سقف چادری

سایبان پارچه ای یکی از انواع سازه های چادری می باشد. در کشور اتریش و در پایتخت آن شهر وین ، یک مرکز خرید تصمیم به ساخت یک سایبان چادری گرفت. این سازه بعدها به یکی از سازه های فوق العاده زیبا و منحصر بفرد از منظر معماری و ترکیب بندی آن با بناهای مرسوم و متداول این کشور تبدیل شد.

 

سایبان پارچه ای

سایبان چادری و نوع معماری آن

این سایبان پارچه ای از دو قسمت سقف پارچه ای داخلی و خارجی تشکیل شده است. در مجاورت این سازه ها ، یک ساختمان با شکلی مکعبی قرار دارد که بخشی از این سازه پارچه ای را تشکیل می دهد. این ساختمان شیشه ای در ادامه ی همان سازه چادری اجرا شده و در قسمت خارجی و بیرونی این مرکز تجاری ، سقف خود بنای اصلی هم با یک سازه پارچه ای از نوع کششی مستتر شده است. درواقع این بنا ترکیبی از سازه های پارچه ای و فولادی و همین طور شیشه است.

 

سایبان پارچه ای

سقف چادری و جزئیات سازه ای آن

استراکچر فلزی این سایبان پارچه ای از تیرهایی قوسی شکل با مقاطعی متغیر تشکیل شده که از منظر زیبایی شناسی در معماری ، از کیفیت مناسبی برخوردار است. بین تیرهای قوسی شکل با تیرهای عمودی این سازه فواصلی وجود دارد که بر تیرهای اصلی سازه عمود شده اند و هدف از آن علاوه بر ایجاد فرمی دوقوسی ، تأمین نیروی مورد نیاز برای پیش تنیدگی هم بوده است. این تیرها با تیرورق هایی به شکل آرک قوسی طراحی شده اند که در بیشترین ارتفاع خود یعنی آکس تیرها ، ارتفاع آن به ۱/۵ متر می رسد.

 

سایبان پارچه ای

توضیحاتی درمورد طرح انتخابی

طرحی که برای این سقف چادری درنظر گرفته شده و مورد پسند و تأیید کارفرمای پروژه قرار گرفت ، طرح آرک قوسی سفارشی می باشد. این طرح شامل المان های فولادی با فرم آرک بوده که بصورت کنگره ای در کل سقف تکرار شده است. المان های فولادی از پروفیل های لوله با قطر ۲۲۰ میلی متر و ضخامت ۶ میلی متر می باشند که توسط دستگاه های مخصوصی به شکل کمان نورد شده اند.

به منظور مقاومت هر چه بیشتر سازه درمقابل خوردگی و پوسیدگی در مواجهه با رطوبت ، از رنگ های صنعتی در رنگ آمیزی سازه استفاده شده است. این رنگ ها به ترتیب شامل چهار لایه سندبلاست ، زینک ریچ ، پلی اورتان و پلی آمید بوده است. از این رنگ ها در صنایعی همچون خودروسازی ، سوله های صنعتی ، صنایع دفاعی و.. بهره می برند.

 

سایبان پارچه ای

پارچه مصرفی

سطح قابل پوشش این سقف پارچه ای کششی چیزی در حدود ۹۰۰ مترمربع می باشد که در طول ۵۹ متر اجرا شده است. پارچه ای که برای پوشش این سقف چادری استفاده کرده اند از نوع PE-PVC-PVDF است که جنس آن از الیاف پلی استر با روکش پی وی سی در دوطرف آن بوده و دارای خواص ضد اشعه مضر خورشید می باشد. کمپانی تولید کننده پارچه برای محافظت ۱۰۰ درصدی کاربران از یک لایه ی مخصوص در رویه ی بیرونی پارچه بهره برده است تا بتواند آن ها را دربرابر انواع بیماری ها و سرطان های پوستی محافظت نماید.

وزن این پارچه برای پوشش هر مترمربع از این سایبان چادری برابر است با ۱۲۵۰ گرم ، که این میزان دارای استقامت لازم برای مقابله با بارهای وارده ی ناشی از برف و باران و همین طور وزش باد خواهد بود. بهتر است بدانید که این وزن ، جزو پارچه های با وزن بالا بوده و برای طراحی سازه های کششی در ابعاد بزرگ کاربرد دارد.

امتداد سایبان پارچه ای و پوشش دادن ساختمان شیشه ای

سایبان پارچه ای

درباره محل اجرای پروژه

وین پایتخت ، بزرگترین شهر و یکی از ۹ شهر بزرگ کشور اتریش است. این شهر ششمین شهر بزرگ از نظر جمعیت در اتحادیه اروپا و بزرگ ترین شهر در رودخانه دانوب می باشد. وین میزبان بسیاری از سازمان های بزرگ بین المللی از جمله سازمان ملل ، اوپک و OSCE است. علاوه بر این ، وین را به دلیل میراث موسیقایی خود ، “شهر موسیقی” نامیده اند ؛ زیرا بسیاری از موسیقی دانان مشهور کلاسیک مانند بتهوون و موتزارت وین را خانه خود می نامیدند. همچنین گفته می شود که وین «شهر رویاها» است ؛ زیرا اولین روانکاو جهان ، زیگموند فروید در آن زندگی می کرد.

این شهر به دلیل ایفای نقش محوری به عنوان یک مرکز موسیقی برجسته اروپایی ، از دوران کلاسیک گرایی وین تا اوایل قرن بیستم ، بسیار شناخته شده است. مرکز تاریخی وین دارای مجموعه‌های معماری ، از جمله کاخ‌ ها و باغ‌ های باروک و Ringstraße متعلق به اواخر قرن نوزدهم است که ردیفی از ساختمان‌ها ، بناهای تاریخی و پارک‌ های بزرگ دارد. اما گذشته از همه ی این ها ، نام وین برای ما ایرانی ها بیشتر با توافق هسته ای و برجام گره خورده است.

 

سایبان پارچه ای

نقش سازه های کششی در جذب توریست

با توجه به مواردی که عرض شد ، دریافتیم که این شهر دارای جاذبه های گردشگری ، تاریخی ، سیاسی و.. بوده و طبیعتاً هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود سرازیر می نماید ؛ از این رو نقش المان های معماری در مراکز خرید و تجاری بزرگ می تواند نفشی حیاتی و تعیین کننده در جذب توریست ها و درنتیجه رضایت آنان داشته باشد. یکی از المان های معماری مدرن که هم می توان به عنوان سایه بان از آن استفاده کرد و هم اینکه برای پوشش مراکز مهم و گردشگری بعنوان یک سقف از آن بهره برد ، سازه ها و سایبان های چادری هستند.

نمایی فوق العاده زیبا بهمراه نورپردازی سازه چادری در شب

سایبان پارچه ای

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام