سایبان چادری در پارک – فرم بادبان

سازه چادری با توجه به قابلیت انعطاف پذیری در طرح و اجرا در فرم های مختلفی قابل اجرا می باشد. یکی از شکل هایی که دارای مقبولیت زیادی خصوصاً در فضاهای تفریحی و ساحلی است طرح بادبان است.

 

سازه چادری

توضیحات اولیه پروژه

در یکی از شهر های آمریکا و در مجموعه لینکلن پارک ، سازه پارچه ای شامل دو سایبان چادری در هر کدام از ورودی های اصلی این مجموعه ساخته شده است . این سایبان چادری به فرم بادبان بوده که توسط قوس های کوچک به شکل بادبان حبابی شکل طراحی و اجرا شده است. از اهداف اصلی این سایبان پارچه ای علاوه بر بحث ایجاد پوشش در ورودی های این مجموعه ، ایجاد یک نماد متناظر با لوگوی شرکت بوده که به لحاظ تبلیغاتی کمک شایانی را به کارفرما می کند.

 

سازه چادری

طرح انتخابی

طرحی که کارفرما با پیشنهاد شرکتی متخصص در زمینه طراحی سازه های چادری و همین طور مهندس معمار پروژه مورد تأیید قرار داد ، طرح کایت بود. طراحی این سایبان چادری مطابق با درخواست کارفرما و همین طور خواسته ی وی مبنی بر خلق یک لوگوی تبلیغاتی برای معرفی شرکت که بتواند نمادی از آن ها باشد صورت گرفته و در این پارک نصب شد. بطور کلی کایت ها سازه هایی نمادین هستند و از آن ها بیشتر در دکوراتیو نمودن فضاها مورد استفاده قرار می گیرد ؛ البته این بدان معنا نیست که بخواهیم نقش سایه بان آن را نادیده بگیریم.

اصولاٌ از این نوع طرح بیشتر بعنوان سایبان روف گاردن ، سایبان ویلا ، سایبان پارک ، سایبان رستوران و کافی شاپ ، سایبان ورودی ، سایبان استخر و.. استفاده می گردد. این طرح آببندی کاملی نداشته و همان گونه که عرض شد بیشتر بعنوان المان معماری از آن بهره می برند. سایبان چادری طرح کایت با دارا بودن ستون ها در کنار بیشترین فضا برای استفاده کنندگان را ایجاد می نماید و به همین خاطر برای فضاهای یاد شده بسیار مناسب است.

این طرح شامل چند سایبان به شکل بادبان بوده و توانسته است رضایت کامل کارفرما را بهمراه داشته باشد.

سازه چادری

پارچه مصرفی و نقش آن در کیفیت سایبان پارچه ای

ذکر این نکته ضروری است که تقریبا کلیه المان های فلزی این سازه کششی به شکل منحنی و قوسی بوده که از این نظر منحصر به فرد بوده است. همچنین با توجه به الزام پیش تنیدگی در نوع کاربری کششی این گونه سازه ها ، از پارچه ای از جنس پلی استر پیش تنیده و با روکش پی وی سی استفاده شده تا علاوه بر ایجاد کشش مناسب در سازه ، مقاومت قابل قبولی را نیز در برابر تابش نور خورشید و رطوبت از خود نشان دهد.

این پارچه ها دارای یک لایه ی مخصوص در رویه ی بیرونی خود هستند که توسط کمپانی سازنده لحاظ شده است و می توانند کاربران خود را بطور کامل دربرابر اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش محافظت کرده و از بروز انواع بیماری ها و سرطان های پوستی برای آنان جلوگیری نماید. نام این لایه ویژه Anti UV است.

 

سازه چادری

درباره محل اجرای پروژه – Chicago

شیکاگو شهری در ایالات متحده آمریکا و پرجمعیت‌ترین ایالت آن پس از ایالات نیویورک و لس آنجلس است. این شهر دومین شهرستان پرجمعیت در ایالات متحده و سی و نهمین شهر بزرگ جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز می باشد. شیکاگو در ساحل دریاچه میشیگان به عنوان یک شهر در سال ۱۸۳۷ میلادی و در نزدیکی بندری بین دریاچه های بزرگ و حوضه رودخانه می سی سی پی گنجانده شد. این شهر در اواسط قرن ۱۹ به سرعت رشد کرد.

 

درباره محل اجرای پروژه – Lincoln Park

پارک لینکلن یک پارک ۱۲۰۸ هکتاری در امتداد دریاچه میشیگان در شمال شیکاگو واقع در ایالت ایلینوی ایالات متحده آمریکاست. این پارک که به افتخار رئیس جمهور ایالات متحده آبراهام لینکلن نامگذاری شده ، بزرگ ترین پارک عمومی شهر است. دو موزه و یک باغ وحش نیز در قدیمی‌ ترین بخش پارک بین خیابان شمالی و دیورسی پارک وی در محله همنام واقع شده‌ اند. پارک لینکلن با ۲۰ میلیون بازدیدکننده در سال ، پس از پارک مرکزی دومین پارک شهری پربازدید در ایالات متحده است.

امکانات تفریحی پارک شامل زمین بیسبال/سافتبال ، زمین بسکتبال ، زمین والیبال ساحلی ، زمین کریکت ، زمین فوتبال ، زمین گلف ، زمین چوگان ، زمین های راگبی ، زمین تنیس ، زمین والیبال ، خانه های زمینی ، زمین تیراندازی با کمان ، پارک اسکیت رانندگی و یک پارک اسکیت می باشد. این پارک همچنین دارای چندین بندر با امکانات قایق رانی و همچنین سواحل عمومی برای شنا است.

باغ‌های محوطه‌سازی‌شده ، هنرهای عمومی ، پناهگاه‌ های پرندگان ، باغ‌وحش ، هنرستان پارک لینکلن ، موزه تاریخ شیکاگو ، موزه طبیعت پگی نوت‌ بارت ، استخر لیلی آلفرد کالدول و یک آمفی تئاتر روی دریاچه با نمایش‌ های منظم در فضای باز در طول تابستان برای عموم مردم وجود دارد.

سازه چادری

توضیحات تکمیلی طرح

این سایبان چادری مساحتی را در حدود ۱۶۰۰ متر مربع تحت پوشش خود قرار داده است تا علاوه بر ایجاد یک سر پناه امن و مناسب برای مراجعان ، یک نماد و الگوی مناسب برای شرکت بوجود آید . در کنار همه ی این موارد ، شکل و فرم خاص این سازه غشایی به عنوان یک سمبل  در گردشگری و جذب مراجعان می تواند موثر و تعیین کننده باشد. همچنین این سازه پارچه ای در ایجاد یک فضای مدرن و جذاب تاثیر به سزایی خواهد داشت.

با توجه به مواردی که ذکر شد ، وجود این سازه های غشایی در اماکنی که مراجعه کنندگان بسیاری دارد می تواند نقش بسیار مهمی را در جذب مخاطب و به تبع آن رشد اقتصادی این فضاها داشته باشد.

 

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام