محل پروژه : رودهن

تاریخ اجرا : زمستان ۱۳۹۶

مساحت : ۱۰۰ متر مربع

کاربری : سایبان چادری محوطه بیمارستان

سقف چادری ورودی درمانگاه

سازه پارچه ای به جهت پوشش ورودی و پارکینگ درمانگاهی واقع در شهر بومهن در سال ۹۶ توسط شرکت سازه چادری کاوشکام طراحی ، تولید و نصب شد. در سقف پارچه ای مورد نظر از سه سایبان جداگانه با سه طرح مشابه آلاچیقی استفاده شده است. دو سایبان پارچه ای بدون ستون اجرا شده که به صورت اتصال با پلیت و میل پیچ (پیچ متری) و دیگری نیز در ورودی اصلی درمانگاه واقع شده که به شکل تیر و ناودانی های پیرامونی با اتصال قلاب پیچ می باشد. سازه چادری نصب شده از یک طرف به دیوار پیرامونی همسایه مشرف است و توسط دو ستونک کوتاه بر روی دیوار وظیفه مهار سقف پارچه ای را بر عهده دارد. با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه بومهن از نظر شدت بارش ها و وزش باد تمامی طراحی ها طبق استانداردها انجام شده و بارگذاری سازه به طور صحیح و بر اساس بار باد و برف طراحی شده است.

مشخصات سقف چادری

پارچه سایبان چادری نصب شده دارای مقاومت کششی خوب و همچنین مقاوم در برابر اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش بوده و بیماران و همراهان آن ها که برای معالجه به درمانگاه مراجعه می کنند می توانند با سایه ایجاد شده در فضای مورد نظر از محلی با آرامش بهره ببرند. نصب آلاچیق چادری ۶ روز به طول انجامید و توسط شرکت سازه چادری کاوشکام به مدت ۳ سال ضمانت شده است.

درباره محل اجرای سقف چادری

بومهن

در سمت چپ جاده تهران – دماوند روستایی وجود دارد که از توابع شهرستان دماوند قدیم بوده است. شهرستان بومهن یکی از زیباترین شهرهای استان تهران به شمار می رود و گردشگران را به این منطقه جذب کرده است. تهران در ۵۴ کیلومتری بومهن است و این نزدیکی به این معنی است که گردشگران در بومهن ویلا و سوئیت اجاره می کنند و آخر هفته را در آنجا می گذرانند، این شهر در مسیر جاده هراز و فیروزکوه قرار دارد. رودهن در شرق بومهن و پردیس در غرب قرار دارد و همین موقعیت باعث شده است که سفر به بومهن مسیری جذاب باشد و بتوانید مکان های دیگر را نیز ببینید.

بومهن یکی از شهرهای شرقی استان تهران و همچنین از شهرهای شهرستان پردیس است که از شرق در ۷ کیلومتری (از میدان امام پردیس) فاصله دارد. فاصله بین بومهن تا تهران (چهارراه تهرانپارس) ۳۳ کیلومتر و از شهر رودهن ۶ کیلومتر است. البته فاصله ذکر شده از مرکز شهر محاسبه می شود و با توجه به توسعه شهری می توان گفت شهر بومهن از غرب به پردیس و از شرق به رودخانه مماس است.

بومهن

پتانسیل بالای بومهن سقف چادری

همان طور که عرض شد این شهرستان در شرق استان تهران واقع شده و دارای روستاهای مختلفی است. به دلیل سردی هوا در شهر بومهن ، بسیاری از پایتخت نشینان دوست دارند در فصل گرما به این شهر سفر کنند. بومهن به سه منطقه اصلی بومهن ، گلخندان و طاهرآباد تقسیم می شود. این شهر در ضلع جنوبی رشته کوه البرز قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۷۱۱ متر است و به همین دلیل دارای آب و هوای کوهستانی و سرد است. زبان رسمی بومهن فارسی است و از آنجایی که این شهر مهاجر پذیر است اقوام مازندرانی ، کرد ، لر ، ترک ، خراسانی و افغانی در آن زندگی می کنند.

همجواری بومهن با دو گذرگاه اصلی جاده هراز و جاده فیروزکوه و همچنین نزدیکی آن به پایتخت و شهرهای صنعتی ، پتانسیل زیادی برای توسعه این شهر فراهم می کند. بی شک این نزدیکی باعث ایجاد ترافیک و ازدحام شدید در ایام تعطیلات این شهر و جاده های آن شده است. شهر بومهن از نظر موقعیت جغرافیایی در مجاورت پارک علم و فناوری پردیس قرار دارد و علاوه بر آن نیز یکی از مراکز ارتباط ماهواره ای ایران در ۱۲ کیلومتری این شهر می باشد. در وجه تسمیه بومهن روایتی وجود دارد که این نام را ترکیبی از دو کلمه بوم به معنی زمین و مَثنه به معنی حرکت می دانند که بطور کلی حرکت زمین به آن اطلاق می شده و دلیل آن وقوع زلزله های فراوان در آنجا بوده است.

سقف چادری در بومهن

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام