سازه پارچه ای نمادین

سایبان پارچه ای به عنوان یک فرم ویژه از سازه های چادری بسیار پرکاربرد می باشد. سایبان چادری با توجه به انعطاف پذیری فوق العاده در هر محل و با هر محدودیتی قابل نصب و اجرا می باشد. با توجه به این انعطاف پذیری است که سایبان های چادری گاهاً جهت تشکیل یک المان معماری نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

 

سایبان پارچه ای

کاربرد سازه های چادری بعنوان المان معماری

استفاده از محصولات مختلف سازه های چادری با کاربری ایجاد یک سایبان کششی نمادین ، با توجه به اینکه زیبایی دیداری خوبی دارد توجیه پذیر می باشد. البته ذکر این نکته ضروری است که صرفاً ساخت یک المان با سایبان چادری بدون کاربری پوششی و یا در ترکیب چندگانه با آن خیلی پذیرفته و معقول بنظر نمی رسد. در واقع  زمانی می توان از یک سایبان چادری به عنوان یک المان نمادین معقول  استفاده کرد که در ترکیب با چندین المان ، سقف و آلاچیق در یک محوطه قرار گرفته باشند . در این صورت به لحاظ معماری چنین ترکیبی بسیار عالی و توجیه پذیر و قابل قبول است و نتیجه در خور توجهی در طراحی محوطه خواهد داشت.

سایبان پارچه ای

سازه های چادری نمادین با رعایت اصول طراحی متداول

در ساخت سازه های پارچه ای نمادین نیز ، از پارچه هایی با همان قابلیت های آنتی uv و پلی استر با رو کش pvc استفاده می گردد. زیرا حتی در این سازه ها ، خصوصا در معرض تابش نور خورشید ، قاعدتاً سایه ایجاد می گردد.  در طراحی و ساخت سایبان چادری ، چه به عنوان ابزار کاربردی و چه به عنوان ابزار نمادین ، بارگذاری های متعارف بار باد و برف و بار مرده لحاظ می گردد. دلیل این امر ایجاد ایستایی در هر کدام از این سازه های چادری می باشد.همچنین اسکلت این سازه ها برای تحمل شرایط جوی متفاوت و دوام بالا، بایستی با رعایت نکات متعارف ، دارای پوشش ضد زنگ و رنگ مناسب باشند.

 

سایبان پارچه ای

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام