سازه چادری خرپایی

سایبان چادری علاوه بر کارایی اصلی خود یعنی پوشش سقف ها ، می تواند نقش های جانبی و در عین حال قابل توجهی را ایفا کند. مسائلی همچون ایجاد یک نماد و سازه دکوراتیو ، زیبایی بصری معماری و استفاده از نور طبیعی در روز با توجه به خاصیت عبور دهی نور خورشید از این دسته می باشند.

سایبان چادری

درباره پروژه

در یک پارکینگ روباز در کشور اسپانیا تصمیم بر این شد تا یک سایبان برای ماشین ها در نظر گرفته شود. با توجه به اقیلم محل ، بهترین گزینه جهت پوشش سقف استفاده از سازه چادری با کاربری سایبان پارچه ای بود ، زیرا با توجه به عبور دهی نور باعث کاهش مصرف انرژی می شود. همچنین همانند سقف های متداول و سنتی مثل بتنی و فلزی و شیشه ای ، باعث افزایش دما در زیر سقف نمی گردد.

 

سایبان چادری

اطلاعات فنی پروژه

با توجه به دهانه ۲۰ متری موجود ، از قوس های فلزی خرپایی در دهانه های ۵ متری استفاده شد. یکی از مزایای اجرایی این سایبان پارچه ای ، سرعت در نصب می باشد. با توجه به عدم وجود سازه در دهانه بین دو قوس ، امکان جمع شدن آب در بین دهانه ها وجود داشت. اما با توجه به ساپورت های موجود و کشش ایجاد شده در پارچه ، شیب بندی مناسبی را در سطح پارچه ایجاد نموده است.

سایبان چادری پارکینگ در اسپانیا

سایبان چادری

سازه چادری مقاوم در شرایط جوی مختلف

پارچه مورد استفاده در این سازه پارچه ای از نوع پلی استر با روکش دو طرفه پی وی سی بوده که مقاومت بالایی را در برابر رطوبت از خود نشان می دهد. همچنین وجود یک لایه  آنتی uv باعث می شود تا از تابش اشعه مضر خورشید جلوگیری شود. مقاومت کششی نهایی در  پارچه مورد استفاده در حدود ۳۰ کیلوگرم در هر سانتی متر مربع بوده و دارای وزن ۸۰۰ گرم در هر متر مربع بوده است و به این لحاظ به عنوان یک سازه چادری سبک محسوب می گردد.

سایبان چادری

طرح انتخابی

طرحی که برای این پروژه انتخاب گردید یک آرک قوسی با طراحی اختصاصی می باشد. از این حیث آن را اختصاصی می نامیم که به دلیل وجود دهانه های بزرگ و مساحت زیاد پروژه ، امکان اجرای طرح های روتین سازه چادری با طرح آرک قوسی وجود نداشت ؛ به همین سبب شرکت طراح این سازه چادری پارکینگ ، این سایبان کششی را بصورت سفارشی و به منظور استفاده در این پروژه ی خاص طراحی نمود. در سازه چادری طرح آرک قوسی با قرار گیری ستون ها در کنار سازه امکان استفاده در محل هایی که وجود ستون در وسط یک مانع محسوب می شود وجود دارد و فضای استفاده از سازه پارچه‌ای را بیشتر می کند.

این طرح می تواند با توجه به نیاز مشتری در چندین فرم متفاوت ساخته و اجرا گردد. از این طرح معمولاً می توان بعنوان سایبان رستوران ها و کافی شاپ ها ، سایبان ویلاها ، سایبان استخرها ، سایبان نمایشگاه ها ، سایبان پارکینگ خودروها خصوصاً پارکینگ های عمومی و.. استفاده نمود.

 

سایبان چادری

طراحی استراکچر و متریال مورد استفاده

همان طور که در شکل های بالا مشاهده می فرمایید و پیشتر نیز عرض شد ، طراحی استراکچر این سایبان پارچه ای پارکینگی یک طراحی خاص محسوب می شود. طراح سازه سعی نموده با ایجاد شکست هایی در سازه فلزی که بیشتر شکل آرک و نیم دایره را از دورنما به بیننده القا می نماید ، به کنترل و انتقال بارهای وارده بر سایبان کمک نموده و از طرفی فرم خود را نیز حفظ کتد. در ساخت سازه فلزی این سایبان پارکینگ از متریال مختلفی بهره برده اند.

از پروفیل های فولادی ضد زنگ برای ساخت ستون ها ، تیرها و المان های فلزی مختلف در سایزهای متنوعی همچون ۱۶۸ ، ۱۴۰ ، ۱۱۴ ، ۹۰ ، ۷۶ و ۶۰ میلی متر و با ضخامت های ۴ و ۳ میلی متر استفاده نموده اند. برای کنترل بارهای وارده و نیز تحت کشش قرار دادن پارچه ، استرندهای کششی و مهارکش ها را مورد استفاده قرار داده اند.

 

سایبان چادری

درباره محل اجرای پروژه

اسپانیا بیشتر شبه جزیره ایبری را شامل می شود که در جنوب از کوه های پیرنه تا تنگه جبل الطارق امتداد دارد و اسپانیا را از آفریقا جدا می کند. در شرق دریای مدیترانه از جمله جزایر بالئاریک اسپانیا قلمرو حکومتی دارد. اسپانیا همچنین بر دو شهر در شمال آفریقا و جزایر قناری در اقیانوس اطلس نیز حکومت می کند. این کشور بزرگ‌ترین کشور اروپای جنوبی و دومین کشور بزرگ و چهارمین کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا است. پایتخت و بزرگترین شهر اسپانیا نیز مادرید می باشد.

 

جغرافیا و شرایط اقلیمی اسپانیا

فضای داخلی اسپانیا یک فلات مرتفع و خشک است که توسط رشته کوه هایی احاطه شده است. رودخانه ها به سواحل می ریزند و زمین های کشاورزی حاصلخیزی ایجاد می کنند ؛ با این حال داخل کشور در تابستان بسیار گرم و در زمستان بسیار سرد و خشک می شود. خشکسالی در اسپانیا رایج است. گیاهان و درختان در سواحل شمال غربی در گالیسیا و در امتداد خلیج بیسکای به قدری خوب رشد می کنند که این منطقه را اسپانیای سبز می نامند. باران در این منطقه مکرراً می بارد و نتیجه ی این بارش ها رشد و شکوفایی درختان راش و بلوط در این منطقه است.

سواحل جنوبی و شرقی اسپانیا، از دشت حاصلخیز اندلس تا پیرنه اغلب توسط بادهای گرمی که بادهای سیروکو نامیده می شوند تغذیه می شوند ؛ این بادها از شمال آفریقا سرچشمه می گیرند و دما را در امتداد سواحل مدیترانه ملایم تر از داخل آن نگه می دارند. با توجه به تعارفی که از این کشور اروپایی گفته شد درمیابیم که برای خنک نگه داشتن محیط زندگی و کاری خود می بایست از سازه ها و سایبان های چادری بیشتری بهره جست تا گرفتار گرمازدگی و یا آسیب های احتمالی به لوازم و دارایی های خود همچون خودرو و.. نشویم.

 

سایبان چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام