سازه چادری با کاربری سایبان مرکز خرید

سازه چادری اجرا شده در بزرگترین مرکز تجاری شهر آلباسته که در سال ۲۰۰۵ میلادی و در کشور اسپانیا به انجام رسیده است ، شامل یک سقف پارچه ای با مساحت ۲۱۲۰ مترمربع می باشد که سقفی شبیه به آمفی تئاتر دارد.

 

سازه چادری مرکز خرید

زمانبندی سازه چادری

مهمترین هدف در انتخاب یک سقف چادری برای این مرکز خرید ، افزون بر نوع عملکرد مناسب و کیفیت مطلوب سازه های پارچه ای ، بحث زمان محدود پروژه بود. این مرکز می بایست تا انتهای نوامبر سال ۲۰۰۵ میلادی به پایان می رسید. از این رو بهترین گزینه برای انتخاب در چنین پروژه ای ، سایبان پارچه ای بود. به همین خاطر کارفرما بدون فوت وقت انجام طراحی و انتخاب پارامترهای مهندسی برای این سقف پارچه ای را به یک شرکت متخصص در این زمینه واگذار نمود.

 

سازه چادری مرکز خرید

طراحی سازه چادری

بعد از تعیین نمودن شکل طراحی و هندسه این سازه چادری ، در نرم افزار کامپیوتری مدل شده و پس از آن مراحل آنالیز این طرح شروع شد. با هدف رسیدن و عقب نماندن از برنامه زمان بندی پروژه اصلی ، کلیه ی بخش های این سازه پارچه ای بصورت همزمان و به موازات طراحی ، مطالعه و اجرا شد.

 

سازه چادری مرکز خرید

چالش های پروژه

طبیعتاٌ با وجود نوع طرح مورد نظر کارفرما ، مشکلات عدیده ای هم در هنگام شروع کار بر سر راه تیم طراحی بوجود آمد. یکی از این مشکلات، حمل و نقل آرک های فولادی با طول شصت متری این سازه بود. دیگر مشکل آنجا بود که نمی بایست در محل اتصال این آرک ها با اعضای بتنی جابجایی صورت می گرفت. به منظور حل این مشکلات ، آرک های شصت متری را به سه قسمت مساوی تقسیم نمودند تا حمل و نقل آن ها با سهولت بیشتری انجام پذیرد. در مرحله بعد، همه ی المان های سقف چادری می بایست بصورت یکپارچه نصب گردند.

 

سازه چادری مرکز خرید

مراحل نصب

پس از اینکه سازه فولادی موردنظر طراحی و سپس در کارخانه ساخته شد ، به کارگاه حمل شده ، فرم سایبان پارچه ای و الگوی برشی آن محاسبه ، سپس ساخته و پس از آن نیز به محل نصب سازه پارچه ای حمل شد. در این مرحله جدول زمانبندی از طرف سازنده سازه چادری به کارفرما پیشنهاد گردید که شامل آماده سازی های موردنیاز در کارگاه می شد. در آخرین مرحله از طراحی که شامل محاسبه و آنالیز سقف چادری قسمت میانی در هر آرک ۶۰ متری می شد ، از پارچه ای از نوع PVC-PVDF به منظور پوشش سازه چادری استفاده نموده اند.

 

سازه چادری مرکز خرید

پارچه مصرفی

همان طور که عرض شد در پوشش سقف این سازه غشایی ، از پارچه ای موسوم به PVC-PVDF بهره برده اند. این پارچه از جنس پلی استر و با تنیدن الیاف آن بصورت تار و پودی تولید شده و در دوطرف آن از روکش پی وی سی استفاده شده است. کمپانی تولید کننده برای محافظت ۱۰۰ درصدی از کاربران این مجتمع تجاری دربرابر اشعه های مضر خورشید ، از لایه ای با نام Anti UV در رویه ی بیرونی پارچه بهره برده است. این لایه می تواند کلیه ی مراجعین به این مرکز خرید را از بروز انواع بیماری ها و سرطان های پوستی در امان نگه دارد.

 

سازه چادری مرکز خرید

چرا پارچه بهتر از شیشه است؟

علت ترجیح دادن این نوع پارچه به متریالی همچون شیشه ، خاصیت عبور نور از پارچه و نیز سبکی آن در مقایسه با شیشه بوده است. با هدف جلوگیری از اعمال تنش های ثانویه به پارچه ، از یک استراکچر فولادی جداگانه در این ناحیه استفاده شده و به منظور ایجاد پیش تنیدگی های دو محوره در این قسمت از سایبان چادری ، از اتصالات مخصوصی بهره برده اند.

 

سازه چادری مرکز خرید

المان های مکمل سازه اصلی

در ناحیه ی دیگری برای سایبان ورودی این مرکز تجاری از سه سایبان با طرح آلاچیق وارونه و با هدف جلب توجه مشتریان بهره برده شد که این امر منجر به زیبایی کم نظیری در ورودی این مرکز تجاری گردید.

 

سازه چادری مرکز خرید

و در نهایت تکمیل پروژه..

در تاریخ بیست و دوم نوامبر همان سال بالاخره آخرین آلاچیق پارچه ای نصب گردیده و پیش تنیده شد. بطور کلی مراحل مختلف این پروژه از مطالعات تا طراحی ، محاسبات ، ساخت و درنهایت نصب این سایبان پارچه ای عظیم در مدت زمان بسیار کمی انجام گردید ، اما با این حال نتیجه ی این کار بسیار چشمگیر بوده و کاملا مورد رضایت کارفرما و همین طور عموم مردم قرار گرفت.

نمایی از قسمت زیرین سالن آمفی تئاتر

سازه چادری مرکز خرید

درباره محل اجرای پروژه

شهر آلباسته هفتمین شهر بزرگ اسپانیا با مساحت ۱۱۲۵٫۹۱ کیلومتر مربع است. آلباسته ، بخشی از منطقه ی تاریخی لامانچا است که به عنوان تولید کننده چاقوهای ضامن دار بسیار شهرت دارد. زمین های مسطح و بدون داشتن موانع معماری آن را به یکی از قابل دسترس ترین شهرها در سراسر کشور اسپانیا تبدیل کرده است.

آلباسته مقر شرکت‌ های چندملیتی و دارای پنج منطقه ی صنعتی بزرگ از جمله کامپولانو ، بزرگترین منطقه صنعتی کاستیا – لامانچا است. ، پردیس زیست پزشکی آلباسته و پارک فناوری آلباسته نیز در همین شهر قرار دارد. صنعت هوانوردی یکی از موتورهای اقتصادی اصلی این شهر است. آلباسته میزبان مدرسه خلبانان ناتو TLP ، پایگاه هوایی Los Llanos ، Ala 14 و Air Maestranza Albacete می باشد. علاوه بر این ، این شهر دارای پارک هوایی و لجستیک آلباسته است که محل استقرار شرکت‌ های بزرگ است.

نمایی بسیار چشمگیر از سایبان پارچه ای در شب

نمایی از آلاچیق های وارونه در قسمت سایبان ورودی

سازه چادری مرکز خرید

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام