سازه چادری سقف کافه رستوران دوک (آرتیست/کوکولانژ سابق) رشت

محل اجرا : گلسار رشت – کافه رستوران دوک

کاربری : سقف رستوران

مساحت: ۴۴۰ مترمربع

تاریخ اجرا : تابستان ۱۳۹۸

آلاچیق چادری رستوران کوکولانژ آرتیست رشت گلسار

سازه چادری

سایبان چادری کاربردهای متفاوتی را در اماکن مختلف دارد. معمولاً کاربرد این نوع سازه ها در رستوران ها و کافی شاپ ها بعنوان سایبان ورودی، سقف متحرک رستوران ، پوشش فضاهای باز به شکل آلاچیق و.. می باشد. این سازه ها در هر جایی که فکر کنید قابل طراحی و اجرا می باشند. ویلاها ، ساختمان های اداری و تجاری ، مجتمع های آموزشی ، آمفی تئاترها ، فضاهای ساحلی و پلاژها ، مراکز توریستی و تفریحی ، هتل ها ، فرودگاه ها ، ایستگاه های قطار و راه آهن ، پایانه های اتوبوسرانی و.. از دیگر اماکنی هستند که شما می توانید سازه و سایبان چادری را در فرم ها و اشکال متنوع نصب نمایید.

 

نقش سازه چادری در معماری فضاها

امروزه دیگر همانند گذشته های دور معماری سنتی به تنهایی جوابگوی رونق بازار برای کسبه و فعالان واحدهای تجاری و تفریحی نبوده و می بایست از معماری مدرن برای جذب مشتریان کمک گرفت. یکی از مواردی که می تواند تأثیر چشمگیری در رونق بازارهای کوچک و بزرگ و اقتصادی و همین طور جذب مشتریان بگذارد ، استفاده از سازه ها ، سایبان ها و آلاچیق های چادری است.

رستوران ، کافی شاپ ، هتل ، مرکز تفریحی و یا هر فضای دیگری را تصور کنید که از این نوع سایبان ها استفاده کرده باشند ؛ یقیناً شما را مجذوب خود کرده و ترجیح می دهید برای فضای دل انگیز و جذابی که دارد به این مکان ها مراجعت نمایید تا هم به کار خود رسیدگی کرده و هم از فضای لذت بخش آن نهایت بهره را ببرید.

 

کافه رستوران دوک (آرتیست/کوکولانژ سابق) رشت

آلاچیق چادری دوقله طرح سالن

در کافه رستوران دوک رشت (آرتیست/کوکولانژ سابق) ، برای پوشش سقف کل فضای موجود و نیز ایجاد یک فضای دکوراتیو و تغییر سبک معماری آن ، ترجیح کارفرما بر این بود که بجای استفاده از سقف های رایج بتنی و فولادی که مرسوم هستند ، از سازه پارچه ای با طرح خیمه دو قله استفاده نماید که کلیه ی مراحل طراحی ، ساخت و نصب این کار توسط شرکت سازه چادری کاوشکام بطور کامل انجام گردید.

سقف چادری کافه رستوران دوک رشت

پارچه سقف این سازه از کارخانه مهلر آلمان بوده که از جنس پلی استر با روکش دوطرفه می باشد و در قسمت رویه پارچه از یک لایه Unti UV برای محافظت استفاده کنندگان از نور مضر خورشید بهره برده اند. از این محصول به عنوان سایبان استخر و سایبان ماشین نیز استفاده می شود. این پارچه ها به دلیل خاصیت کشسانی خود در هنگام نصب در حالت کشش قرار گرفته و کلیه ی بارهای وارده را تحمل می نمایند. شایان ذکر است که این نوع سازه ها و سایبان ها بر اساس بار باد و برف طراحی شده و جای هیچ گونه نگرانی بابت تخریب در هنگام حوادث غیر مترقبه نخواهد بود.

آلاچیق چادری رستوران کوکولانژ آرتیست رشت گلسارآلاچیق چادری رستوران کوکولانژ آرتیست رشت گلسارآلاچیق چادری رستوران کوکولانژ آرتیست رشت گلسارسقف چادری کافه رستوران دوک رشت

معرفی محل احداث پروژه کافه رستوران دوک

کافه رستوران دوک یا همان کوکولانژ سابق در محله ی گران قیمت و لاکچری گلسار رشت و در بلوار گلایل واقع شده است. این کافه رستوارن زیبا با معماری منحصربفرد خود توانسته است تا در مدت زمان کوتاهی که از افتتاح خود می گذرد ، نظر مشتریان زیادی را به خود جلب نماید. این رستوران با ارائه ی انواع غذاهای اصیل ایرانی و همین طور غذاهای سنتی شمالی ، طیف گسترده ای از مشتریان را دربرمی گیرد.

یکی از پروژه های شرکت سازه چادری کاوشکام در شهر رشت ، کافه رستوران برگراد است که با انواع غذاهای فست فودی میزبان شما عزیزان می باشد. این پروژه نیز یک آلاچیق با طرح سالن است که فضای باز و بزرگی را در اختیار کاربران خود می گذارد. این رستوران تقریباً حدود یک سال پس از کافه رستوران دوک و با مشاهده تأثیر جذب مشتری آن اقدام به سفارش یک سایبان چادری با طرحی مشابه نمود.

آلاچیق طرح سالن رستوران

تفاوت ظاهری این دو پروژه در مقدار مساحت تحت پوشش سایبان و همین طور نوع طراحی آن است ؛ بدین صورت که رستوران برگراد با فرمی تک قله در وسط (مخروطی شکل) طراحی و اجرا شده ، اما کافه رستوران دوک فرمی دو قله دارد. دلیل این امر مساحت بیشتر این کافه رستوران نسبت به رستوران برگراد است که این پروژه فرم آلاچیق دو قله ی طرح سالن را می طلبید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام