سازه پارچه ای

سایبان پارچه ای کاربردهای گوناگونی دارد. در کشور گواتمالا و در یک رستوران ، بر روی ورودی کافی شاپ آن یک سازه چادری زیبا با هدف جذب مشتری و میل به حضور مراجعین در این رستوران طراحی و ساخته شد. از اهداف اصلی و پراهمیت در طراحی و ساختن این سایبان پارچه ای ، مکان احداث ، اندازه و نیز رنگ بکار رفته در پارچه ی آن بود. بهره مندی از سازه های پارچه ای بعنوان سایبان در محل ورود فضاها و اماکن ، از اولین و مهمترین کاربردهای لحاظ شده برای این نوآوری جدید بوده است.

 

سایبان پارچه ای

نقش سازه های چادری در معماری فضاها

فواید بازآفرینی فضاهای یک سازه پارچه ای ، از مزایای سازه های غشایی به منظور بهره گیری در ایجاد سایبان محل ورود فضاهای تجاری و فروش و یا حتی تفرجگاهی همانند کافی شاپ ها و یا سقف بارها می باشد.

 

سایبان چادری

مشخصات فنی سازه

با هدف برپا نمودن این سایبان پارچه ای ، از پنج ستون فلزی مایل در بخش جلویی سازه بهره برده شده است. ستون مرکزی برای محل تردد مشتریان و کاربران و به شکل هشت درنظر گرفته شده است. این ستون ها از پروفیل های لوله ای مانند ساخته شده و در بخش پشتی نیز سازه چادری به قسمت فوقانی درب ورود این کافی شاپ وصل شده است.

 

سایبان پارچه ای

ویژگی های سایبان های چادری

عمر مفیدی که برای این سایبان پارچه ای مدنظر طراح و سازندگان آن بوده ، چیزی در حدود ۱۰ سال می باشد. امروزه سرعت ساخت سایبان چادری از ویژگی های اجرایی آن بشمار می آید ؛ بنحوی که مراحل طراحی ، ساخت و در نهایت نصب این سازه ها در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می شود.

 

سایبان پارچه ای

مشخصات پارچه مصرفی

در ساخت این سازه پارچه ای از یک نوع پارچه پیش تنیده شده با نام Ferrari 502s بهره برده اند که وزنی برابر با ۵۵۰ گرم در هر مترمربع از سطح را دارا می باشد. این نوع پارچه استقامت بسیار زیادی را در مقابل تنش ها و فشارهای وارد شده دارد. سطح ایجاد سایه این سقف پارچه ای حدود ۷۰ مترمربع است که طولی برابر با ۱۰ و عرضی معادل ۷ متر دارد. جنس این پارچه ها از نوعی پلی استر و با روکش دوطرفه پی وی سی می باشد که کمپانی سازنده برای محافظت هر چه بیشتر کاربران خود ، از یک لایه ی ویژه موسوم به Anti UV در رویه ی بیرونی پارچه بهره برده که آن ها را دربرابر انواع بیماری ها و سرطان های پوستی مصون نگه می دارد.

این پارچه ها دارای خاصیت ضد حریق می باشند ؛ بدان معنی که با خودسوزی در محل مشتعل ، مانع از گسترش آتش سوزی به سایر نقاط سازه و یا بناهای اطراف می گردند.

سایبان پارچه ای

درباره محل اجرای پروژه

گواتمالا کشوری در آمریکای مرکزی است. این کشور که به دلیل آب و هوای ممتاز خود در طول سال به عنوان کشور بهار ابدی شناخته می شود ، دارای شهرها و مکان های تاریخی بسیاری است ؛ علاوه بر آن نیز دارای مناظر و زیبایی های طبیعی منحصریفردی مانند دریاچه آتیتلان می باشد که یکی از زیباترین دریاچه های جهان محسوب می شود. با توصیفاتی که عرض شد ، قطعاً دریافته اید که این کشور آمریکای مرکزی از پتانسیل بالایی برای استفاده از سازه های چادری دارا می باشد.

استفاده از سازه های پارچه ای کششی در سال های اخیر با کاربردهای مختلفی همچون سایبان نما ، انواع سقف های چادری ، آمفی تئاترها ، سایبان پارکینگ فرودگاه ها ، پروژه‌ های مختلف در فضای باز ، ویلاها ، استادیوم ها ، اماکن ورزشی و.. در این کشور رو به افزایش رفته است. سازه های چادری به دلیل وزن سبک سازه ، بهترین گزینه برای جایگزینی متریال سنتی در صنعت ساختمان می باشند.

 

سایبان پارچه ای

سازه های اقتصادی

هزینه سازه های پارچه ای در مقایسه با سازه های بتنی در گواتمالا بسیار کمتر است. سازه های کششی در طرح های بسیار متنوعی قابل اجرا می باشند. این سیستم های غشایی از یک استراکچر فولادی بهمراه پارچه کششی و سایر قطعات و اتصالات مورد نیاز تشکیل می شوند. سازه ها و سایبان های کششی را می توان در کاربری های مختلفی استفاده نمود. در معماری سازه های کششی از مصالح کمتری نسبت به سازه های سنتی استفاده شده و در نتیجه ساختاری سبک ، انعطاف‌پذیر و زیبا را بهمراه داشته که می‌تواند سطوح وسیعی را تحت پوشش خود قرار دهد.

 

سایبان پارچه ای

انواع کاربرد سازه های چادری و اماکن مورد استفاده از آن ها

سازه های کششی در مکان‌ های مختلفی مانند پیاده‌روها ، مدارس ، فرودگاه ها ، استادیوم ها ، زمین بازی کودکان ، پارکینگ خودرو ، استخرها ، محوطه پشت بام و روف گاردن ، سالن های نمایش ، آمفی‌تئاترها ، نمای ساختمان ، زمین بدمینتون ، رستوران ها ، کافی شاپ ها ، باغ ها و باغ تالارها، تالارهای عروسی و تشریفات ، تراس منازل ، بالکن ها ، ورودی اماکن ، فضاهای عمومی ، سالن های ضیافت ، پمپ بنزین ها ، عوارضی اتوبان ها ، آلاچیق پارک ها ، زمین تنیس ، فود کورت ، سایبان ایستگاه های اتوبوس ، ایستگاه های مترو و راه آهن و.. استفاده می‌شود.

 

سایبان پارچه ای

عدم محدودیت در پوشش فضاها با سازه های کششی

سایبان های غشایی کششی برای پوشش مناطق بزرگ بدون ستون ایده آل هستند. می توانیم نواحی دهانه ی بزرگ را با شبکه های کابل فولادی پوشش دهیم. همچنین به عنوان سازه های ساختمانی موقت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. سازه های کششی مدولار پیش ساخته بهترین راه حل مقرون به صرفه برای تغییر در معماری ساختمان ها محسوب می شوند.

منظره ورودی از سازه پارچه ای کافی شاپ و ستونی با شکل هشت در میانه سازه

سایبان پارچه ای

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام