مساحت : ۱۱۰ متر مربع

تاریخ اجرا : بهار۱۳۹۸

محل پروژه : شیراز

کاربری : سایبان چادری

سایبان چادری در مجموعه ورزشی

در یکی از نقاط شمالی شهر شیراز و در یک مجموعه ورزشی ، حیاطی به مساحت حدود ۱۱۰ متر مربع بین قسمت اداری مجموعه و قسمت اصلی ورزشی بدون سقف وجود داشت. صاحبان مجموعه تصمیم گرفتند جهت ایجاد یک پوشش مناسب به نحوی که نور طبیعی را مختل نکند ، از یک سایبان نوین بهره ببرند. در نتیجه تصمیم به استفاده از سازه چادری با کاربری سایبان چادری گرفتند.

 

سایبان چادری

درباره محل اجرای پروژه – شیراز

شیراز پنجمین شهر پرجمعیت ایران و مرکز استان فارس است که از لحاظ تاریخی به پارس شهرت داشته است. شیراز به بهای نابودی شهر اصطخر که به تخت طاووس نیز شهرت داشت و در زمان ساسانیان به اوج شکوفایی خود رسیده بود در اوایل دوره اسلامی بنا نهاده شد. این شهر دارای آب و هوایی معتدل است و بیش از هزار سال است که مرکز تجارت منطقه ای بوده است. اولین اشاره به این شهر به نام تیرازیش بر روی الواح گلی ایلامی مربوط به ۲۰۰۰ سالر قبل از میلاد مسیح می باشد.

این شهر مدرن توسط سلسله ساسانیان تأسیس شده و در زمان سلسله های پی در پی ایرانی شامل صفاریان و آل بویه به ترتیب در قرن ۹ و ۱۰ تا ۱۱ به شکوفایی رسید. در قرن سیزدهم شیراز به دلیل تشویق حاکم خود و حضور بسیاری از دانشمندان و هنرمندان ایرانی به قطب برجسته هنر و ادب بدل گشت. دو شاعر معروف ایران یعنی حافظ و سعدی اهل شیراز هستند که آرامگاه آن ها در ضلع شمالی محدوده فعلی شهر قرار دارد.

 

پتانسیل بالای شیراز در جذب توریست

شیراز یکی از برترین شهرهای توریستی ایران است و به شهر شاعران ، ادبا و گلها شهرت دارد. همچنین به دلیل وجود باغ‌ ها و درختان میوه‌ ای که در سرتاسر شهر دیده می‌شود مانند باغ ارم ، بسیاری از ایرانیان آن را شهر باغ‌ ها می‌دانند. شیراز یک مقصد گردشگری معروف در جهان است که هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از شیراز از سرتاسر دنیا می آیند. شیراز از لحاظ تاریخی دارای جوامع عمده یهودی و مسیحی بوده است.

صنایع دستی شیراز شامل معرق و خاتم کاری با طرح مثلثی ، ظروف نقره ، قالی‌ بافی و گلیم‌ بافی که در روستاها و عشایر به آن گلیم و جاجیم می‌گویند می باشد. صنایع غالب در این شهر شامل تولید سیمان ، شکر ، کود ، محصولات نساجی ، مصنوعات چوبی ، فلزکاری و قالیچه است. سرمایه گذاری الکترونیکی ایران در شیراز متمرکز شده است. این شهر اولین نیروگاه خورشیدی ایران را در خود جای داده است. همچنین به تازگی اولین توربین بادی شیراز بر فراز کوه باباکوهی در نزدیکی شهر نصب شده است.

 

سایبان چادری

درباره محل اجرای پروژه – محله معالی آباد شیراز

معالی آباد یکی از نواحی شیراز است که از نظر جغرافیایی نیمی از آن در غرب و نیمی دیگر نیز در شمال غربی شهر قرار دارد و بخشی از ناحیه ۶ شهرداری شیراز محسوب می شود و یکی از بلندترین تپه های شهر شیراز است. معالی آباد یکی از زیباترین محله های شیراز است که بسیاری از شیرازی ها تعطیلات آخر هفته خود را در این مکان و در خیابان شهید چمران سپری می کنند و به همین دلیل یکی از گران ترین محله ها محسوب می شود.

معالی آباد معروف به آباد کوچک یکی از محله های مستحکم شیراز است که هوای بسیار خوبی دارد. معالی آباد که به مالی آباد نیز معروف است در شمال غربی شهر شیراز و در منطقه ۶ شهرداری شیراز واقع شده است. فضای دلنشین موقعیت جغرافیایی معالی آباد در شیراز آن را به یکی از محلات خوب شیراز تبدیل کرده است. وجود رودخانه در وسط معالی آباد حال و هوای دلنشینی به این محله داده است. نام این رودخانه رود خشک است. خشک رود از مرکز این منطقه می گذرد و بخشی از آن در امتداد بلوار چمران و سپس به سمت جنوب شرقی کشیده شده و به دریاچه مهرلو می ریزد که از شگفتی های این شهر محسوب می گردد.

سایبان چادری

سایبان چادری

توضیحات فنی پروژه

سایبان پارچه ای مذکور به شکل خیمه شیبدار و با روش سازه چادری آب بند ، طراحی و اجرا گردیده است. دلیل آب بند بودن و استفاده از ناودانی در دور تا دور پارچه ، کنترل نزولات جوی و محافظت حیاط از آن بوده است. همچنین به دلیل تفاوت ارتفاع قسمت اداری و ورزشی( حدود ۴ متر) این سازه چادری در یک سطح شیبدار اجرا گردیده و از این حیث منحصر به فرد است. لازم به ذکر است علاوه بر این سازه چادری بزرگ ، یک سایبان پارچه ای کوچک نیز به عنوان نورگیر در سقف قسمت ورزشی به شیوه آب بند طراحی و اجرا شده است. این سایبان دارای مساحتی در حدود ۲۵ متر مربع می باشد. لازم به ذکر است در این دو  سایبان چادری از پارچه ای از جنس پلی استر با روکش دو طرفه pvc استفاده شده است و در طراحی بار باد غالب بوده است.

سایبان چادری

سایبان چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام