سازه چادری

سایبان چادری در یک سری از مناطق و اقلیم ها ، جزو  لاینفک فضاهای کاربردی آنان محسوب می شود. در یک جزیره توریستی واقع در غرب آفریقا به نام موریس ، با توجه به شرایط اقلیمی آن منطقه که بطور کلی در طول سال هوایی به شدت گرم و با شرجی بالا را داراست ، ساخت یک سازه چادری با هدف فراهم نمودن فضایی شاد و راحت برای توریست ها بسیار مورد نیاز بود. به همین خاطر مدیران هتل لوکوکو به فکر ساخت یک سایبان پارچه ای برای لابی هتل و نیز سقف رستوران آن افتادند که بتواند اهداف آنان را تأمین نماید.

 

سایبان چادری

مشخصات فنی سازه غشایی

برای پوشش سقف رستوران هتل از یک سازه چادری به شکل خیمه که قطر آن ۲۸ متر و ارتفاع آن نیز ۸ متر بود، در مرکز فضای رستوران  استفاده شد. پارچه ای که در این  فضا برای پوشش سقف خیمه ای آن استفاده شد از جنس پلی استر بوده که دوطرف آن دارای روکش PVC می باشد. وزن این پارچه در هر مترمربع ۱۲۵۰ گرم است.

 

سایبان چادری

شرایط اقلیمی منطقه

در کنار دریا و فضاهای جانبی این رستوران ، از نوعی آلاچیق های چادری و ساحلی با هدف تأمین نیاز مشتریان و توریست ها به فضاهای دارای سایه استفاده شد. با توجه به بادهای فصلی و شدید که در طول سال و اغلب اوقات در این ناحیه وجود داشت ، طراحان این سازه می بایست در آنالیزها و طراحی سازه های پارچه ای خود شرایط بد آب و هوایی منطقه را نیز درنظر می گرفتند که این خود چالشی در طراحی محسوب می شود.

 

سایبان چادری

امتیازات و ویژگی ها

ماهیت ضد اشعه UV این نوع سازه چادری ، از محاسن بزرگ استفاده از آن در این چنین مناطقی بوده که کاربری آن توریستی می باشد و سلامت مشتریان آن بسیار حائز اهمیت است. آلاچیق چادری مورد استفاده در این هتل به شکل سایبان کششی متحرک بوده که درصورت لزوم می توان آن را باز و بسته نمود.

 

سایبان چادری

کاربردهای سازه های کششی

سایبان پارچه ای در مجموع به جز موارد  فوق که ذکر شد ، می توان  از آن در انواع کاربری ها با فرم های دیگری نیز استفاده نمود که آلاچیق پارک ، پارکینگ چادری و سایبان کافی شاپ از این دسته هستند. یکی از دلایل بسیار مهم و حائز اهمیت در استفاده کاربری های توریستی از سایبان غشایی ، تناسب و هماهنگی آن با اینگونه فضاهاست که در سایبان پارچه ای این هتل نیز با هدف همخوانی هر چه بیشتر با محوطه توریستی ، طراح این مجموعه از یک سری المان های فانتزی در سازه فلزی یاد شده بهره برده است.

نمای بیرونی از سایبان های چادری جزیره توریستی در غرب آفریقا

سایبان چادری

درباره محل اجرای پروژه

جزیره موریس با نام رسمی جمهوری موریس ، کشوری جزیره ای است که در سواحل جنوب شرقی قاره آفریقا و در اقیانوس هند واقع شده است. این جزیره ی آتشفشانی از تالاب ها و دریاچه ها تشکیل شده و سواحل حاشیه ای آن نیز با درختان نخل و صخره های مرجانی احاطه شده است. این جزیره تقریباً در ۲۴۰۰ کیلومتری سواحل جنوب شرقی آفریقا واقع گردیده است.

این شهر به ثبات و هماهنگی نژادی در میان جمعیت مختلط خود شهرت دارد. موریس به عنوان یک جامعه متکثر شناخته می شود که در آن همه اقوام از جمله هندوها ، مسلمانان ، کریول ها ، چینی ها و اروپایی ها حضور داشته و در صلح زندگی کرده و همه فرهنگ های اجدادی در آن حفظ شده است. این ویژگی ها جزیره موریس را به مکانی منحصربفرد در جهان تبدیل نموده ، به گونه ای که موریس ها به بردباری و مهربانی خود نسبت به همه مردم معروف هستند.

موریس وجهه ی اجتماعی و اقتصادی خود را به عنوان یکی از معدود داستان های موفقیت اجتماعی و اقتصادی آفریقا حفظ کرده است. این کشور جزیره ای صادرکننده شکر ، انواع پوشاک و همین طور مرکزی برای تفریحات گردشگران خارجی است.

 

محیط زیست و آب و هوا

به دلیل نزدیکی جزیره موریس به خط استوا ، این منطقه دارای آب و هوایی گرمسیری است. دور تا دور جزیره توسط درخت های نخل و پوشش گیاهی و جانوری احاطه شده و دارای سواحل متعددی می باشد. در این جزیره دو فصل اصلی وجود دارد ؛ تابستان هایی گرم و مرطوب و همین طور زمستان هایی خشک و نسبتاً سرد.

توفان های فصلی اثر مخربی را برای گیاهان و جانوران این منطقه دارند ، اما خوشبختانه طول دوره ی آن ها زیاد نیست. در این منطقه فصل مشخصی برای بارندگی وجود ندارد ، اما در ماه های تابستان بیشترین میزان بارش به ثبت رسیده است. بخش فلات مرکزی بسیار خنک تر بوده و تا دو برابر بارندگی را بیشتر تجربه می کند. بادهای موسمی نیز که از سمت شرقی جزیره می وزند ، این بخش را خنک تر نگه داشته و بارش های بیشتری را برای آن بهمراه دارند. توفان های استوایی شرایط اقلیمی را برای مدت کوتاهی مختل نموده که ماحصل آن بارش های شدید باران است.

 

نقش سازه های چادری در جذب توریست و رشد اقتصادی منطقه

همان طور که می دانید گردشگران به منطور استراحت و گذراندن اوقات فراغت خود گاهاٌ مبالغ هنگفتی را هزینه کرده تا کاملاً در آسایش و رفاه باشند. در اینجا نقش المان های لاکچری و مدرن بسیار حائز اهمیت است تا بتوانند به جذب توریست ها کمک نمایند. یکی از این المان های معماری که هم نقش سازه و سایبان را داشته و هم به مدرن نمودن اینگونه اماکن کمک نماید ، سازه ها و سایبان های چادری یا همان پارچه ای می باشند.

این سایبان ها با دارا بودن پارچه های کششی در سقف و وجود لایه های مخصوص ضد اشعه ماورای بنفش خورشید ، کاربران خود را دربرابر هرگونه بیماری و سرطان پوستی بطور کامل محافطت می نمایند. از طرفی با توجه به اینکه این سازه ها بر اساس بار باد طراحی می شوند ، دیگر نگران از بین رفتن سایبان خود نیز نخواهید بود.

نمای داخلی از سایبان چادری سقف رستوران جزیره موریس

سایبان چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام