نمایشگاه سالیانه اسب

سایبان پارچه ای نمایشگاه

سایبان پارچه ای (چادری) نمایشگاه با هدف ایجاد محلی مناسب جهت مراسمات سالیانه اسب در این پارک اجرا شده است. این سایبان چادری ابتدا بعنوان تالاری روباز طراحی شد ، اما بعدها بعنوان سالنی جهت رخدادهای سالیانه مورد استفاده قرار گرفت. از ویژگی های مهم سازه های چادری می توان به ایجاد فضاهای سرپوشیده ی مدرن با سرعتی باورنکردنی در اجرا نام برد.

 

سایبان چادری نمایشگاه

مساحت تحت پوشش

این سقف پارچه ای مساحتی بالغ بر ۶۷۵ مترمربع را بطور کامل مسقف نموده و توسط یک پلان مستطیلی شکل با طولی برابر با ۴۵ متر و عرضی معادل ۱۵ متر تحت پوشش خود قرار داده است.

 

سایبان پارچه ای نمایشگاه

نحوه طراحی

این سازه چادری از همه طرف باز می باشد به غیر از یک جهت که از آن سمت معمولاً بعنوان سکوی سخنرانی استفاده می شود. جالب است بدانید که بطور کلی سازه های چادری به غیر از سقف ، از اطراف سایبان ها باز بوده و برخلاف سازه های سنتی دیواره ای ندارد ؛ البته به جز آلاچیق طرح سالن که در برخی مواقع و ینا به درخواست کارفرما و مشتریان می تواند با دیواره های شیشه ای ترکیب شده و محصور شود. همگونی سازه های چادری با سایر متریال و ترکیب آن ها با یکدیگر ، از ویژگی های مهم و بارز سازه ها و سایبان های غشایی است.

 

سایبان چادری نمایشگاه

ساخت استراکچر

استراکچر فلزی این سایبان پارچه ای از هشت کمان فولادی با قطر پانزده متر تشکیل شده است. پروفیل مورد استفاده در این آرک ها از لوله هایی با قطر ۲۷۴ میلی متر هستند. سازه چادری این سایبان پارچه ای توسط ریل های آلومینیومی به استراکچر فولادی و روی قوس های فلزی مهار شده اند. به همین خاطر دقت در نقشه آماده شده و کلیه ی مراحل تولید در کارخانه از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. پروفیل هایی که در ساخت سازه فولادی این سقف چادری استفاده شده از نوع ST37 می باشد. این نوع پروفیل ها با ورق هایی با همین نام تولید می گردند.

ورق ST37

ورق ST37 جزء اصلی ترین فولادهای غیر آلیاژی است که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع ورق سیاه به عنوان فولاد نرمه در صنعت بین مصرف کنندگان شناخته شده است. ورق ST37 درصد کربن پایین و انعطاف پذیری بالایی دارد و استحکام خوب آن باعث کاربرد گسترده در صنایع مختلف شده است. خاصیت جوش پذیری خوب ورق ST37 و قدرت آن بعد از جوشکاری، بسیار مورد توجه مهندسان عمران قرار می گیرد. این نوع ورق در تولید مقاطع فولادی مانند پروفیل ، ناودانی ، ورق ، نبشی ، تیرآهن و میلگرد استفاده می شود. از استانداردهای ورق سیاه مانند ST37 ، می توان به تنش نهایی فولاد و استحکام کششی ورق پی برد. بدین صورت که علامت ST نشان دهنده ی فولاد ساختمانی است. اگر عدد بعد از آن را در ۹.۸۱ ضرب کنیم ، تنش کششی ورق بدست می آید.

 

سایبان پارچه ای نمایشگاه

موقعیت جغرافیایی

شهر Jerez de la Frontera در کشور اسپانیا جزو مناطق گرمسیری بخصوص در تابستان بشمار می آید. محل نصب این سازه پارچه ای در یک پارک است که غالباً درخت های موجود در آن از ارتفاع کمی برخوردارند ؛ به همین سبب توانایی ایجاد سایه لازم را برای کاربران و مراجعه کنندگان از این مجموعه تفریحی و توریستی ندارد. این شهر در استان کادیز در منطقه خودمختار اندلس ، در جنوب غربی اسپانیا است. در Campiña de Jerez، در میانه راه بین اقیانوس اطلس و کوه های کادیز واقع شده است. خرز دارای مزارع گاوداری و پرورش اسب و همچنین یک صنعت شراب معروف در جهان است. با توجه به اقتصاد مبتنی بر کشاورزی و جمعیت شناسی ، جرز در اواخر قرون وسطی یکی از شهرهای اصلی اندلس سفلی بود.

 

سایبان چادری نمایشگاه

هدف از ساخت

هدف مهم و اصلی برای ساخت این سازه پارچه ای ، ایجاد یک سایبان چادری با هدف جلوگیری از آسیب های ناشی از اشعه های مضر خورشید است و در کنار آن نیز عبور نور ملایم روز از سقف چادری و همین طور ایجاد محیطی شاد و لذت بخش برای مراجعه کنندگان می باشد. در نهایت می توانیم به این نکته اشاره نماییم که هندسه این سایبان پارچه ای به نحوی طراحی شده است که موجب بهبود در سیستم آکوستیکی این سازه بعنوان مکانی برای برگزاری مراسم فرهنگی و هنری می باشد.

 

سایبان پارچه ای نمایشگاه

عمر مفید

سازندگان طول دوره بهره برداری این سقف چادری را  ۱۰ سال در مرحله طراحی تعیین نموده اند. این امر یعنی سایبان چادری را بعنوان سازه ای دائمی محسوب کرده اند. البته امروزه با رشد چشمگیر سازه های چادری و استفاده از پارچه های کششی جدید ، این عدد به مقدار قابل توجهی رشد نموده و بالای ۲۵ سال رسیده است.

 

سایبان پارچه ای نمایشگاه

پارچه مصرفی

در ساخت این سقف چادری از نوعی پارچه از جنس پلی استر و با پوشش دوطرفه PVC استفاده شده است. برند سازنده پارچه Ferrari بوده و وزن آن در هر مترمربع از سطح ۱۲۰۰ گرم می باشد. توضیح اینکه شرکت سرج فراری فرانسه برترین تولید کننده ی انواع پارچه های سازه چادری در جهان است. وزن این پارچه نیز نشانگر این امر بوده که کارفرما خواستار سایبانی بسیار باکیفیت بوده است. این پارچه به دلیل خاصیت کشسانی بودن خود می تواند بارهای وارده همچون بار باد و برف را به راحتی تحمل نماید که همین امر سبب می شود تا طول عمر این سازه های غشایی طولانی تر گردد.

 نمای جانبی سقف پارچه ای

سایبان چادری نمایشگاه

نمای داخلی از سایبان چادری

سایبان پارچه ای نمایشگاه

نمای کلی از محل بازشدگی سقف چادری

سایبان چادری نمایشگاه

نمای انتهایی بسته شده سازه پارچه ای

سایبان پارچه ای نمایشگاه

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام