سقف چادری قوسی

سازه چادری در شکل های مختلفی قابل اجرا است. سازه قوسی شکل یکی از اشکال متداول آن است. در یکی از مراکز خرید در عربستان از سقف چادری قوسی استفاده شده است. برای مهار پارچه و تشکیل قوس ، از لوله های خم شده استفاده نموده اند. این سایبان کششی قوسی دارای مساحتی حدود ۲۴۰۰ متر مربع می باشد. سایبان مذکور بصورت یکپارچه و بدون انقطاع نصب گردیده است. یکپارچگی این سقف از نکات مثبت و حائز اهیمت آن است. سازه غشایی قوسی یاد شده دارای ۱۵ دهانه می باشد که روی ۱۴ قوس ساخته شده با پروفیل لوله نصب گردیده است. برای اتصال بین پارچه و اسکلت از پلیت های انتهایی استفاده شده است. همچنین برای ایجاد کشش مناسب و تکمیل کار در حاشیه پارچه ها نیز از کابل های کششی کمک گرفته شده است.

سازه چادری

استراکچر

قوس های ساخته شده فولادی از پروفیل لوله ، علاوه بر نصب روی پایه ها به عنوان ستون ، توسط تیرهای منحنی رابط به هم وصل گردیده اند. همچنین بین دو قوس نیز وسط یک غشای شفاف پوشانده شده است. سقف چادری فاقد بازشو می باشد ، اما جهت بحث زهکشی ، در محل اتصالات و کنار اسکلت بازشوهایی تعبیه گردیده است.

سازه چادری

توضیحات تکمیلی

با توجه به اینکه سقف بتنی موجود برای تحمل بارهای مرده طراحی و ساخته شده ، وجود این سازه غشایی مشکلی را از این بابت بوجود نمی آورد. لازم به ذکر است کلیه نیروهای افقی و عمودی ناشی از بار باد ، برف و وزن ، توسط المان های این سایبان اعم از انکر بولت ها و پین های کششی تحمل می شود . پارچه مورد استفاده در این سازه کششی به لحاظ مقاومت به گونه ای است که در هوای گرم و شرجی عربستان پاسخگوی نیاز  آن ها می باشد. این پارچه از جنس پلی استر سه لایه بوده و خاصیت آنتی uv نیز دارد.

 

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام