سقف پارچه ای

محل پروژه : باغ موزه دارآباد تهران

کاربری : سقف رستوران

مساحت : ۱۵۰ متر مربع

تاریخ اجرا : پاییز ۱۳۹۶

سقف پارچه ای در رستوران

سقف متحرک پارچه ای به عنوان یک سازه چادری در اکثر مکان های عمومی اعم از فست فودها و رستوران ها قابل استفاده می باشد. این سقف ها به دلیل استفاده از نورپردازی خطی و یا موضعی که بطور پیش فرض در کارخانه تولید کننده نصب می شوند می توانند با ایجاد جلوه بصری زیبا به جذب مشتریان و درنتیجه رشد اقتصادی این قبیل اماکن بی انجامند.

از مزایای سقف های متحرک که به آن سقف های جمع شونده نیز می گویند آن است که می توان این سایبان ها را در شرایط مختلف جمع آوری و یا باز نمود. بعنوان مثال اگر نابش نور آفتاب شدید باشد و یا بارش برف و باران پیش آید می توان سقف را باز نمود و یا اگر بخواهید در هنگام شب نور محیط نشیمن خود را افزایش دهید می توانید این عمل را انجام دهید و در نقطه مقابل در زمان هایی که دوست داشتید از فضای بیرون و هوای مطبوع آن لذت ببرید می توانید سقف متحرک را جمع آوری کنید.

 

سقف پارچه ای باغ موزه

همان طور که پیش تر نیز عرض شد سقف های متحرک دارای قابلیت های فراوانی هستند ، اما اینجا در باغ موزه دارآباد مدیریت مجموعه یک سقف چادری ثابت را به شرکت سازه چادری کاوشکام سفارش داده بود که با طرح آلاچیق چادری سالن طراحی ، تولید و نصب گردید. این مجموعه با المان های مختلف گردشگری در شمال تهران واقع شده است. محوطه این موزه محل بسیار مناسبی برای راه اندازی یک کسب و کار با کاربری رستوران و کافی شاپ بود ، به همین علت و در همین راستا تصمیم بر آن شد تا با نصب یک سازه چادری که می توان آن را در هر زمانی که نیاز باشد جمع آوری و به مکانی دیگر انتقال دهند ، فضایی را برای یک کسب و کار فراهم نمایند ؛ از طرفی به دکوراتیو نمودن فضای این باغ موزه نیز کمک کنند.

سقف پارچه ای باغ موزه دارآباد

سقف پارچه ای با جاذبه گردشگری

در ورودی این باغ موزه و با توجه بحث گردشگری که در این مکان بسیار حائز اهمیت بود ، راه اندازی یک رستوران و کافی شاپ مدرن در دستور کار مدیریت این مجموعه قرار گرفت. در طراحی این مکان با توجه به بررسی های به عمل آمده ، سقف پارچه ای به عنوان گزینه ای ایده آل انتخاب گردید. همان گونه که مستحضر هستید نقش المان های معماری در اماکنی با کاربری گردشگری از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، چرا که می تواند با جذب حداکثری مراجعین به این قبیل اماکن به رشد صنعت توریسم و به تبع آن رشد اقتصادی مجموعه ها بی افزاید.

باغ موزه دارآباد که در شهر تهران و در نزدیکی کاخ نیاوران قرار دارد یکی از جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می گردد. هر ساله تعداد قابل توجهی گردشگر داخلی و خارحی از این مکان بازدید می کنند که دیدن آن حداقل برای یک بار خالی از لطف نیست.

 

سقف پارچه ای

درباره محل اجرای پروژه – باغ موزه دارآباد

موزه حیات وحش دارآباد یکی از جامع ترین مراکز طبیعت و حیات وحش ایران است. این موزه که در زمینی تخصصی به مساحت ۱۲۰۰۰ متر مربع ساخته شده است ، اطلاعات زیادی از طبیعت ایران به ما می دهد. اطلاعات بسیار جامع و مفیدی در مورد علم تاکسیدرمی و حفاظت از گیاهان نیز ارائه می نماید.

تاریخچه موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد

موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد یکی از موزه های علم و صنعت تهران و یکی از مهم ترین موزه های تهران از نظر جانورشناسی و گیاه شناسی است. این موزه برای اولین بار توسط شهرداری تهران در سال ۱۳۷۲ به منظور آشنایی ایرانیان با میراث طبیعی و حیوانی و آشنایی با حفاظت از محیط زیست و حیوانات تأسیس شد. در سال ۱۳۷۶ موزه طبیعت و حیات وحش به عنوان اولین موزه ایرانی در شبکه جهانی اینترنت ثبت شد و همچنین مجله ای اینترنتی با نام طبیعت و حیات وحش ایران منتشر نمود. این موزه با شرکت در نشست های بین المللی سعی دارد داده های علمی و تجربی خود را با سایر موزه های مشابه در جهان به اشتراک بگذارد.

یکی از مهمترین وظایف موزه محیط زیست ، مطالعه و تحقیق در مورد محیط زیست و میراث آن و همچنین انتقال علم از طریق آموزش برای افزایش دانش مردم در مورد محیط زیست می باشد. موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد نیز همین وظیفه مهم را بر عهده گرفته و در تلاش است تا این امر محقق شود. این موزه همچنین تلاش می‌کند تا بستری برای نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها ، برگزاری بحث‌ های علمی ، برگزاری سخنرانی‌ ها و کنفرانس‌ ها ، سازمان‌دهی رویدادهای علمی و انتشار کتاب‌ها ایجاد نموده و با چاپ مجلات و یا ایجاد مجله های اینترنتی برای کمک به مردم جهت درک بهتر تاریخ طبیعت ایران گامی در این راستا برداشته باشد.

محوطه و فضای باز موزه دارآباد

وقتی از درب ورودی موزه وارد شوید ابتدا وارد محوطه ای بسیار سرسبز می گردید که با زیبایی خود شما را شگفت زده می کند. این محوطه سرسبز با درختان و گیاهان و برکه ای زیبا تزیین شده و به فضایی خاص بدل شده است که به راحتی می تواند آرامش خاصی را به شما تزریق کند و شما را برای دقایقی دور از هیاهوی شهر و نزدیک به طبیعت و حیوانات ببرد. نیمکت هایی برای نشستن و استراحت بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است. در این منطقه یک باغ وحش بسیار کوچک نیز وجود دارد که در آن با قفس هایی از انواع حیوانات مانند طاووس ، عقاب ، شاه پرستو ، خرگوش ، کاسکو ، کبک و طوطی نگهداری می شود که علاقه مندان می توانند از آن ها بازدید نمایند.

اطلاعات تکمیلی سقف پارچه ای

با توجه به نیاز به ایزوله بودن محل از فضای اطراف ، از سیستم آلاچیق و یا همان سایبان چادری ایزوله استفاده گردید که اصطلاحاً به آن آلاچیق چادری طرح سالن می گویند. این طرح با دارا بودن ستون ها در اطراف سازه ، بیشترین فضا را دراختیار کاربران خود قرار می دهد. پارچه مورد استفاده در این سازه چادری از جنس پلی استر با روکش پی وی سی در دو طرف آن بوده که از یک لایه آنتی uv نیز در پوشش رویه آن جهت محافظت ۱۰۰ درصدی کاربران دربرابر اشعه های مضر خورشید استفاده گردیده است. اسکلت فلزی این سایبان چادری نیز از فولاد ST37 و با رنگ سفید می باشد که با رنگ پارچه تطابق کامل دارد.

 

سقف پارچه ای

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام