سازه چادری – سایبان پارکینگی

سایبان پارکینگ به عنوان یکی از پرکاربردترین مصارف سازه چادری محسوب می گردد. پارکینگ های شخصی ، پایانه های مسافری ، ایستگاه ها و … به عنوان مثال هایی از این دست می باشند.مهم ترین دلیل گسترش استفاده از سازه پارچه ای با کاربرد پارکینگ چادری ، توانایی ایجاد یک پوشش با دهانه های بزرگ و بدون استفاده از ستون های میانی است. عدم وجود ستون های میانی ، فضای مانور وسایل نقلیه را در محوطه این سایبان پارچه ای گسترش می دهد. این موضوع بر مطلوبیت این نوع سقف پارچه ای می افزاید.

 

سایبان پارکینگ

درباره پروژه

در یکی از بنادر واقع در کشور یونان ، جهت پوشش پارکینگ ، از یک سایبان پارچه ای با کاربری سایبان پارکینگ استفاده شده است. این سقف پارکینگی با مساحت ۲۳۰۰ متر مربع ، صرفا با ۸ ستون فولادی اجرا گردیده است. ابعاد این سایبان ۶۸ متر در ۳۴ متر می باشد. در این سایبان جهت انتقال بارهای وارده بر پارچه ، از  ۴ خرپا استفاده شده است. این خرپا ها نیز نیروها را به ۸ ستون مذکور منتقل می نماید. در واقع کمترین فضا توسط اسکلت اصلی این سایبان اشغال شده است.

سایبان پارکینگ در بندر یونان

سایبان پارکینگ

سایبان خودرو با فضای مانور بالا

حداکثر ارتفاع این سایبان چادری از سطح زمین ۶٫۷ متر و حداقل ارتفاع  آن در حاشیه سایبان برابر ۳٫۷ متر می باشد. جهت پایداری و کنترل ، هر کدام از خرپاهای قوسی شکل این سایبان چادری توسط  کابل های  کششی متصل به سر ستون ها مهار گردیده اند.در حاشیه کناری این سایبان، جهت اعمال نیروی کششی و ایجاد سطح بدون چروک در پارچه ، از کابلهای کششی مهاری قرارگرفته در غلاف دور پارچه ، استفاده شده است.

 

سایبان پارکینگ

طراحی سازه چادری

بارهای طراحی این سازه چادری بر اساس آئین نامه EUROCOCE1 برای بار برف  ۶۰ کیلوگرم بر مترمربع و همچنین برای بار باد  ۸۰ کیلوگرم بر مترمربع می باشد. بر اساس بارگذاری مذکور ، پارچه مورد استفاده از نوع پیش تنیده با وزن واحد حدود ۱۱۰۰ گرم بر متر مربع انتخاب گردید. مقاومت کششی این پارچه در حدود  ۴۰۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و مقاومت برشی آن در حدود  ۵۰  کیلوگرم بر سانتیمتر مربع بوده و دارای روکش دو طرفه PVC بوده است.

سایبان پارکینگ

درباره محل اجرای پروژه – بخش اول

یونان با نام رسمی جمهوری یونان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا است که در انتهای جنوبی شبه جزیره بالکان واقع شده است. یونان در شمال غربی با آلبانی ، از شمال با مقدونیه شمالی و بلغارستان و از شرق با ترکیه مرز مشترک دارد. دریای اژه در شرق سرزمین اصلی ، دریای ایونی در غرب و دریای کرت و دریای مدیترانه در جنوب قرار دارد. یونان طولانی ترین خط ساحلی در حوزه مدیترانه را دارد که هزاران جزیره را در خود جای داده است. این کشور از ۹ منطقه جغرافیایی سنتی تشکیل شده و جمعیت آن تقریباً ۱۰٫۵ میلیون نفر است. آتن پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور است و پس از آن تسالونیکی و پاتراس قرار دارد.

یونان به عنوان مهد تمدن غرب ، مهد دموکراسی ، فلسفه غرب ، ادبیات غرب ، تاریخ نگاری ، علوم سیاسی ، اصول عمده علمی و ریاضی ، تئاتر و بازی های المپیک شناخته می شود. از قرن هشتم قبل از میلاد ، یونانی ها به شکل ایالت – شهرهای مستقل مختلف سازماندهی شدند که به پولیس (پلیس منفرد) معروف بودند و در دریای مدیترانه و دریای سیاه قرار داشتند. فیلیپ دوم مقدونی در قرن چهارم قبل از میلاد بیشتر یونان کنونی را با پسرش اسکندر مقدونی متحد کرد که به سرعت بسیاری از جهان شناخته شده باستان از شرق مدیترانه تا بخش های شمال غربی هند را تسخیر نمود.

سایبان پارکینگ

درباره محل اجرای پروژه – بخش دوم

پیوستن یونان به امپراتوری بزرگ روم

دوره هلنیستی پس از آن شاهد اوج فرهنگ و نفوذ یونانی ها در دوران باستان بود. یونان در قرن دوم قبل از میلاد به رم ملحق شد و به بخشی جدایی ناپذیر از امپراتوری روم و در ادامه آن امپراتوری بیزانس تبدیل شد که از نظر فرهنگی و زبانی عمدتاً یونانی بود. کلیسای ارتدکس یونان که در قرن اول پس از میلاد ظهور کرد به شکل گیری هویت یونانی های مدرن کمک کرد و سنت های یونانی را به جهان ارتدکس گسترده تر منتقل نمود. یونان پس از سقوط تحت سلطه عثمانی در اواسط قرن پانزدهم به عنوان یک دولت ملی مدرن در سال ۱۸۳۰ میلادی پس از جنگ استقلال ظاهر شد.

 

رشد گردشگری و اقتصاد یونان در قرن حاضر میلادی

در طول صد سال اول ، پادشاهی یونان به دنبال گسترش سرزمینی خود بود که عمدتاً در اوایل قرن بیستم ، در طول جنگ‌های بالکان و تا زمانی که لشکرکشی آسیای صغیر با شکستی فاجعه‌ بار در سال ۱۹۲۲ میلادی به پایان رسید به دست آمد. جمهوری کوتاه‌مدتی که به دنبال داشت در سال ۱۹۳۶ ، زمانی که تحمیل یک دیکتاتوری سلطنتی دوره طولانی حکومت استبدادی را آغاز کرد و با اشغال نظامی در طول جنگ جهانی دوم مشخص شد به پایان رسید.

جنگ و دیکتاتوری نظامی یونان از سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۰ میلادی به رشد اقتصادی بی سابقه ای دست یافت و به این کشور اجازه داد تا به ردیف کشورهای توسعه یافته بپیوندد. دموکراسی یونان در سال های ۱۹۷۴-۱۹۷۵ میلادی احیا شد و این کشور از آن زمان به عنوان یک جمهوری پارلمانی شناخته می شود. میراث تاریخی غنی این کشور تا حدی توسط ۱۸ سایت میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

یونان یک جمهوری پارلمانی واحد و یک کشور توسعه یافته با اقتصاد پیشرفته و پردرآمد است. اقتصاد آن دومین اقتصاد بزرگ در بالکان است ؛ جایی که یک سرمایه گذار منطقه ای مهم است. یونان به عنوان یکی از اعضای مؤسس سازمان ملل ، دهمین عضوی بود که به جوامع اروپایی (پیش درآمد اتحادیه اروپا) پیوست و از سال ۲۰۰۱ میلادی بخشی از منطقه یورو بوده است. همچنین عضو بسیاری از نهادهای بین المللی دیگر از جمله شورای اتحادیه اروپا است. اتحادیه اروپا ، ناتو ، OECD ، WTO و OSCE از دیگر نهادها و سازمان هایی هستند که یونان در آن عضویت دارد. یونان دارای میراث فرهنگی منحصر به فرد ، صنعت گردشگری بزرگ و بخش کشتیرانی برجسته ای است.

 

سایبان پارکینگ

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام