آلاچیق چادری طرح سالن

آلاچیق چادری (پارچه ای) طرح سالن معمولاً در اماکن عمومی استفاده می شود. البته این دلیل بر آن نیست که در جاهای خصوصی از این نوع سایبان نتوانیم استفاده نماییم. بعنوان مثال این نوع از سقف های چادری در روف گاردن آپارتمان ها بعنوان محلی برای ضیافت های شبانه استفاده می گردد ؛ فضایی که با آب بندی کامل آن می توان در تمامی فصول و در همه ی شرایط جوی از آن بهره برد.

 

آلاچیق چادری طرح سالن

کشور اروگوئه

این پروژه را می توان از آن دسته از سازه های چادری ایزوله برشمرد که شامل یک سقف شیب دار از جنس چوب فشرده است. بر روی سقف شیروانی فعلی به شکل پیش تنیده تمهیداتی شامل ستون های میانی تنظیم شونده (با قابلیت تغییر ارتفاع) نصب شده است. علیرغم اینکه عمده فعالیت مردم این منطقه  کشاورزی است ، اما این سازه پارچه ای محلی برای برگزاری انواع همایش ها و رخدادهای فرهنگی و ورزشی بوده است.

اروگوئه یکی از کشورهای آمریکای جنوبی است که نیمه از جمعیت آن در مونته ویدئو و حاشیه آن زندگی می‌کنند. این کشور از سمت شمال با برزیل ، از غرب با رود اروگوئه ، از جنوب غربی با دهانه رودخانه پارانا (به معنی «رودخانهٔ نقره» که در زبان انگلیسی به «ریور بلات» معروف است) ، از جنوب با آرژانتین و از جنوب شرقی با اقیانوس اطلس محدود می‌شود. این کشور ، دومین کشور کوچک مستقل در آمریکای جنوبی است. نکته ی جالب و حائز اهمیت درمورد این کشور آن است که تقریباً در همه جای این کشور سواحل را مشاهده می کنید ؛ از همین رو بستری مناسب جهت استفاده از سازه های چادری و سایبان های ساحلی می باشد.

 

آلاچیق چادری طرح سالن

پارچه مصرفی

این سقف پارچه ای از جنس پلی استر با روکش دوطرفه PVC می باشد که به شکل آلاچیق چادری طراحی شده است. در تولید این نوع پارچه ها از لایه ای موسوم به Anti UV بهره می برند که می تواند کاربران خود را دربرابر کلیه ی اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش بطور کامل محافظت نماید. این نوع پارچه به دلیل خاصیت کشسانی خود کلیه ی بارهای وارده بر سازه همچون بار باد و برف را تحمل نموده و مقاومت قابل قبولی را از خود نشان می دهد.

 

آلاچیق چادری طرح سالن

استراکچر سقف پارچه ای

این سقف چادری شیبدار توسط پیچ هایی چوبی بهمراه واشرهایی از جنس آلامینیوم به فریم چوبی پیرامونی متصل شده است. عرض این سقف پارچه ای ۶ متر و طول آن نیز ۱۱ متر می باشد. به دلیل مقاومت بالای چوب در مناطق ساحلی و شرجی ، از این متریال در ساخت سازه ی اصلی نیز استفاده گردیده است. البته امروزه در طراحی سازه های پارچه ای جهت بهره برداری در مناطق ساحلی و دارای رطوبت بالا بجای استفاده از چوب ، از پروفیل های فولادی از نوع ST37 بهره می برند و در رنگ آمیزی آن از رنگ های صنعتی بعنوان محافظ سازه ها استفاده می گردد.

 

آلاچیق چادری طرح سالن

هدف از ساخت سازه پارچه ای

منطقه ای که این ساختمان چوبی در آن اجرا شده است ، در یک مزرعه نزدیک به مونته ویدئو در کشور اروگوئه می باشد. هدف اصلی ساخت این سایبان پارچه ای، جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید بوده است. که می توانست مزاحمتی برای برگزاری رخدادهای یاد شده ایجاد نماید. از دیگر اهداف تولید این سقف چادری محافظت این مجموعه در برابر بارش های فصلی برف و باران بود. معماری منحصر بفرد این سایبان چادری و متمایز نمودن آن از منظر بصری و در عین حال نصب راحت این سایبان پارچه ای، بدون اینکه تغییر محسوسی در استراکچر ساختمان موجود ایجاد شود، از دیگر اهداف ساخت این سقف پارچه ای به شکل آلاچیق چادری بوده است.

 

آلاچیق چادری طرح سالن

کاهش مصرف انرژی

لازم به ذکر است که سازه های چادری قابلیت عبور دست کم ۷ درصد از نور طبیعی روز را دارند. به همین خاطر فضای زیر سایبان چادری تاریک نمی شد و با این حساب صرفه جویی قابل ملاحظه ای را در مصرف انرژی شاهد بودیم.

 

آلاچیق چادری طرح سالن

صرفه اقتصادی

قیمت تمام شده بسیار پایین در ساخت این سازه پارچه ای و نیز شکل آلاچیق چادری آن از دیگر امتیازاتش بوده است. تا با کمترین هزینه ی مالی بتوان پوششی را برای سقف این ساختمان اجرا نمود. در مقایسه یک سایبان پارچه ای با دیگر سیستم های متداول ساخت سقف ها در دنیا مانند سقف بتنی، شیشه ای ، فولادی ، کامپوزیت و غیره، سیستم های رایج توانایی برآورده نمودن کلیه ی خواسته های کارفرماها را بطور کامل ندارند. بعنوان مثال یک سقف بتنی در حالی که قیمتی به مراتب بالاتر نسبت به سقف پارچه ای دارد، قادر به هدایت نور طبیعی به داخل ساختمان هم نیست. و حتی به مشکلات ساختمان هم اضافه می کند! مانند افزایش دمای داخل بنا در روزهای گرم سال. از منظر معماری و زیبایی شناختی، امکاناتی که یک سایبان پارچه ای در اختیار ما قرار می دهد، توسط سایر مصالح تامین نمی شود.

 

آلاچیق چادری طرح سالن

جزئیات سازه ای

برای این سقف چادری یک سیستم تخلیه آب باران در اطراف سازه ی آن درنظر گرفته شده است. سقف پارچه ای این مجموعه از یازده آلاچیق پارچه ای کاملا مجزا با دهانه های شش متر تشکیل شده است. تا کمترین مصرف متریال را شامل شود. در مراحل مختلف طراحی سعی بر آن بود تا ارتفاع هر آلاچیق چادری را خیلی بالا نبرند. به اندازه ای که عملکرد سقف پارچه ای کششی دچار اختلال نشده و هدایت آب های سطحی نیز به درستی انجام شود. و همچنین از ایجاد چاله هایی که آب در آن جمع می شود جلوگیری بعمل آید.

آلاچیق چادری طرح سالن

مراحل نصب سایبان پارچه ای

آلاچیق پارچه ای طرح سالن

 نمایی داخلی از سقف پارچه ای

آلاچیق پارچه ای طرح سالن

ستون هایی با قابلیت تنظیم شوندگی و با هدف ایجاد پیش تنیدگی در آلاچیق پارچه ای

آلاچیق چادری طرح سالن

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام