رطوبت بالا مقاومت و طول عمر مناسبی داشته باشد. پارچه پوششی  این سازه چادری نیز از نوع پلی استر با روکش دو طرفه پی وی سی  بوده که علاوه بر مقاومت بالا در برابر رطوبت ، مقاومت مناسبی در برابر نور شدید خورشید از خود نشان می دهد و عمر بهره برداری را بالاتر می برد.

 

سایبان چادری

درباره محل اجرای پروژه

برزیل با نام رسمی جمهوری فدرال برزیل ، بزرگ ترین کشور در آمریکای جنوبی و در آمریکای لاتین است. برزیل از نظر مساحت پنجمین کشور بزرگ جهان و هفتمین کشور پرجمعیت جهان می باشد. پایتخت آن برازیلیا و پرجمعیت ترین شهر آن سائوپائولو است. این فدراسیون از اتحادیه ۲۶ ایالت و ناحیه فدرال تشکیل شده است. برزیل تنها کشور در قاره آمریکا است که زبان پرتغالی را به عنوان زبان رسمی خود برگزیده است. این کشور به دلیل بیش از یک قرن مهاجرت گسترده از سراسر جهان ، یکی از چندفرهنگی ترین و از نظر قومیتی متنوع و پرجمعیت ترین کشور رومی با اکثریت کاتولیک است.

 

جغرافیای برزیل

برزیل که از شرق به اقیانوس اطلس محدود می شود ، خط ساحلی ۷۴۹۱ کیلومتری دارد. این کشور با سایر کشورها و قلمروهای آمریکای جنوبی به جز اکوادور و شیلی هم مرز است و تقریباً نیمی از مساحت این قاره را در بر می گیرد. حوضه آمازون آن شامل جنگل های استوایی وسیع ، زیستگاه حیات وحش متنوع ، انواع سیستم های زیست محیطی و منابع طبیعی گسترده ای است که زیستگاه های حفاظت شده متعددی را در بر می گیرد. این میراث زیست‌محیطی منحصربه‌فرد برزیل را در رتبه اول از ۱۷ کشور با تنوع بالا قرار می‌دهد و بعنوان موضوعی قابل توجه مورد توجه جامعه جهانی است ؛ زیرا تخریب محیط زیست از طریق فرآیندهایی مانند جنگل‌ زدایی تأثیر مستقیمی بر مسائل جهانی مانند تغییرات آب و هوا و از دست دادن تنوع زیستی دارد.

 

گردشگری در برزیل

خط ساحلی برزیل ۷۴۹۱ کیلومتر است که آن را به شانزدهمین خط ساحلی طولانی ملی جهان تبدیل می کند. تمام سواحل در مجاورت اقیانوس اطلس قرار دارد. تعداد قابل توجهی از ویژگی های جغرافیایی آن را می توان در سراسر مناطق ساحلی مانند جزایر ، صخره ها و خلیج ها یافت. سواحل برزیل در جهان مشهور هستند و سالانه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران خارجی می باشند. از ۲۶ ایالت برزیل ، ۹ ایالت و همچنین ناحیه فدرال آن محصور در خشکی هستند. اکثر ۱۷ ایالت ساحلی ، پایتخت های خود را در نزدیکی ساحل قرار داده و همگی در نزدیکی رودخانه‌های بزرگ قابل کشتیرانی قرار دارند.

 

سایبان چادری

نقش سازه های چادری در رشد اقتصادی اماکن گردشگری

با توجه به توصیفاتی که عرض شد یقیناً پی به موقعیت استراتژیک این کشور آمریکای جنوبی برده اید. برزیل و کلیه کشورهایی که مستعد پذیرش توریست هستند ، یکی از الزامات رضایت گردشگران آن ها که می تواند منجر به سرازیر شدن بیشتر توریست ها شود ، وجود المان های معماری زیبا در اماکن تفریحی این کشورها می باشد. یکی از این المان های پرطرفدار و زیبا که می تواند با ازدیاد پذیرش گردشگران به رشد چشمگیر اقتصادی شهرها و کشورهای توریست پذیر بی انجامد سازه ها و سایبان های چادری است  ؛ زیرا که با مدرن نمودن فضاها این امر را به راحتی میسر می سازد.

 

سایبان چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام