سازه چادری

سایبان چادری در ابتدا با الگوبرداری از خیمه چادری صحرانشینان قبیله های سرخپوستی و اعراب طراحی و ساخته شد. در سالگو کشور آلمان یک سایبان پارچه ای با همین طرح و تصور ذهنی طراحان اولیه سازه های چادری ساخته شد. ستون های مرکزی و در میانه ی این بنا که بصورت اریب و مایل در مرکز سازه قرار دارد ، عیناً یادآور همان ستون های خیمه چادری پیشینیان است ، اما با این تفاوت که جنس آن ستون ها از چوب بود.

 

سایبان چادری

طرح انتخابی

طرحی که یک شرکت متخصص آلمانی در زمینه ی سازه های چادری برای این محل پیشنهاد داده و بصورت سفارشی سازی شده به کارفرما ارائه گردید ، طرح خیمه چادری بود. این طرح در دسته بندی طرح های اصلی سازه های چادری در بین آلاچیق ها قرار می گیرد.از خیمه چادری می توان برای پوشش سطوح در اندازه های نامحدود سازه چادری بهره برد و از نظر ابعاد و اندازه هیچ گونه محدودیتی در اجرای انواع سازه پارچه ای با انتخاب طرح خیمه چادری با توجه به مقاومت خوب آن ها وجود ندارد.

 

سایبان چادری

کاربرد طرح خیمه چادری

از این طرح بعنوان سایبان رستوران ها ، کافی شاپ ها ، آمفی تئاترها ، غرفه های فرهنگی هنری و.. استفاده می نمایند. اگر بخواهیم کمی موشکافانه به بررسی این فرم از سازه های چادری و همچنین تاریخچه ی سازه های غشایی بپردازیم ، خواهیم دید که سایبان ها و پناهگاه های اولیه از زمان پیدایش نسل جدید انسان ها فرمی شبیه به همین طرح خیمه چادری دارد. طرحی که که در سالگو کشور آلمان اجرا شده نیز از چادرهای قبایل سرخپوستی و عشایرهای قدیمی ایران اقتباس شده است.

 

سایبان چادری

جزئیات سازه ای طرح

در بخش مرکزی این سازه چادری از یک حلقه با قطر ۹۰ سانتی متر بهره برده اند که با کمک سه ستون اریب که پیشتر از آن یاد شد ، در قسمت فوقانی سازه نگاه داشته شده که از درون این حلقه به طرف بیرون سازه چادری امتداد داده شده است. سازه کششی مذکور با کمک کابل های اطراف آن که از نوع پیش تنیده می باشند ، بین پنج ستون کوتاه تر در اطراف مستقر شده اند. این استرندهای کششی به فونداسیون هایی با بتن مسلح و توسط قطعات مخصوصی متصل گشته اند. بارهای وارده بر سازه نظیر بار باد و برف نیز از همین طریق به خاک منتقل می گردد.

 

سایبان چادری

اهداف معماری پروژه

هدف از طراحی و ساخت سایبان پارچه ای در یک فضا با کاربری عمومی ، صرفاً محدود به فراهم نمودن سطحی برای پوشاندن فضا به جهت جلوگیری از نفوذ باران و برف و یا حفاظت در برابر اشعه های مضر آفتاب نیست ؛ علاوه بر همه ی موارد ذکر شده ، بهره مندی کاربران آن از فواید بازآفرینی فضاها و نمادهای آن با نگرش به فرم ویژه و خاطره انگیز آن نیز مورد توجه طراحان بوده است. دورنمای این طرح گویای زندگی چادرنشینی در عصر کهن این دیار بوده ، درحالی که اگر از نزدیک به تماشای آن بنشینیم ، سایبانی مدرن را با تلفیق سازه های سنتی شاهد خواهیم بود.

 

سایبان چادری

مشخصات پارچه مصرفی

پارچه ای که در این سایبان غشایی مورد استفاده قرار گرفته از تیپ Verseidag18089 است که از غشاء تفلونی ایجاد شده و وزن آن در هر مترمربع سطح ، ۷۶۴ گرم می باشد. این نوع پارچه ها در قیاس با وزن بسیار کم آن نسبت به سایر متریال متداول ساختمانی ، از مقاومت بسیار بالایی نیز برخوردار هستند که همین امر وجه تمایز بهره گیری از سازه های چادری می باشد. رنگ این پارچه سفید انتخاب شده تا علاوه بر انعکاس نور آفتاب بتواند مانع از جذب گرمای بیش از حد به زیر سایبان گردد و همین امر سایبانی خنک را برای کاربران خود فراهم می نماید.

جنس این پارچه از الیاف درهم تنیده ی پلی استر بوده که در دو طرف آن از روکش پی وی سی استفاده شده است. کمپانی نام آور مهلر آلمان که کار تولید انواع پارچه های کششی را برعهده دارد ، در رویه ی بیرونی پارچه از لایه ای مخصوص به جهت محافظت کامل کاربران دربرابر اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش بهره برده است که می تواند آن ها را در مقابل انواع بیماری ها و سرطان های پوستی ایمن نگه دارد.

 

سایبان چادری

مشخصات اجرایی پروژه

گستره قسمتی که برای این خیمه چادری ایجاد سایه می نماید ، ۲۲۷ مترمربع است که در طول و عرض ۲۴ متر اجرا شده است. بیشترین بلندای این سازه چادری ۱۸ متر است که در مرکز آن قرار دارد. عمر مفید پیش بینی شده برای این سقف چادری کششی که در طراحی آن مدنظر قرار گرفته اند بین ۲۱ الی ۳۰ سال می باشد و بصورت مادام العمر بنا شده است.

خبمه چادری

سایبان چادری

درباره محل اجرای پروژه

آلگو منطقه ای در سوابیا در جنوب آلمان است و جنوب باواریا سوابیا ، جنوب شرقی بادن – وورتمبرگ و بخش هایی از اتریش را پوشش می دهد. این منطقه از سرزمین های مختلف شروع شده و تا رشته کوه های آلپ امتداد دارد. نواحی آلپ آلگاو بیش از ۲۰۰۰ متر ارتفاع دارند و برای اسکی زمستانی در بین مردم بسیار محبوب هستند. منطقه آلگویان به دلیل مناظر زیبای خود قابل توجه بوده و گردشگران زیادی برای تعطیلات و اقامت های درمانی به این محل می آیند.

 

سایبان چادری

نقش سازه های چادری در رشد صنعت توریسم

در کنار گردشگری و فرآورده های لبنی سنتی ، یکی دیگر از بخش های مهم اقتصادی ، ساخت تجهیزات و ماشین آلات صنعتی است. تراکتورهای Fendt که در مارکتوبردورف طراحی و تولید شده اند ، یکی از معروف ترین محصولات این منطقه هستند. قلعه Neuschwanstein در Hohenschwangau نیز در بخش شرقی آلگو قرار دارد. با توصیفاتی که عرض شد و با توجه به شمار گردشگران و توریست هایی که از این منطقه هر ساله پذیرای آنان است ، استفاده از المان های چادری مدرن که فرم سنتی خود را حفظ نموده و بتواند مأمنی برای سکونت گردشگران باشد یک انتخاب هوشمندانه است.

نمایی فوق العاده از سایبان کششی در سالگو آلمان

سایبان چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام