سازه چادری بعنوان سقف مترو

سایبان چادری یکی از سازه های کششی متداول می باشد. در چند ایستگاه متروی شهر شانگهای چین برای مسقف کردن محل توقف و انتظار مسافران از سایبان پارچه ای استفاده گردیده است. در تهیه این سایبان های غشایی از سیستم ترکیبی چند آلاچیق وارونه بهره برده اند. هر ایستگاه شامل ۱۶ عدد آلاچیق چادری با فرم تترای وارونه بوده که تشکیل یک سایبان یکپارچه و زیبا را داده است. برای بحث زهکشی آب های حاصل از نزولات جوی و انباشت روی پارچه ، از لوله های مرکزی در خط قعر آن استفاده گردیده است.

سایبان چادری

سایبان چادری

جذابیت معماری آلاچیق های چادری وارونه

اتصال پارچه های این سازه به اسکلت فلزی توسط کابل های مهاری در همه نقاط و اتصالات آلومینومی در ابتدا و انتهای آن استفاده گردیده است . پارچه بکار رفته در این سازه چادری از نوع پلی استر با روکش پی وی سی در هر دو طرف آن می باشد. این پارچه دارای مقاومت بالا در برابر نور خورشید و رطوبت های زیاد است. نکته جالب توجه در مورد لوله های اسکلت این سازه ، گالوانیزه شدن داخل لوله ها می باشد. دلیل این امر آن است که از این لوله ها متناسب با محل قرارگیری آن ، به عنوان درین و زهکش استفاده گردد.

سایبان چادری

توضیحات تکمیلی

هر یک از آلاچیق های چادری وارونه سطحی برابر با ۵۰۰ متر مربع را تحت پوشش خود قرار می دهد. کل سطح پوشش در هر ایستگاه نزدیک به ۸۰۰۰ متر مربع می باشد. نکته قابل توجه دیگر در مورد این سایبان کششی ، بحث زیبایی بصری معماری بوده است. این موضوع در القای حس توقف ، تحمل و صبوری بیشتر مسافران جهت رسیدن قطار تأثیر بسزایی دارد و این همان نکته مهمی است که اخیراً درمورد انتخاب یک پوشش مناسب برای سقف در فضاهای عمومی مورد توجه قرار گرفته است. سازه چادری و مشتقات آن بهترین گزینه جهت ایجاد پوشش جذاب در این نوع سقف ها می باشد.

 

سایبان چادری

درباره محل اجرای پروژه – بخش اول

چین

چین با نام رسمی جمهوری خلق چین (PRC) ، کشوری در شرق آسیا است. این کشور با بیش از ۱٫۴ میلیارد نفر جمعیت ، دومین کشور پرجمعیت جهان است. چین معادل پنج منطقه زمانی را در بر می گیرد و با چهارده کشور از طریق زمین هم مرز است که با روسیه به عنوان دارای بیشترین کشور در جهان گره خورده است. این کشور با مساحتی نزدیک به ۹٫۶ میلیون کیلومتر مربع ، سومین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت کل است. مناطق اداری ویژه خودمختار در پایتخت ملی چین یعنی پکن بوده و پرجمعیت ترین شهر و بزرگ ترین مرکز مالی آن نیز شانگهای است.

منطقه ای که اکنون کشور چین در آن قرار دارد از دوران پارینه سنگی مسکونی بوده و حوضه رودخانه زرد مهد تمدن بوده است. قرن ششم تا سوم پیش از میلاد شاهد تضادهای مهم و ظهور ادبیات و فلسفه کلاسیک چین می باشیم. در سال ۲۲۱ قبل از میلاد ، چین تحت فرمان یک امپراتور متحد شد و بیش از دو هزار سال در چین توسط یک یا چند سلسله امپراتوری مانند هان ، تانگ و مینگ اداره می شد. برخی از برجسته ترین دستاوردهای چین مانند اختراع باروت ، ایجاد جاده ابریشم و ساخت دیوار بزرگ چین در این دوره اتفاق افتاد.

 

سایبان چادری

درباره محل اجرای پروژه – بخش دوم

شانگهای

این شهر در بخش جنوبی رودخانه یانگ تسه قرار دارد که رودخانه هوانگپو از میان آن می گذرد. جمعیت این شهر که سومین شهر پرجمعیت جهان است با ۲۴٫۸۹ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ می باشد ، در حالی که منطقه شهری با ۳۹،۳۰۰،۰۰۰ ساکن، پرجمعیت ترین شهر چین است. در سال ۲۰۱۸، منطقه شهری شانگهای بزرگ تولید ناخالص شهری (اسمی) نزدیک به ۹٫۱ تریلیون RMB (1.33 تریلیون دلار) برآورد شد. شانگهای یکی از مراکز مهم مالی ، تجارت و اقتصاد ، تحقیقات ، علم و فناوری ، تولید ، حمل و نقل ، گردشگری و فرهنگ در جهان است و بندر شانگهای شلوغ ترین بندر کانتینری جهان محسوب می شود.

شانگهای که در اصل یک دهکده ماهی گیری و شهر بازاری بود ، در قرن نوزدهم به دلیل تجارت داخلی و خارجی و موقعیت بندری مطلوبش اهمیت پیدا کرد. این شهر یکی از پنج بندر معاهده ای بود که پس از جنگ اول تریاک مجبور شد به روی تجارت اروپا باز شود. این شهر پس از آن شکوفا شد و در دهه ۱۹۳۰ میلادی به قطب اصلی تجاری و مالی آسیا تبدیل گشت. در طول جنگ دوم چین و ژاپن ، این شهر محل نبرد اصلی شانگهای بود. پس از جنگ با تسلط ح‌ک‌چ بر سرزمین اصلی در سال ۱۹۴۹، تجارت به دیگر کشورهای سوسیالیستی محدود شد و نفوذ جهانی شهر نیز کاهش یافت.

 

رشد اقتصادی شانگهای

در دهه ۱۹۹۰، اصلاحات اقتصادی که یک دهه قبل توسط دنگ شیائوپینگ ارائه شد ، منجر به توسعه مجدد شدید شهر به ویژه منطقه جدید پودونگ شد که به بازگشت سرمایه و سرمایه گذاری خارجی کمک کرد. این شهر از آن زمان به‌عنوان یک مرکز تجارت و مالی بین‌المللی دوباره ظهور نموده است. این محل خانه بورس شانگهای ، یکی از بزرگترین بورس های جهان از نظر ارزش بازار و منطقه آزاد تجاری شانگهای ، اولین منطقه آزاد تجاری در سرزمین اصلی چین است.

شانگهای توسط شبکه تحقیقاتی جهانی سازی و شهرهای جهان به عنوان شهر آلفا+ (سطح اول جهانی) طبقه بندی شده است. از سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۲ شرکت از فورچون گلوبال ۵۰۰ را در خود جای داده است و در فهرست مراکز مالی جهانی در رتبه چهارم قرار دارد. این شهر همچنین یک مرکز بزرگ جهانی برای تحقیق و توسعه و خانه بسیاری از دانشگاه‌ های درجه یک و درجه دو است. متروی شانگهای که برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ افتتاح شد ، بزرگترین شبکه مترو در جهان از نظر طول مسیر است.

شانگهای به عنوان “نمایشگاه” اقتصاد پررونق چین توصیف شده است. این شهر که دارای چندین سبک معماری مانند آرت دکو و شیکومن است ، بخاطر خط افق لوجیازوی ، موزه‌ها و ساختمان‌ های تاریخی از جمله معبد خدای شهر ، باغ یو ، غرفه چین و ساختمان‌ هایی در امتداد بوند که شامل برج تلویزیونی مروارید شرقی می‌شود مشهور است. شانگهای همچنین به خاطر غذاهای شیرین ، زبان محلی متمایز و استعداد بین المللی پر جنب و جوشش معروف است.

 

سایبان چادری

درباره محل اجرای پروژه – بخش سوم

متروی شانگهای

مترو شانگهای یک سیستم حمل و نقل سریع در شانگهای است که خدمات حمل و نقل شهری و حومه‌ای را به ۱۴ منطقه از ۱۶ ناحیه استان جیانگ و استان کوینسو و استان کوینسو شهرداری انجام می‌دهد. سیستم مترو شانگهای که به عنوان بخشی از حمل و نقل ریلی شانگهای خدمت می کند ، بزرگترین سیستم متروی جهان از نظر طول مسیر است که مجموعاً ۸۰۲ کیلومتر (۴۹۸ می باشد. این ایستگاه در ۱۹ خط دارای رتبه اول در جهان بعنوان بیشترین جابجایی در تعداد مسافرین بصورت سالانه است.

 

سایبان چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام