سازه چادری سازمان ملل متحد

سایبان چادری در ورودی سازمان ملل متحد در شهر نیویورک ، یکی از شاخص ترین سازه های چادری جهان به شمار می رود. سازمان ملل متحد به عنوان شاخص ترین مقر بین اللملی دنیا دارای حساسیت های ویژه امنیتی و منحصر به فردی می باشد. بر اساس تصمیم گیری مسئولان مربوطه مقرر شد تا جهت ورودی اصلی این سازمان بین اللملی ، نوعی سیستم مسقف پارچه ای با رعایت تمامی نکات امنیتی مورد استفاده قرار گیرد. گزینه های مختلفی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت تصمیم به استفاده از یک سیستم چادری مدرن گرفته شد.

سایبان چادری

توضیحات تکمیلی

سازه چادری به عنوان گزینه ای برتر جهت چنین پروژه ای در نظر گرفته شد. نکته حائز اهمیت اجرایی چنین سازه ای ، بحث رعایت مسائل ایمنی و امنیتی فوق العاده و فشردگی زمان اجرای آن بود. به نحوی که این کار توسط یک تیم بسیار مجرب و کار کشته در ابعاد ۱۱۵۰۰ فوت مربع در کمترین زمان ممکن تکمیل و به بهره برداری رسید. این سازه چادری زیبا پس از اتمام به عنوان برترین و شاخص ترین المان موجود در محوطه سازمان ملل بسیار جلب توجه نمود .

این سایبان پارچه ای با استفاده از سازه غشایی از نوع PTFE-Sheerfill II  استفاده شده است که چهره ای زیبا به ورودی اصلی ساختمان داده است . نکته قابل توجه در اجرای این سازه پیچیده و در عین حال سبک ، زیبا و مدرن ، انجام آن در یک فورس زمانی فوق العاده بوده و از این حیث نیز یکی از شاخص ترین پروژه های اجرای سازه های چادری با کاربری سایبان ورودی یک مجموعه شناخته می شود. سازه ای به صورت ترکیب قوسی و متصل به هم که توسط المان های فلزی قوسی شکل از قسمت رأس گنبدها مهار و توسط کابل های کششی از اطراف به محوطه جانبی با استفاده از پدستال های بتنی تثبیت شده اند.

 

سایبان چادری

درباره محل اجرای پروژه – بخش اول

نیویورک

نیویورک که اغلب نیویورک سیتی یا NYC نامیده می شود ، پرجمعیت ترین شهر ایالات متحده آمریکا است. این شهر بیش از دو برابر لس آنجلس (دومین شهر بزرگ کشور) جمعیت دارد. شهر نیویورک در منتهی الیه جنوبی ایالت نیویورک واقع شده است. این شهر یک مرکز جهانی فرهنگی ، مالی ، فناوری پیشرفته ، سرگرمی ، نمادی از زرق و برق و مدرن گرایی و همین طور یک مرکز رسانه ای است که تأثیر قابل توجهی بر تجارت ، مراقبت های بهداشتی و خروجی علمی در علوم زیستی دارد. فناوری ، آموزش ، سیاست ، گردشگری ، غذاخوری ، هنر ، مد و ورزش و.. از دیگر مواردی است که این شهر را با سایر نقاط آمریکا متمایز می کند. نیویورک مرکز مهمی برای دیپلماسی بین‌ المللی بوده و مقر سازمان ملل متحد می باشد و گاهی اوقات به عنوان مهم‌ترین شهر جهان و پایتخت جهان توصیف می‌شود.

 

سایبان چادری

درباره محل اجرای پروژه – بخش دوم

سازمان ملل

سازمان ملل متحد که به طور غیررسمی سازمان ملل نامیده می شود ، یک سازمان بین دولتی است که اهداف اعلام شده آن حفظ صلح و امنیت بین المللی ، توسعه روابط دوستانه بین ملت ها ، دستیابی به همکاری های بین المللی و خدمت به عنوان مرکزی برای هماهنگ کردن اقدامات کشورها است. این بزرگ ترین سازمان بین المللی جهان است. مقر سازمان ملل در شهر نیویورک (در ایالات متحده ، اما با امتیازات فراسرزمینی خاص) است و این سازمان دفاتر دیگری در ژنو ، نایروبی ، وین و لاهه که مقر دیوان بین المللی دادگستری است دارد.

سازمان ملل پس از جنگ جهانی دوم با هدف جلوگیری از جنگ های جهانی آینده تأسیس شد و جانشین جامعه ملل شد که به عنوان ناکارآمد شناخته می شد. در ۲۵ آوریل ۱۹۴۵ میلادی ، ۵۰ کشور در سانفرانسیسکو و کالیفرنیا برای کنفرانسی گرد هم آمدند و شروع به تهیه پیش نویس منشور سازمان ملل کردند که در ۲۵ ژوئن ۱۹۴۵ میلادی به تصویب رسید.

 

سایبان چادری

درباره محل اجرای پروژه – بخش سوم

اهداف سازمان

اهداف این سازمان همان طور که در اساسنامه آن تعریف شده است شامل حفظ صلح و امنیت بین المللی ، حفاظت از حقوق بشر ، ارائه کمک های بشردوستانه ، ترویج توسعه پایدار و حمایت از قوانین بین المللی است. سازمان ملل متحد در بدو تأسیس از ۵۱ کشور عضو داشت و در سال ۲۰۲۳ دارای ۱۹۳ کشور عضو است. (تقریباً همه کشورهای مستقل جهان)

در دهه ۱۹۷۰ میلادی بودجه سازمان ملل برای برنامه های توسعه اقتصادی و اجتماعی بسیار بیشتر از هزینه های آن برای حفظ صلح بود. پس از پایان جنگ سرد در سال ۱۹۹۱ میلادی ، سازمان ملل متحد عملیات میدانی خود را تغییر و گسترش داد و طیف گسترده ای از وظایف پیچیده ی جدید را بر عهده گرفت. سازمان ملل متحد دارای شش سازمان عملیاتی اصلی است : مجمع عمومی ، شورای امنیت ، شورای اقتصادی و اجتماعی ، دیوان بین المللی دادگستری ، دبیرخانه سازمان ملل متحد.

سیستم سازمان ملل متحد شامل بسیاری از آژانس‌ها ، صندوق‌ها و برنامه‌های تخصصی از جمله گروه بانک جهانی ، سازمان بهداشت جهانی ، برنامه جهانی غذا ، یونسکو و یونیسف است. علاوه بر این ، سازمان‌های غیردولتی ممکن است در شورای اقتصادی و اجتماعی و سایر سازمان‌ها وضعیت مشورتی نیز داشته باشند. در قرن قبل از ایجاد سازمان ملل ، چندین سازمان بین‌ المللی مانند کمیته بین‌ المللی صلیب سرخ برای تضمین حمایت و کمک به قربانیان درگیری‌های مسلحانه تشکیل شد.

 

سایبان چادری

درباره محل اجرای پروژه – بخش چهارم

تشکیل سازمان

در طول جنگ جهانی اول چندین رهبر بزرگ به ویژه رئیس جمهور آمریکا وودرو ویلسون از تشکیل یک نهاد جهانی برای تضمین صلح حمایت کردند. برندگان جنگو متفقین ، برای تصمیم گیری در مورد شرایط صلح رسمی در کنفرانس صلح پاریس گرد هم آمدند. جامعه ملل تصویب شد و شروع به فعالیت نمود ، اما ایالات متحده هرگز به آن ملحق نشد. در ۱۰ ژانویه ۱۹۲۰ میلادی ، زمانی که میثاق جامعه ملل توسط ۴۲ کشور در سال ۱۹۱۹ تصویب شد ، رسماً به وجود آمد. شورای لیگ به عنوان یک نهاد اجرایی که امور مجمع را هدایت می کرد عمل می نمود. این سازمان با چهار عضو دائمی یعنی بریتانیا ، فرانسه ، ایتالیا و ژاپن کار خود را آغاز کرد.

 

سایبان چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام