سازه پارچه ای با کاربری سقف تراس

سازه چادری با کاربرد اصلی پوشش سقف اماکن مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. وجود سایبان در اماکنی همچون تراس ها بسیار ضروری بنظر می رسد. با توجه به اینکه فضای بالکن ها و تراس ها به عنوان موقعیت مناسب جهت کاربری های تفریحی محسوب می گردد ، لذا وجود یک سایبان برای محافظت استفاده کنندگان در برابر تابش نور خورشید و نزولات جوی مسأله ای مهم بشمار می رود.

 

سازه چادری

درباره پروژه

در یکی از باشگاه های گلف واقع در شهر برلین  و در قسمت تراس جهت برگزاری جشن سال نو ، مجموعه ای از سازه های کششی با کاربری سایبان چادری به صورت آلاچیق  پارچه ای بهم پیوسته طراحی و اجرا گردید. مشابه چنین سایبان های پارچه ای متصل بهم در یکی از نمایشگاه های اتومبیل نیز در سال ۲۰۰۳ میلادی در شهر فرانکفورت آلمان مورد استفاده قرار گرفته بود.

سازه چادری

مزایای سایبان های پارچه ای

به کارگیری آلاچیق چادری به هم پیوسته سبب ایجاد یک راهروی مناسب در تراس شده و باعث بهبود استفاده از این فضای بزرگ برای مراجعان می گردد. جذابیت به کارگیری این سایبان چادری در تراس، سبب افزایش بهره وری این مکان و جلب مشتری بیشتر خواهد گردید.

سازه چادری

سرعت اجرای سازه های پارچه ای

طراحی و اجرای این مجموعه از سایبان چادری با مساحتی بالغ بر ۳۰۰ متر مربع با ابعادی در حدود ۵۰ متر در ۶ متر ، در مدت یک هفته انجام شد. با توجه به این موضوع مدت زمان اجرای چنین سقف هایی به عنوان یک مزیت محسوب می گردد. قابلیت عبور نور طبیعی به جذابیت این سایبان چادری می افزاید و سبب کاهش مصرف انرژی می گردد.

 

سازه چادری

طرح انتخابی

طرحی که مهندس معمار Karl Ratzek به کارفرما پیشنهاد کرد خیمه چادری بود. از خیمه چادری می توان برای پوشش سطوح در اندازه های نامحدود سازه پارچه ای بهره برد و از نظر ابعاد و اندازه هیچ گونه محدودیتی در اجرای انواع سایبان پارچه ای با انتخاب طرح خیمه چادری با توجه به مقاومت خوب آن ها وجود ندارد. از این طرح می توان در فضاهایی همچون رستوران ها ، کافی شاپ ها ، آمفی تئاترها ، غرفه های فرهنگی هنری ، تالارهای عروسی و تشریفات ، سالن های اجتماعات ، پارک ها و.. استفاده نمود.

 

سازه چادری

استراکچر

در ساخت سازه ی این مجموعه سایبان های چادری از متریال مختلفی بهره برده اند. به منظور ساخت ستون های مایل از پروفیل های فولادی با سایز ۱۶۸ میلی متر و ضخامت ۴ میلی متر استفاده شده است. این پروفیل ها از ورق هایی موسوم به ST37 تولید شده اند. جهت کنترل بارهای وارده بر پارچه و انتقال آن ها به زمین ، از استرندهای کششی بهره برده اند که توسط پلیت پارچه ها و مهارکش های مختلف به فونداسیون بتنی فیکس شده است. قطعات و اتصالات یاد شده از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند تا بتوانند دربرابر عوامل محیطی مانند بارش های باران و برف ، رطوبت و شرجی بودن هوا ، تابش های شدید نور آفتاب و.. مقاومت کافی را داشته باشند.

 

سازه چادری

پارچه مصرفی

پارچه بکار رفته در این سازه پارچه ای از جنس پلی استر با روکش پی وی سی در دو طرف پارچه بوده که مقاومت پارچه را بطور چشمگیری دربرابر فشارهای وارده و همچنین در زمان کشش افزایش داده که همین امر سبب طول عمر بالای سقف چادری می گردد. کمپانی سازنده پارچه جهت محافظت کامل کاربران دربرابر اشعه های مضر خورشید که می تواند سبب بروز انواع بیماری ها و سرطان های پوستی گردد ، از یک لایه ی مخصوص موسوم به Anti UV در رویه ی بیرونی پارچه بهره برده است. این پارچه ها به دلیل خاصیت کشسانی فوق العاده ای که دارند می توانند دربرابر انواع فشارهای وارده همچون بار باد و برف بخوبی مقاومت نمایند.

 

سازه چادری

درباره محل اجرای پروژه

باشگاه گلف و کانتری برلین-باد وانزی (Berlin-Bad Wannsee Golf and Country) که در سال ۱۸۹۵ میلادی تأسیس شد در جنوب غربی برلین واقع شده است و با ۱۶۰۰ عضو یکی از بزرگ ترین و مشهورترین باشگاه های گلف در آلمان بشمار می آید. زمین گلف با قدمت ۲۷ حفره ای به شکلی ایده آل در حومه جنگلی بالغ براندنبورگ واقع شده است و دارای انواع مسیرهای غلتشی ملایم است. رولاند اسپکر که به دلیل “رایشتاگ پیچیده” شناخته می شود ، رئیس و ضامن عضویت انحصاری آن است.

 

همکاری دو معمار برجسته آلمانی

مهندس معمار کارل راتزک از آتلیه RATZ و form TL بصورت مشترک یک ساختار چادری جدید را در تراس این مجموعه ورزشی برای پذیرایی سنتی سال نو در ۸ فوریه طراحی نمودند. این دو طراح پیشتر نیز با موفقیت روی پاویون BMW برای IAA Frankfort 2003 با یکدیگر همکاری داشته اند. این سازه کششی ساخته شده می تواند به راحتی جمع آوری شود. این سایبان چادری می تواند بدون توجه به شرایط آب و هوایی ، فضا را برای رویدادهای باشگاهی بزرگ مانند پذیرایی سال نو یا مهمانی تابستانی تا حدود ۱۰۰۰ متر مربع افزایش دهد. دیوارهای جانبی را نیز می توان به طور جداگانه برداشت.

 

سازه چادری

اطلاعات فنی پروژه

محل نصب : برلین ، کشور آلمان
کاربری پروژه : ورزشی
درجه محوطه : ساختار هیبریدی
منطقه آب و هوایی : معتدل – زمستان های سرد و تابستان های معتدل
تعداد لایه های اجرا شده : تک لایه
نوع کاربرد غشاء : پوششی
عملکرد اولیه سازه کششی : حفاظت در برابر باران ، برف ، باد و اشعه های مضر خورشید
مدت زمان اجرای پروژه (طراحی ، تولید و نصب) : ۷ هفته سازه چادری
سایز : چادر ۳ قسمتی با مجموع ۲۰ محور ۲٫۴ متری. ۶ متر در ۵۰ متر
جنس پوشش : شبکه کابلی / پارچه / هیبریدی / فویل
کد پارچه : نوع II
ماده اصلی تشکیل دهنده پارچه : فویل پلی استر
ماده پوششی روی پارچه : پی وی سی
سطح پوشیده شده (m2) : 300 مترمربع
طول کل (متر) : ۵۰
عرض کل (متر) : ۶
مدت زمان پیش بینی شده برای استفاده : بالای ۲۵ سال
ساختار موقت یا دائمی : موقت

 

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام