آلاچیق چادری ویلا طرح تترا ، گلسار رشت

محل اجرا : رشت- گلسار

کاربری : آلاچیق چادری

مساحت : ۱۰ متر مربع

تاریخ اجرا : تابستان۱۳۹۸

آلاچیق چادری ویلا

آلاچیق چادری ویلا

آلاچیق چادری با توجه به انعطاف پذیری در طراحی و اجرا ، در مساحت های مختلفی قابل استفاده می باشد ؛ به همین دلیل دارای تنوع بالایی در طرح و رنگ هستند. کاربرد آلاچیق های چادری محدود به مکان و فضای خاصی نیست و تقریباً در هر جایی که فکر کنید قابل اجرا می باشند.

از آلاچیق های ساحلی گرفته تا پارک ها و اماکن تفریحی ، از کافی شاپ ها تا رستوران های بزرگ و کوچک ، از مجتمع های تجاری تا اماکن توریستی ، از ویلاها تا باغ تالارها ، از روف گاردن ها تا تراس برج های بلند مرتبه ، همه ی این ها از اماکنی هستند که می توان از آلاچیق چادری بعنوان سایبان و یا المان معماری استفاده کرد.

آلاچیق چادری ویلا

آلاچیق چادری ویلا

گلسار رشت

سایبان چادری با فرم آلاچیق در یک ویلا واقع در منطقه گلسار رشت ، توسط شرکت سازه چادری کاوشکام در مساحت حدوداً ۱۰ متر مربع در ابتدای تابستان سال ۱۳۹۸ طراحی و اجرا گردید. این آلاچیق پارچه ای با هدف سایبان محوطه ی حیاط ویلا و همین طور تغییر در ظاهر معماری آن نصب شده است.

قابلیت طراحی و اجرای آلاچیق های چادری کوچک به عنوان یک حسن و امتیاز به لحاظ اقتصادی محسوب می گردد.این گونه از سازه های چادری برای کسانی که می خواهند هزینه کمی برای در اختیار داشتن یک سازه نوین در نظر بگیرند مناسب و منطقی می باشد.

 

آلاچیق چادری ویلا

انتخاب طرح

پس از بازدید کارشناسان فنی شرکت و بررسی های به عمل آمده میدانی آنان ، طرح های مختلفی به کارفرما ارائه شد. از آنجایی که حیاط ویلا چندان بزرگ نبوده و کارفرما نیز تمایلی به پوشش بخش وسیعی از حیاط ویلای خود را نداشت ، به همین خاطر طرح تترا پیشنهاد اصلی شرکت بود که توسط ایشان پذیرفته ، تأیید و نهایی شد.

پس از تأیید و ثبت قرارداد ، طراحی اولیه مطابق با ابعاد درخواستی کارفرما توسط نرم افزارهای اختصاصی صورت پذیرفته و نقشه های اجرایی جهت ساخت به بخش تولید ارسال گردید.

آلاچیق چادری طرح تترا

آلاچیق چادری ویلا

معرفی طرح تترا

طرح تترا یک آلاچیق تک پایه است که با دارا بودن یک ستون در مرکز و فرمی چتری ، ساده ترین نوع از دسته ی آلاچیق ها محسوب می شود. این طرح معمولاً در اماکنی که کارفرما  دارای محدودیت فضا می باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

آلاچیق چادری تترا بیشترین کاربرد را در آلاچیق ساحلی ، آلاچیق پارک ها و سقف کافی شاپ ها دارد. این طرح با داشتن یک ستون مرکزی و سقفی چهار وجهی ساده ترین شکل از آلاچیق ها و سازه های پارچه ای را دارا می باشد.

 

معرفی محل اجرای پروژه

شهر رشت

بدون شک رشت یکی از زیباترین شهرهای شمالی ایران است. از محله های سنتی و بسیار قدیمی گرفته تا مناطق جدید و لوکس نشین و لاکچری که معماری آن زبانزد خاص و عام است. از میدان شهرداری و برج ساعت گرفته که تلفیقی از معماری سنتی و مدرن است تا میدان توشیبا ، سبزه میدان و بازار روز رشت ، از گلسار ، منظریه ، بلوار گیلان و اقاقیا تا پارک ملت و وصال که جزو گران قیمت ترین مناطق شهر محسوب می شوند ، همه ی این ها شهر زیبای رشت را در خاطر ما و هم میهنان رشتی زنده نگه می دارد.

گلسار رشت

گلسار رشت

همان طور که عرض شد محله ی گلسار رشت یکی از گران قیمت ترین و لاکچری ترین مناطق شهر رشت است که پروژه ی مدکور در آنجا به انجام رسیده است. البته پروژه های اجرا شده توسط شرکت کاوشکام در شهر رشت به همین جا ختم نمی شود. اگر می خواهید با دیگر کارهای انجام شده ی شرکت در این شهر و استان گیلان آشنا شوید ، پیشنهاد می کنیم برگه پروژه ها را بررسی فرمایید.

 

برخی از پروژه های شرکت در رشت و استان گیلان

اگر بخواهیم چند نمونه از پروژه های اجرا شده در شهر رشت و استان گیلان را که توسط تیم مجرب شرکت سازه چادری کاوشکام طراحی ، تولید و اجرا شده را برای شما نام ببریم می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

  • رستوران برگراد رشت
  • رستوران کوکولانژ (آرتیست) رشت
  • باغ پرندگان رشت (ماهان)
  • باغ پرندگان رشت (جناب دکتر رفیعی)
  • ویلای شخصی در رشت (جناب تدینی)
  • هتل بهشت تالاب بندر انزلی
  • آب درمانی رشت
  • کارواش اسپید رشت
  • دهکده ی ساحلی انزلی
  • خیمه چادری ساحل مارینا ، بندر انزلی
  • تالار شاپرک رشت
  • تالار ماه عسل رشت
  • تالار فرشتگان صومعه سرا
  • سایبان پارکینگ چند ویلای شخصی در رشت
  • چند کافی شاپ در شهر رشت و..
  • آلاچیق چادری رستوران کوکولانژ آرتیست رشت گلسارسایبان پارچه ای تالار عروسیسایبان چادری کارواشسایبان چادری کافی شاپسقف چادری استخررشت باغ پرندگانآلاچیق طرح سالن رستورانآلاچیق ساحلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام