محل پروژه : تهران ، محله ونک

تاریخ اجرا : زمستان سال ۹۶

مساحت : ۸۰ متر مربع

کاربری : سایبان چادری رستوران

سایبان چادری رستوران طاووس

سایبان چادری یکی از به روزترین سازه ها به عنوان پوشش سقف فضاهای مختلف در سال های اخیر شناخته می شود ، بطوری که کارفرمایانی که برای آن ها مقاومت ، سبکی و زیبایی سازه و در عین حال سرعت انجام در اولویت است گزینه مناسبی به شمار می رود. تعداد سقف پارچه ای نصب شده در رستوران طاووس ونک ۴ آلاچیق چادری به ابعاد ۴ در ۵ متر و با مساحت کلی ۸۰ متر مربع می باشد. طرحی که در این پروژه با پیشنهاد کارشناسان فنی شرکت کاوشکام مورد تأیید کارفرما قرار گرفت آلاچیق طرح سالن می باشد. این طرح با توجه به نیاز کارفرما به ایشان پیشنهاد شده بود.

 

ویژگی های طرح انتخابی سایبان چادری

آلاچیق طرح سالن در بین انواع سازه های چادری بیشترین میزان آببندی را داراست ، زیرا که کاربری هایی نظیر رستوران ها و کافی شاپ ها که فضای باز محوطه خود را بعنوان محیط پذیرایی از مشتریان خود قرار می دهند می بایست بصورت کامل ایزوله باشند ؛ دلیل این امر نیز آن است که در فصول سال مختلف مخصوصاً زمستان ها وجود بارش های باران و برف و یا حتی وزش بادهای سرد می تواند باعث ایجاد مشکل در خدمات رسانی و سرویس دهی کارکنان به مشتریان خود شده و همین مسأله نارضایتی آنان و به تبع آن کاهش رشد اقتصادی رستوران را به دنبال خواهد داشت ؛ از این رو یکی از مؤلفه های مهم در طراحی رستوران ها و کافی شاپ ها رعایت همین نکات کلیدی است.

سایبان چادری رستوران طاووس ونک

مزایای آلاچیق سالن

آلاچیق طرح سالن یک ویژگی و برتری مهم دیگر نیز دارد و آن هم وجود ستون ها در اطراف سازه است ؛ بدین معنا که شما پس از اجرا هیچ نوع المان مزاحم در وسط سازه و سایبان مشاهده نخواهید کرد ؛ این موضوع فضای بیشتر و یکپارچه ای را در اختیار کاربران قرار داده و به همین علت نیز این طرح از محبوبیت ویژه ای در بین مشتریان سازه های پارچه ای برخوردار است. یکی دیگر از مزایای این نوع طرح آن است که می توان در فصل زمستان به راحتی با پوشاندن اطراف سازه چادری و استفاده از وسایل گرمایشی همچون گرماتاب ها محیط گرمی را برای مشتریان فراهم نمود و این موضوع باعث می شود تا مشتریان بتوانند در فصول سرد سال نیز از فضای باز استفاده نمایند بدون آن که مشکلی برای آنان بوجود آید.

از مزیت های دیگر سازه پارچه ای نصب شده می توان به زیبایی خاصی که به محیط رستوران بخشیده است اشاره کرد ، به طوری که اغلب مشتریان تمایل به سرو غذا در فضای نصب شده سایبان چادری نشان می دهند و همواره به این دلیل ظرفیت تمامی آلاچیق های رستوران در فضای باز خیلی سریع تکمیل می شود.

سایبان چادری رستوران طاووس ونک

سایبان چادری مدرن

سازه چادری ساخته شده در این رستوران با فرم خیمه ای تشکیل شده از ۴ آلاچیق پارچه ای زیبا می باشد. جهت ساخت این سقف چادری از پروفیل های فولادی با سطح مقطع لوله به عنوان ستون و همچنین پروفیل های فولادی با سطح مقطع قوطی و ناودانی به صورت تیر استفاده شده است. اتصالات مورد نظر آبکاری شده اند تا در برابر شرایط جوی نامساعد مقاومت خوبی داشته باشند.

 

درباره محل اجرای سایبان چادری

باغ رستوران طاووس

رستوران طاووس یکی از رستوران های شیخ بهایی است. این رستوران آلاچیق ها و میزهای زیبایی دارد که در باغ چیده شده اند و می توانید در این نمونه زیبا از باغ رستوران شهر تهران نشسته و از سفارش انواع غذاها و کباب های ایرانی نهایت لذت را ببرید. باغ رستوران طاووس در محله ونک تهران واقع شده است. این رستوران یکی از ۱۶۱ رستوران در منطقه ونک تهران است که در نزدیکی مراکز مهمی همچون مرکز خرید سئول و قطر ایرویز (هواپیمایی قطر) قرار دارد. رستوران طاووس یکی از رستوران های معروف و محبوب تهران و محله ونک بشمار می رود که مشتریان خاص خود را دارد.

سایبان چادری رستوران طاووس ونک

درباره محل اجرای سایبان چادری

ونک

ونک در شمال شهر تهران و در منطقه یک پایتخت ایران واقع شده است. این محله با ساختمان های بلند، برج های تجاری و مراکز خرید فراوان در نزدیکی میدان ونک ، یکی از میادین اصلی و مهم تهران و در خیابان ولیعصر واقعش شده است. محله ونک پیشتر در نزدیکی یکی از روستاهای قدیمی تهران به نام ده ونک قرار داشت که یکی از محله های قدیمی و سرسبز شمال تهران بشمار می رفت.

در زمان قاجار این ده با زمین و توتستان های معروف خود توسط میرزا حسن خان مستوفی الممالک به دلیل نفوذ وی در دستگاه فاسد حکومت قاجاریه مصادره شده بود که بعدها در زمان پهلوی زمین و قنوات به مردم باز می گردد و دانشگاهی نیز به نام الزهرا (با نام قدیمی دانشگاه فرح پهلوی در زمان شاه) در آنجا تأسیس می شود. قبر او و چهار همسرش نیز در مجموعه پشت امامزاده در همین محل قرار دارد. وی یکی از حامیان مالی لژ فراماسونری ایران بوده است.

میدان ونک

ریشه یابی نام ونک

شاید برایتان جالب باشد که بدانید معنای ونک چیست و یا اینکه این نام از کجا آمده است. نام ونک از دو حرف (ون) به معنی درخت و علامت کوچک (ک) تشکیل شده است و معنای نام آن «درخت کوچک» است. ده ونک نیز مانند ده نارمک از آبادی های ری باستان بوده که در منابع مختلف تاریخی از آن یاد شده است. ده ونک یکی از آبادی‌ های خالصه در زمان ناصرالدین شاه بود که در اواخر حکومت قاجاریه ، میرزا یوسف مستوفی الممالک آن را به زور تصرف نموده و با سندسازی توانست تعدادی قنات را به نام خود ثبت کرده و انتقال دهد. این موضوع به همین جا ختم نشده تا جایی که حتی حقآبه رودخانه درکه را نیز به نام خود ثبت می کند تا بتواند از عایدات این زمین ها به نفع لژ فراماسونری استفاده کند.

ده ونک یکی از محله هایی است که هنوز وضعیت قدیمی خود را حفظ کرده ، بطوری که بیشتر خانه ها در این منطقه هنوز ویلایی هستند. ونک محله ای مجلل و در عین حال سرزنده و پویا است. وجود برج های تجاری و مراکز خرید لوکس و همچنین آپارتمان های مسکونی بلند مرتبه گواه این موضوع می باشند.

 

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام