سایبان چادری – سقف پارکینگ پارچه ای

سازه چادری وارونه نوعی از سایبان های چادری می باشد که علاوه بر ایفای نقش پوشش سقف ، به لحاظ معماری نیز فرم جذاب و ویژه ای دارد. این سایبان ها عموماً در اماکنی همچون نمایشگاه های بین المللی و داخلی ، پارگینگ های عمومی ، ساختمان های تجاری بزرگ ، مراکز خرید و.. استفاده می شود.

 

سازه چادری

درباره پروژه

در یکی از شهر های اتریش و در فرودگاه آن  یک سایبان وارونه کار شده است. در  این سازه برای ایچاد یک پوشش مناسب و به صرفه از نوعی آلاچیق چادری وارونه استفاده نموده اند. علاوه بر تمام خصوصیات ارزنده سقف چادری اعم از قابلیت عبور نور طبیعی در روشنایی روز ، سبک بودن سازه ، قابلیت Anti UV و قابلیت انعطاف در طرح ، کل مجموعه با توجه به شکل غیر معمول و وارونه ای که دارد ، تأثیر بسزایی در معماری محوطه داشته و خود به عنوان یک المان بصری معماری شناخته می شود.

سازه چادری

آلاچیق های وارونه پارکینگ

سایبان چادری مذکور  همان طور که قبلاً نیز عرض شد در فرودگاه این شهر اجرا شده است. مهم ترین هدف این سازه ایجاد آسایش و محلی امن برای مسافران فرودگاه  بوده تا آنان را از بارش نزولات جوی و تابش اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش (uv) مصون نگه دارد. آلاچیق ترکیبی یاد شده در مساحتی برابر با ۱۲۰۰ متر مربع از ۱۵ آلاچیق وراونه و متحد الشکل تشکیل شده است.

 

سازه چادری

نوع عملکرد سایبان پارچه ای دربرابر بارش برف و باران

شکل ویژه این سازه و ایجاد پوسته یکپارچه آن از لحاظ نقش سایبان در برابر بارش ها و هدایت آب های سطحی ناشی از بارش های باران و برف و همچنین به لحاظ تصفیه هوای زیر سایبان ، به نحوه مناسبی عمل می کند. نکته مهم دیگر آنکه شاید در نظر اول این سوال مطرح شود که  این سازه در  برابر بارش برف چگونه عمل می کند. لازم به ذکر است با توجه به شیب زیاد کرانه های هر تک آلاچیق ، امکان انباشت برف عملاً وجود نداشته و بلافاصله با زهکشی مناسب و آب شدن آن از روی سطح سازه مذکور حذف خواهد شد. در عکس ها فرم زیبای این سازه کاملاً مشهود و چشم نواز است.

 

سازه چادری

استراکچر

در ساخت سازه این مجموعه سایبان ها از متریال مختلفی استفاده نموده اند. پروفیل های فولادی ضد زنگ با مقطع لوله در سایزهای مختلف جهت ساخت ستون های اصلی ، تیرها ، دستک ها و.. بکار رفته است. این پروفیل ها از ورق ST37 تولید شده اند که مقاومت خوبی را دربرابر بارهای وارده از خود نشان می دهد. علاوه بر آن نیز دارای خاصیت جوش پذیری بسیار بالایی بوده و از این رو در صنایع مختلف هواپیماسازی ، خودروسازی ، سوله سازی ، ساختمان سازی و.. کاربرد دارد. به منظور جلوگیری از خوردگی ، پوسیدگی و زنگ زدگی سازه فلزی این مجموعه در مواجهه با بارش های باران و برف ، تابش نور خورشید ، هوای شرجی و.. که می تواند باعث کاهش طول عمر آن شود ، از چهار لایه ی رنگ صنعتی در رنگ آمیزی سازه ها بهره برده اند.

 

سازه چادری

پارچه مصرفی

پارچه ای که در پوشش این سایبان های وارونه استفاده شده ، نوعی پلی استر با روکش دو طرفه ی پی وی سی است که برای محافظت هر چه بیشتر کاربران از یک لایه ی مخصوص موسوم به Anti UV در رویه ی بیرونی پارچه بهره برده اند و بدین ترتیب مانع از بروز انواع بیماری ها و سرطان های پوستی برای افراد می گردد.

سازه چادری

درباره محل اجرای پروژه – بخش اول

اتریش با نام رسمی جمهوری اتریش ، کشوری محصور در خشکی در اروپای مرکزی ، واقع در آلپ شرقی است. این کشور متشکل از نه استان است که یکی از آن ها پایتخت (وین) پرجمعیت ترین شهر و استان آن می باشد. اتریش از شمال غربی با آلمان ، از شمال با جمهوری چک ، از شمال شرقی با اسلواکی ، از شرق با مجارستان ، از جنوب با اسلوونی و ایتالیا و از غرب با سوئیس و لیختن اشتاین همسایه است.

اتریش از دل بقایای مارس شرقی و مجارستانی در پایان هزاره اول بیرون آمد. این کشور که در اصل یکی از قوم‌نشین‌های باواریا بود در سال ۱۱۵۶ میلادی به دوک‌ نشینی از امپراتوری مقدس روم تبدیل شد و بعداً در سال ۱۴۵۳ میلادی بعنوان پادشاهی اعظم در آمد. در قرن شانزدهم وین بعنوان پایتخت اداری امپراتوری شروع به کار کرده و بنابراین اتریش به مرکز سلطنت هابسبورگ تبدیل شد. پس از انحلال امپراتوری مقدس روم در سال ۱۸۰۶ میلادی ، اتریش امپراتوری خود را تأسیس نمود و به یک قدرت بزرگ و عضو غالب کنفدراسیون آلمان تبدیل شد. شکست امپراتوری در جنگ اتریش و پروس در سال ۱۸۶۶ میلادی منجر به پایان کنفدراسیون شده و یک سال بعد راه را برای تأسیس اتریش – مجارستان هموار کرد.

 

سازه چادری

درباره محل اجرای پروژه – بخش دوم

پس از ترور آرشیدوک فرانتس فردیناند در سال ۱۹۱۴ ، امپراتور فرانتس جوزف به صربستان اعلان جنگ کرد که در نهایت به جنگ جهانی اول تبدیل شد. شکست امپراتوری و فروپاشی متعاقب آن منجر به اعلام جمهوری آلمان – اتریش در سال ۱۹۱۸ و اولین جمهوری اتریش شد. در طول دوران بین دو جنگ، احساسات ضد پارلمانی با تشکیل یک دیکتاتوری استروفاشیستی تحت رهبری انگلبرت دالفوس در سال ۱۹۳۴ به اوج خود رسید. یک سال قبل از شروع جنگ جهانی دوم اتریش توسط آدولف هیتلر به آلمان نازی ضمیمه شد و به یک کشور تبدیل گشت. تقسیمات فرعی پس از آزادی در سال ۱۹۴۵ و یک دهه اشغال متفقین ، این کشور حاکمیت خود را بازیافت و در سال ۱۹۵۵ بی طرفی همیشگی خود را اعلام کرد.

شهرهای بزرگ اتریش عبارتند از وین ، گراتس ، لینز ، سالزبورگ و اینسبروک. اتریش دارای هفدهمین تولید ناخالص داخلی اسمی سرانه با استانداردهای بالای زندگی است. از نظر شاخص توسعه انسانی در سال ۲۰۲۱ میلادی در رتبه ۲۵ جهان قرار گرفت. اتریش از سال ۱۹۵۵ به عضویت سازمان ملل متحد درآمده و از سال ۱۹۹۵ عضو اتحادیه اروپا بوده است. این کشور میزبان سازمان امنیت و همکاری اروپا و اوپک است و یکی از اعضای بنیانگذار OECD و اینترپل می باشد. همچنین در سال ۱۹۹۵ موافقتنامه شینگن را امضا کرده و واحد پول یورو را در سال ۱۹۹۹ پذیرفت.

 

فرودگاه وین

فرودگاه بین‌المللی وین (پایتخت اتریش) در شوخات ، ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر قرار دارد. این فرودگاه بزرگ‌ ترین فرودگاه کشور است و به عنوان مرکز خطوط هوایی اتریش و همچنین پایگاهی برای شرکت‌های هواپیمایی ارزان قیمت رایان ایر و ویز ایر عمل می‌کند. این فرودگاه قادر به جابجایی هواپیماهای پهن پیکر تا ایرباس A380 است. همچنین دارای شبکه ای متراکم از مقاصد اروپایی و نیز پروازهای طولانی مدت به آسیا ، آمریکای شمالی و آفریقا است.

 

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام