سایبان پارکینگ پارچه ای

محل اجرا : تهران – ساختمان شرکت ماد ایران

کاربری : سقف پارکینگ

مساحت : ۴۸ متر مربع

تاریخ اجرا : بهار ۱۳۹۸

تهران شرکت ماد ایران - سایبان پارکینگ

سازه چادری – سقف پارکینگ

سایبان چادری با کاربری سایبان پارکینگ جزو پر کاربردترین نوع سازه چادری محسوب می گردد. بیشترین سایبان های چادری به عنوان سایبان ماشین ها استفاده می شوند. سایبان های خودرو در انواع طرح های متنوع طراحی و اجرا شده و می توانند بر حسب نیاز ، مساحت تحت پوشش ، سلیقه در فرم آن و.. متغیر باشند. سایبان های پارکینگ در طرح هایی همچون آرک طره ای ، آرک قوسی ، کایت ، سان شید ، سقف متحرک و.. طراحی ، تولید و نصب می گردند.

سایبان پارکینگ پارچه ای

درباره پروژه و طرح انتخابی

در محوطه ی ساختمان مرکزی شرکت مادیران واقع در خیابان ولیعصر تهران ، جهت ایجاد پوشش در فضای محدود محوطه برای دو پارکینگ مجزا ، دو سایبان چادری توسط شرکت سازه چادری کاوشکام طی دو مرحله طراحی و اجرا گردید. این سایبان ها با طرح آرک طره ای اجرا شده است.

سایبان پارکینگ پارچه ای

بطور کلی طرح آرک در دو مدل طره ای و قوسی طراحی می شود. در آرک قوسی چیدمان ستون ها در طرفین سازه چادری می باشد ، در حالی که در آرک طره ای ستون ها در یک طرف قرار داشته و تیرهای اصلی به شکل طره ای به بیرون می آیند. طرح آرک طره ای به دلیل عدم وجود ستون مزاحم در قسمت بیرونی سایبان ، برای پارکینگ خودروها مناسب تر بوده و فرم طراحی آن نیز دارای تنوع بیشتری می باشد.

 

مشخصات پارچه

جنس پارچه ای گه برای این پروژه در نظر گرفته شد ، از نوع پلی استر و با روکش PVC در دو طرف پارچه است ؛ کارخانه ی سازه این پارچه ها در لایه ی بیرونی آن به منظور محافظت خودروها و یا کاربران احتمالی ، از لایه ای موسوم به Unti UV بهره برده است. این لایه سبب می شود تا اشعه های مضر خورشید به هیچ عنوان به زیر سایبان نفوذ نکرده که همین امر طول عمر استراکچر فلزی آن را بالا می برد و از خوردگی و پوسیدگی آن جلوگیری می کند.

این پارچه ساخت کمپانی مشهور آلمانی یعنی Mehler است که از لحاظ کیفیت پس از شرکت Serg Ferrari فرانسه ، رتبه نخست دنیا را دارد. این پارچه ها طول عمری بالغ بر حداقل ۲۰ سال دارند.

 

مشخصات سازه

در ساخت سازه ی فلزی این پروژه ، از پروفیل هایی با مقطع لوله که از ورقی موسوم به ST37 تولید شده اند استفاده گردیده است. این نوع ورق ها دارای خاصیت جوش پذیری بیشتری نسبت به سایر ورق های مشابه خود داشته ، از همین رو مناسب مصارف ساختمانی و همین طور سازه های چادری هستند. در روند تولید و نصب استراکچر فلزی ، از قطعات مخصوصی همانند کپ ها ، پلیت پارچه ها ، دستک های فلزی و.. استفاده می شود.

برج مادیران تهران

معرفی محل اجرای پروژه

مادیران یک شرکت خصوصی ایرانی است که تولید ، فروش و خدمات پس از فروش تلویزیون ، یخچال ، لباسشویی ، مانیتور ، تبلت ، گیرنده دیجیتال ،دوربین ،کامپیوتر ، تلفن همراه ، دستگاه‌ های اداری ، رایانه‌ ای و بانکی را انجام می‌دهد. این شرکت بزرگترین شرکت در زمینه فعالیت خود در ایران است.

گروه مادیران با بیش از ۵۰ سال تجربه موفق در ارائه کالاهای با کیفیت و خدمات پس از فروش ، یکی از معتبرترین و موفق ترین شرکت های حوزه آی تی در ایران بوده و اکنون با تجربه های قبلی خود ، پیشگام تولید و عـرضه ی بهترین لـوازم صوتی و تصـویری و لــوازم خانگی در ایران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام