سازه چادری با کاربری سایبان پارچه ای

سایبان پارچه ای به عنوان یک گزینه قابل اجرا برای پوشش سقف یک پمپ بنزین می تواند بکار رود. بر اساس درخواست مسئولین یک پمپ بنزین جهت پوشش سقف این مکان ، از یک سازه چادری با کاربری سایبان چادری کششی استفاده گردید. نکته بسیار مهمی که علاوه بر بارهای معمول وارده بر این سازه بایستی مد نظر قرار می گرفت ، بحث رعایت مفاد استاندارد های یک پمپ بنزین بود. در همین راستا ، آیین نامه های NTC08 ، UNIEN و Circular letter در هنگام این طراحی مورد توجه قرار گرفت. بارهای وارده بر سازه اصلی این سایبان شامل ۸۱ کیلوگرم بار برف و ۷۵ کیلوگرم بار باد بود که در طراحی المان ها مدنظر قرار داده شد. المان های فلزی این سازه از المان های پروفیل نورد گرم و با روکش رنگ اپوکسی و متناسب با درخواست کارفرما ساخته و نصب گردید.

سایبان پارچه ای در پمپ بنزین

سایبان پارچه ای

مشخصات فنی استراکچر سازه چادری

در ساخت سازه فلزی این سایبان های چادری از متریال مختلفی استفاده شده است که به قرار ذیل است :

  • پروفیل های فولادی ضد زنگ با قطر ۲۲۰ میلی متر و ضخامت ۶ میلی متر برای ستون های اصلی سازه
  • پروفیل های فولادی ضد زنگ با قطر ۱۴۶ میلی متر و ضخامت ۴ میلی متر برای تیرهای اصلی سازه
  • پروفیل های فولادی ضد زنگ با قطر ۱۱۲ میلی متر و ضخامت ۳ میلی متر برای تیرهای فرعی سازه
  • پلیت پارچه های قوسی شکل برای ایجاد نقطه کشش پارچه ها
  • شگل پیچ ها برای ایجاد کشش در پارچه ها برای مقاومت بیشتر دربرابر بارهای وارده بر سازه و پارچه
  • پیچ ها ، مهره ها و واشرتخت های فولادی در سایزهای مختلف

 

سایبان پارچه ای

پارچه مصرفی در سقف پمپ بنزین

پارچه کششی مورد استفاده در این سازه پارچه ای کششی از نوع پلی استر با روکش دو طرفه پی وی سی و با قابلیت آنتی uv بوده که شرایط مناسبی را در برابر نزولات جوی و تابش نور شدید خورشید از خود ارائه می دهد. مقاومت این پارچه ها برابر ۱۰۰۰ کیلوگرم در هر تسمه ۵ سانتی بوده و همچنین دارای مقاومت ۱۷۰ کیلو در برابر نیروی پارگی می باشد. وزن هر متر مربع از این پارچه حدود ۱۵۰۰ گرم بر متر مربع بوده که با وجود یک لایه pvdf مانع جذب آلودگی ناشی از کابری پمپ بنزین می گردد.

 

سایبان پارچه ای

توضیحات تکمیلی طرح

ساخت این سایبان پارچه ای ، به شکل یک آلاچیق چادری دوبل و با در نظر گرفتن یک قوس منفی بوده است . جهت هدایت آبهای سطحی ، در مرکز این دو سایبان ،از یک لوله استفاده گردیده است تا تمام آب های ناشی از نزولات جوی را هدایت نماید. لازم به ذکر است این سازه چادری  ۱۹۰ متر مربع را تحت پوشش خود قرار می دهد.

 

سایبان پارچه ای

اهمیت سازه های چادری در جایگاه های سوخت

همان گونه که می دانید و حتماً با آن برخورد داشته اید ، پمپ بنزین ها و بطور کلی جایگاه های سوخت خصوصاً جایگاه های بین شهری به جز آنکه محلی برای عرضه انواع سوخت هستند ، دارای مجموعه ای از امکانات رفاهی شامل شیرینی‌ جات ، نوشیدنی‌ های غیر الکلی ، محصولات تنباکو مانند سیگار ، انواع نوشابه‌ ها ، تنقلات ، چای ، قهوه ، روزنامه‌ ، مجلات و حتی در برخی موارد مجموعه‌ ای کوچک از اقلام خواربار فروشی نیز می شوند. همچنین این جایگاه ها در بعضی مناطق مانند اماکن زیارتی ، تفریحی ، گردشگری و.. دارای فروشگاه های زنجیره ای و واحدهای تجاری مخصوص سوغات هر شهر می باشند.

با توجه به مواردی که عرض شد ، وجود یک سقف یکپارچه و همین طور المان های معماری برای مدرن نمودن فضاهای جانبی جایگاه ها به منظور رفاه حال مردم امری ضروری بنظر می رسد. دلیل آن هم علاوه بر ایجاد سایبان و دکوراتیو کردن فضاها ، محافظت عموم مردم در شرایط مختلف آب و هوایی و دربرابر انواع مخاطرات طبیعی همچون اشعه های مضر خورشید ، بارش های باران و برف ، وزش بادها و توفان ها ، برخورد صاعقه و.. می باشد.

بنابراین می بایست از یک سقف ایمن به جهت پوشش کامل این قبیل فضاها بهره برد. سازه ها و سایبان های چادری بهترین گزینه برای این مهم می باشند. در ادامه به مزایا و چرایی استفاده از این سایبان ها می پردازیم.

 

سایبان پارچه ای

مزایای سایبان های چادری در پمپ بنزین ها

همان طور که پیشتر نیز عرض شد ، وجود سایبان ها و سقفی یکپارچه در جایگاه های سوخت دارای اهمیت بالایی ست. اگر بخواهیم دلیل این موضوع را برایتان روشن سازیم ، شاید بهتر باشد به ویژگی ها و محاسن آن بپردازیم. از جمله مزایای سازه های چادری می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

  • سرعت ساخت و نصب بالا و سهولت در اجرا
  • امکان جمع آوری سازه چادری و همین طور جابجایی و استفاده مجدد در محلی دیگر (به تناسب ابعاد و موقعیت پروژه جدید)
  • مقاوم دربرابر زلزله
  • مقاوم دربرابر عوامل جوی و محیطی همچون بارش های باران ، برف ، تگرگ ، برخورد صاعقه و..
  • مقاوم دربرابر اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش به دلیل وجود لایه ی Anti UV در رویه ی بیرونی پارچه
  • مقاوم دربرابر حریق به معنای کندسوزی پارچه در هنگام آتش سوزی که منجر به عدم گسترش حریق به سایر نواحی سایبان و سازه های اطراف می گردد.
  • وزن بسیار سبک تر در مقایسه با متریال سنتی موجود در بازار و ایمنی بیشتر برای کاربران
  • وجود ستون های کمتر و در عوض فضای یکپارچه بیشتر به منظور عدم ایجاد محدودیت در فضاها
  • عدم ایجاد پوسیدگی و خوردگی در سازه و پارچه سایبان
  • دکوراتیو نمودن فضاها و خلق المان های معماری جذاب به دلیل عدم وجود محدودیت در طراحی سایبان ها و..

 

سایبان پارچه ای

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام