سایبان های پارچه ای کشور ترکمنستان

سازه های پارچه ای رالی موجود در جاده ابریشم شامل ۱۰ سایبان پارچه ای با طرح خیمه ای می باشد و کارفرمای آن فدراسیون جهانی اتومبیل رانی است. طول رالی در حدود چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر بوده و از کشور روسیه تا ترکمنستان درنظر گرفته شده بود. خط پایان رالی در کشور ترکمنستان واقع شده و جهت محافظت تماشاگران و شرکت کننده ها در برابر گرمای آفتاب و همین طور بارش باران و برف ، همچنین محافظت در برابر باد طراحی و اجرا شده است. سقف پارچه ای نصب شده علاوه بر مزایای فوق دارای خاصیت دکوراتیو بوده که بعنوان یک المان شهری زیبا نیز به شمار می‌رود.

سازه های پارچه ای

سازه های پارچه ای

مشخصات آلاچیق های چادری

جهت برگزاری مراسم افتتاحیه و خط پایان اتومبیلرانان ، کارفرمای این پروژه ساخت سازه چادری را از جهات مختلف بررسی کرده و با توجه به زمان اجرایی ، آهن آلات مصرف شده کم ، همچنین زیبایی خیره کننده سازه های غشایی و از همه مهم تر سبکی سازه چادری در مقایسه با سایر سیستم‌ های متداول ساختمانی این سیستم انتخاب گردیده و در مدت زمان ۱۵ روز به انجام رسید. مساحت پروژه ۱۸۰۰ متر بوده و ارتفاع بلندترین ستون آن نیز به ۱۵ متر می رسد و توسط کابل های کششی ، از ۲۵ نقطه پیش تنیدگی لازم در سایبان چادری ایجاد شده است .

سازه های پارچه ای

سازه های پارچه ای

مشخصات پارچه مصرفی

سازه های پارچه ای از نظر مقاومت در برابر شرایط جوی بسیار عالی عمل می کنند و توسط استانداردها و مباحث ساختمانی متداول جهانی طراحی و اجرا می گردند. آلاچیق پارچه ای در وزن های مختلف با توجه به نوع و کاربری پروژه انتخاب می گردد و برای سازه های با مساحت بیشتر از پارچه های ضخیم تر استفاده می شود که مقاومت کششی پارچه در هر ۵ سانتی متر از عرض آن حدود ۴۰۰ کیلوگرم می باشد. در یکی از لایه ها از خواص ضد اشعه uv استفاده شده و جنس آن pvdf در چندین لایه بوده است.

سازه های پارچه ای

مشخصات استراکچر

این سازه با ۱۰ قله مرتفع و خطوط یادبود به عنوان نماد این رویداد ورزشی طراحی شد. مراحل طراحی ، ساخت و نصب در مدت زمان بسیار کوتاه ۱۵ روزه به پایان رسیده است تا بتواند برای اختتامیه ی این رویداد ورزشی آماده شود. این سازه به قدری چشمگیر و زیبا بود که پس از اتمام مسابقات نیز مقامات تصمیم گرفتند این اثر هنری را به مکان های مختلف برای رویدادهای مشابه منتقل نمایند. ساختار غشایی با ۱۰ نقطه برای تشکیل اشکال مخروطی طراحی گردید. بالاترین نقطه پوشش دهی ۱۴ متر بوده و عرض هر دهانه نیز ۲۷ متر می باشد. به دلیل کشش شکل دهی گوشه ی آلاچیق ها توسط استرندهای کششی فولادی ، وزن کل سازه فولادی به شدت کاهش یافته و به حداقل رسیده است.

سازه های پارچه ای

سازه های پارچه ای

درباره محل اجرای پروژه – بخش اول

کشور ترکمنستان

ترکمنستان کشوری در آسیای مرکزی می باشد. عشق آباد پایتخت و بزرگ ترین شهر آن است. این یکی از شش کشور مستقل ترک است. جمعیت آن حدود هفت میلیون نفر است (براساس سرشماری ۱۷ دسامبر ۲۰۲۲) و بنابراین کمترین جمعیت جمهوری‌ های آسیای مرکزی را داراست. ترکمنستان یکی از کم‌جمعیت‌ ترین کشورهای آسیا بشمار می آید. ترکمنستان از دیرباز به عنوان گذرگاهی برای چندین امپراتوری و فرهنگ عمل کرده است. مرو یکی از قدیمی ترین شهرهای واحه در آسیای مرکزی است و زمانی یکی از بزرگ ترین شهرهای جهان بوده است. همچنین یکی از شهرهای بزرگ جهان اسلام و توقفگاه مهمی در جاده ابریشم بود.

ترکمنستان که در سال ۱۸۸۱ میلادی توسط امپراتوری روسیه ضمیمه شد ، نقش برجسته ای در جنبش ضد بلشویکی در آسیای مرکزی داشت. در سال ۱۹۲۵ میلادی ترکمنستان به جمهوری تشکیل دهنده اتحاد جماهیر شوروی ، جمهوری سوسیالیستی شوروی ترکمن (ترکمن SSR) تبدیل شده و پس از انحلال اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ میلادی به استقلال رسید.

 

شرایط سیاسی ترکمنستان

این کشور به دلیل حقوق بشر ضعیف ، رفتارش با اقلیت ها و فقدان آزادی مطبوعات و مذهبی به طور گسترده مورد انتقاد قرار می گیرد. از زمان اعلام استقلال از اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ میلادی ، ترکمنستان تا زمان مرگش در سال ۲۰۰۶ توسط رژیم‌های توتالیتر سرکوبگر اداره می‌شد. رئیس‌جمهور مادام العمر Saparmurat Niyazov (همچنین به عنوان Türkmenbaşy/Türkmenbaşi یا “رئیس ترکمن‌ها” شناخته می‌شود). قربانقلی بردی محمدوف که در سال ۲۰۰۷ میلادی پس از پیروزی در انتخابات غیر دموکراتیک رئیس جمهور شد (او قبلا معاون رئیس جمهور و سپس سرپرست ریاست جمهوری بود) و پسرش سردار که در انتخابات ریاست جمهوری بعدی در سال ۲۰۲۲ پیروز شد و ناظران بین المللی آن را نه آزاد و نه عادلانه توصیف کردند و اکنون با پدرش قدرت را به اشتراک می گذارد.

ترکمنستان دارای پنجمین ذخایر بزرگ گاز طبیعی در جهان است. بیشتر این کشور را صحرای قراقوم پوشانده است. از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۹ میلادی شهروندان برق ، آب و گاز طبیعی را به صورت رایگان توسط دولت دریافت می کردند. ترکمنستان یک کشور ناظر در سازمان کشورهای ترک ، جامعه ترکسوی و عضو سازمان ملل متحد است.

 

سازه های پارچه ای

درباره محل اجرای پروژه – بخش دوم

شهر ترکمنباشی ، خط پایان مسابقات رالی

ترکمنباشی که قبلاً با نام کراسنوودسک شناخته می‌شد ، شهری در استان بالکان در ترکمنستان و در خلیج ترکمن باشی دریای خزر است. این شهر در ارتفاع ۲۷ متری از سطح دریا قرار دارد. جمعیت آن (طبق آمار سال ۲۰۰۴) ۸۶۸۰۰ نفر بود که اکثراً از قوم ترکمن بودند ، اما اقلیت‌های روسی ، ارمنی و آذری نیز در این منطقه حضور داشته اند. به عنوان پایانه راه‌ آهن ترانس خزر و محل یک بندر بزرگ در دریای خزر ، یک مرکز مهم حمل‌ و نقل نیز می باشد. این شهر همچنین محل بزرگ ترین مجتمع پالایش نفت ترکمنستان است.

این شهر را نباید با شهری با نام مشابه ترکمنباشی که قبلاً جنگا نامیده می شد در استان بالکان یا شهر Saparmyrat Türkmenbaşy in Provincaguzky اشتباه گرفت.

 

سازه های پارچه ای

درباره محل اجرای پروژه – بخش سوم

توضیحاتی درباره رالی جاده ابریشم

رالی ایپک یولو (جاده ابریشم) ، با مسافت ۴۵۰۰ کیلومتری از روسیه تا ترکمنستان ، یکی از فعالیت های مورد تأیید FIA (فدراسیون بین المللی رالی) است. خط پایان میزبانی از مسابقات در خاک ترکمنستان تعیین شد. مقامات ترکمنستان و پیمانکار شرکت Polimeks یک سازه بزرگ را برای برگزاری مراسم و تجلیل از برندگان جوایز رالی اتومبیل رانی مشخص نمودند. مهندس معمار Tolga Cetin و تیمش یک سیستم پوشش پارچه ای عظیم را به مساحت ۱۸۷۵ متر مربع طراحی کردند که از فاصله های دور در مناطق مختلف مسیرمسابقه قابل مشاهده است

 

تاریخچه رالی جاده ابریشم

رالی راه ابریشم یک مسابقه رالی سالانه از نوع مسابقه آفرود است. اولین مسابقه رالی راه ابریشم در سال ۲۰۰۹ میلادی از کازان روسیه تا عشق آباد ترکمنستان برگزار شد. از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ میلادی این مسابقه در روسیه برگزار شده است. نسخه ۲۰۱۶ مسیر مسکو – آستانه – پکن بوده و نسخه ۲۰۱۷ نیز از مسکو شروع می شد و در شیان چین به پایان می رسید. از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ میلادی ، رالی بخشی از سری داکار ASO بود. در نسخه‌ های قبلی چندین مرحله از رالی راه ابریشم نیز بخشی از مسابقات رالی قهرمانی روسیه و همچنین جام جهانی FIA برای رالی‌ های کراس کانتری محسوب می شد.

در سال ۲۰۲۳ ، Bulat Yanborisov یکی از مدیران راه ابریشم به عنوان یک مأمور ویژه روسیه GRU افشا شد و مشخص گردید که رالی راه ابریشم یک برنامه ژئوپلیتیکی برای کمک به روسیه بوده است.

 

سازه های پارچه ای

درباره محل اجرای پروژه – بخش چهارم

قوانین مسابقات

رالی راه ابریشم یک مسابقه رالی است که هم از طریق فضاهای خارج از جاده و هم از طریق جاده های عمومی انجام می شود. هر خدمه که معمولاً متشکل از یک راننده و یک ناوبر (با یک مکانیک برای خدمه کامیون و فقط یک موتورسوار برای موتور سیکلت) است ، باید بخش‌ های انتخابی (که مراحل ویژه نیز نامیده می‌شود) از برنامه سفر ذکر شده در کتاب جاده (افسانه) را تکمیل کند و از تمام Waypoint های اجباری عبور نماید. در نهایت خدمه ای که کمترین زمان مجموع در تمام مسابقات ویژه مسیر رالی را داشته باشد برنده می شود.

بخش‌ های جاده‌ ای (یا رابط‌ ها) بین ویژه‌ ها در جاده‌ های عمومی و بزرگراه‌ ها رانندگی می کنند و باید در زمان مورد نظر با رعایت کد راهنمایی و رانندگی پوشش داده شوند. رعایت نکردن زمان هدف جریمه ای را به همراه دارد که بر روی کارت کنترل (کارنه) درج شده و در هنگام محاسبه کل نتایج لحاظ می شود. از سال ۲۰۱۲ هر شرکت کننده ای که نتواند یک مرحله ویژه را کامل کند ، اجازه دارد مسابقه را با ۵۰ ساعت جریمه اضافه شده به کل زمان ادامه دهد. این گزینه فقط یک بار قابل استفاده بوده و می بایست در روز بعد پس از مرحله ناموفق اجرا شود.

مسابقات رالی در سه دسته موتور ، اتومبیل و کامیون برگزار شده که شرکت کنندگان در آن به رقابت می پردازند. کلاس موتور سیکلت در سال ۲۰۱۹ به این سری مسابقات اضافه شد. همراه با تقسیم بندی به دسته های اصلی موتور ، اتومبیل و کامیون که هر یک از آن ها طبقه بندی کلی خود را دارند ، تمام وسایل نقلیه ای که در رالی راه ابریشم شرکت می کنند طبق خواسته FIA به گروه های مسابقه جداگانه تقسیم بندی می شوند.

 

سازه های پارچه ای

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام