آلاچیق چادری پارک آبی

آلاچیق چادری (پارچه ای) پارک معمولا در اماکن تفریحی استفاده می شود ؛ اما کاربرد فراوانی هم در ویلاها ، مجتمع های تفریحی ساحلی ، فضای باز کافی شاپ ها و رستوران ها و.. دارد.

 

آلاچیق چادری پارک

تاریخچه سازه های چادری – بخش اول

اولین نمونه های سازه های چادری اجرا شده ، چه در دوران باستان در شکل ابتدایی آن و چه در عصر فعلی بعنوان سازه ای مدرن ، به شکل آلاچیق پارچه ای یا خیمه های کوچک بوده است. قدیمی ترین چادرهای شناخته شده از سیبری ، لاپلند ، ایسلند و آلاسکا می آیند. شکارچیان عشایری برای محافظت از خود در برابر بادهای یخی پوست حیوانات را روی استخوان های بزرگ آویزان می کردند. اگر درختان در دسترس بودند ، از شاخه ها به عنوان تکیه گاه استفاده می شد. گاهی از پوست درخت غان برای پوشاندن قاب استفاده می شد.

تاریخچه سازه چادری

آلاچیق چادری پارک

تاریخچه سازه های چادری – بخش دوم

از آنجایی که این مواد کاملاً زیست تخریب پذیر هستند ، نمی توان گفت که انسان ها چگونه چادر ساخته اند. شواهدی که تاکنون کشف شده اند به حداقل ۴۰۰۰۰ سال قبل باز می گردد. سی هزار سال بعد ، پارچه بافته شده برای اولین بار در چادر گنجانده شد. شکل ایده آل چادر برای ریزش نزولات جوی ، مقاومت در برابر بادهای شدید و تهویه آتش در داخل خانه مخروطی است. چادرهای مخروطی شکل در سراسر نیمکره شمالی یافت می شوند. معمولاً یک “مخروط” از نهال‌های درخت در کنار هم قرار می‌گرفتند تا از پوششی حمایت کنند که قسمت پایینی چادر را محافظت می‌کرد و قسمت بالایی را برای خروج دود باز می‌گذاشت.

هنگامی که مردم در جوامع ثابت کشاورزی مستقر شدند، چادرها نقش تأمین سرپناهی برای رویدادهای مذهبی، اجتماعات اجتماعی و اسکان ارتش های بزرگ را به خود اختصاص دادند. بیشتر این چادرها شامل یک دکل مرکزی بود که توسط یک غشای مخروطی یا دو دکل و سقفی شیبدار شیروانی احاطه شده بود. یکی از آشناترین پناهگاه های کششی قرن بیستم، چادر سیرک است. چادرهای سیرک اولیه از یک شکل چتر ساده استفاده می کردند

 

آلاچیق چادری پارک

آلاچیق چادری پارک در گواتمالا

مسئولان منطقه ی تفریحی در پارک آبی به نام اسکوینتلا در کشور گواتمالا تصمیم به اجرای یک مجموعه آلاچیق چادری گرفتند. هدف از تولید این مجموعه سایبان پارچه ای ، ایجاد سایه و سر پناه برای مراجعه کنندگان به این فضای تفریحی بود. از این رو اقدام به ساخت یک مجموعه ۹ تایی از سازه های پارچه ای نمودند. طرحی که برای این آلاچیق ها درنظر گرفته شده است ، آلاچیق طرح سالن می باشد ؛ این نوع طرح از سازه های چادری بیشترین فضا را برای کاربران خود بهمراه دارد. دلیل این امر نیز عدم وجود ستون های مزاحم در وسط سازه و همین طور نصب ستون ها در اطراف استراکچر می باشد.

 

آلاچیق چادری پارک

دلیل ساخت سایبان پارچه ای

از عوامل مهم در تولید این سازه های چادری ، همگونی آن با محیط سبز این پارک بود. هر چند که یک سایبان پارچه ای به خودی خود هارمونی بسیار خوبی را با فضای سبز اطراف خود دارد ؛ اما کارفرمای این پروژه خواستار سازه هایی فراتر از آن بود ؛ بنحوی که ستون های این سایبان چادری از بتن با نمای بیرونی چوب استفاده شد تا با فضای پیرامونش نهایت همگونی را داشته باشد.

آلاچیق چادری پارک

  ترکیب همگون آلاچیق چادری با محیط اطراف

آلاچیق چادری پارک

مساحت آلاچیق های چادری

سقف چادری هر یک از این سازه های پارچه ای به شکل یک آلاچیق چادری استاندارد با ابعاد ۳*۳ متر تولید شد. نوع چیدمان و رنگ پوسته این سازه های چادری نیز با توجه به طرح معماری از پیش تعیین شده آن و به جهت تعریف فضا توسط این سازه پارچه ای انجام شد. یک آلاچیق چادری ۴ ستونه ( یا همان طرح سالن ) که به آلاچیق پارک نیز به دلیل کاربرد زیاد در پارک ها و فضاهای سبز معروف است ، از اقتصادی ترین و کم هزینه ترین طرح های سایبان پارچه ای می باشدکه علاوه بر کاربری یاد شده، می تواند در موارد ذیل نیز کاربرد داشته باشد :

سقف پارکینگ یا پارکینگ چادری ، آلاچیق ساحلی ، سقف چادری رستوران ، سازه پارچه ای کافی شاپ و..

 

آلاچیق چادری پارک

طراحی و استراکچر – آلاچیق پارچه ای

در این سازه پارچه ای بجای بریس های فلزی ، از کابل های کششی به منظور نگه داشتن ستون میانی آلاچیق چادری استفاده شده است. ارتفاع بالاترین نقطه ی آلاچیق چادری از سطح زمین به ۴٫۵ متر و سطح تحت پوشش سایبان های پارچه ای نیز ۱۰۰ مترمربع می باشد. در ساخت سازه ی این آلاچیق ها از ستون های بتنی استفاده شده است ؛ بطوری که پارچه های این سایبان های پارکی توسط پلیت پارچه های مخصوص و همینطور شگل پیچ ها به پلیت های متصل شده در هنگام بتن ریزی به ستون ها فیکس شده اند و بدین صورت کشش پارچه انجام پذیرفته است.

آلاچیق پارچه ای پارک

نمایی از زیر آلاچیق پارچه ای

آلاچیق چادری پارک

پارچه مصرفی

پارچه ی مورد استفاده در این سازه های چادری از نوع پارچه پیش تنیده FERRARI precontraint 502 s  است. وزن هر مترمربع از این پارچه معادل ۵۰۰ گرم می باشد. طول عمری که برای این آلاچیق های چادری در نظر گرفته اند ، برابر با ۱۰ سال است. این پارچه ها با توجه به خاصیت کششی خود می توانند کلیه ی بارهای وارده بر آلاچیق و بطور کلی سازه های چادری را همچون بار باد و برف تحمل نموده و بدون وارد آمدن هیچ مشکلی ، برای استفاد در دراز مدت مناسب باشند. این پارچه ها از جنس پلی استر و با روکش دوطرفه پی وی سی می باشند. کمپانی سازنده ی فرانسوی در رویه ی بیرونی پارچه ، از لایه ای موسوم به Anti UV بهره برده است تا بتواند عموم مردم و کاربران این سایبان ها را در برابر اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش بطور کامل محافظت نماید.

آلاچیق پارچه ای پارک

نمای جانبی از نوع چیدمان سازه های چادری

آلاچیق چادری پارک

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام