آلاچیق چادری پارکینگ

محل اجرا: تهران- سوهانک

کاربری : سقف پارکینگ-سان شید

مساحت: ۱۴۴ متر مربع

تاریخ اجرا: تابستان ۱۳۹۶

آلاچیق چادری پارکینگ

پارکینگ چادری با فرم سان شید

پارکینگ چادری ، به عنوان یکی از فرم های متداول سایبان پارچه ای محسوب می گردد. سقف پارکینگ ها عموما بایستی به نحوی باشد که کمترین تعداد ستون میانی مورد استفاده قرار گیرد. سان شید ها با توجه به اینکه یک سایبان طره ای محسوب می گردند ، مطلوبیت خوبی را برای ایجاد سقف یک پارکینگ شخصی با ابعاد کوچک دارا می باشد. این طرح زیر مجموعه ای از دسته ی آلاچیق ها محسوب شده و معمولاً در دو فرم سان شید معمولی و رویال طراحی و اجرا می شوند.

 

انواع سان شید و مشخصات آن

همان طور که عرض شد این آلاچیق ها دارای دو فرم مشابه هم می باشند که به اختصار شرح می دهیم. سان شید معمولی دارای یک ستون بوده و چتر آلاچیق توسط یک دستک فلزی به شکلی مورب و بصورت طره ای از زیر سایبان مهار می شود. سان شید طرح رویال عیناً همان سان شید معمولی است با این تفاوت که چتر آلاچیق از بالا توسط همان دستک فلزی مورب مهار شده که این همین امر شکلی زیباتر را به سایبان شما می بخشد. از این طرح ها بعنوان سایبان استخر ، سایبان ماشین ، سایبان محوطه ی ویلا ، سایبان کافی شاپ ، سایبان رستوران و.. بهره می برند.

 

درباره پروژه

در محوطه ی یک ویلا واقع در سوهانک تهران ، از همین سیستم جهت ایجاد پارکینگ پارچه ای توسط شرکت سازه چادری کاوشکام مورد استفاده قرار گرفت. جهت افزایش ظرفیت پارکینگ ۴ عدد سان شید در کنار هم طراحی و اجرا گردید. شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده ی انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید.

آلاچیق چادری پارکینگ

یکی از قابلیت های مهم طرح سان شید تکثیر آن به تعداد نامحدود است. یعنی آن که می توان چندین سایبان با طرح سان شید را در کنار یکدیگر نصب نمود ؛ به همین دلیل بهترین گزینه برای پارکینگ خودروها محسوب می گردد. در طراحی این سایبان های چادری مسأله ی جمع آوری آب های سطحی ناشی از بارش های باران و برف به خوبی درنظر گرفته شده است ، بطوری که قوس های کنگره ای در یک وجه پارچه آلاچیق بصورت اورلب بر روی یکدیگر قرار داده شده اند تا از این طریق همپوشانی لازم صورت گرفته و بحث آببندی سایبان مرتفع شود.

 

اجرای چند سایبان با این نوع طرح در کنار یکدیگر به دلیل فرم مخروطی ای که دارد ، ظاهر آن را به شکل یک رشته کوه درآورده که همین امر سبب زیبایی و نمود هر چه بیشتر آلاچیق ها می گردند. شرکت سازه چادری کاوشکام با پشتوانه ی کادر فنی مجرب و پرسنل متخصص و با تکیه بر سال ها تجربه ی موفق خود در طراحی ، ساخت و اجرای پروژه های مختلف در سراسر ایران ، آمادگی خود را برای ارائه ی مشاوره ی رایگان به شما عزیزان اعلام می دارد و با افتخار آماده ی همکاری با مهندسین معماری و عمران است.

 

معرفی محل اجرای پروژه

محله ی سوهانک یکی از محله های شهر تهران است که در گذشته یکی از دهکده های تهران بود. این منطقه در شمال شرقی تهران قرار داشته و امروزه به یکی از محله های لاکچری پایتخت تبدیل شده است. سوهانک در منطقه ۱ تهران قرار گرفته است. درسال ۱۳۴۲ ساخت و ساز در این محله شروع شد. این محله یکی از محله های قدیمی تهران است که دارای تاریخچه ای طولانی می باشد. با وجود کلیه ساخت و سازهای جدیدی که در این محله صورت گرفته ، همچنان بناهای تاریخی بسیار زیادی در آن قرار دارد.

با اطلاعاتی که عرض شد دانستیم که این منطقه علاوه بر نقش مهمی که در بافت تهران قدیم دارد ، به دلیل آب و هوای خوب و لوکیشنی که در آن قرار دارد ، بهترین جا برای ساخت و سازهای مدرن است. حتماً می دانید که ساخت و سازهای جدید و مدرن بدون المان های معماری امری بی معنا و مفهوم است. سایبان های چادری یکی از المان های معماری مدرن است که امروزه مهندسین معماری و عمران از آن بسیار بهره مند می شوند ؛ زیرا که دریافته اند این سایبان ها جزو المان های جدایی ناپذیر در یک ساخت و ساز مدرن محسوب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام