سازه های پارچه ای با کاربری سایبان ورودی

سازه های چادری همواره نسبت به سیستم های رایج مزیت هایی داشته اند. در یکی از شهر های اسپانیا سایبان چادری با طول زیاد و ابعاد مشخص در دستور کار قرار گرفت و بعد ها به عنوان سازه پارچه ای دکوراتیو شناخته شد. این سازه کششی خود از چندین سایبان پارچه ای مجزا ساخته شده و در نهایت به صورت شکلی پیچ در پیچ سازه یکپارچه ای را تشکیل داده است. برای اتصال تیر ها در ساختمان های مجاور محل مناسبی وجود نداشته و مسئله دیگر آنکه با توجه به محل نصب المان که بر روی پیاده روی منتهی به نمایشگاه قرار داشت امکان نصب ستون ها در این محل به دلیل تردد بازدیدکنندگان وجود نداشت ، به همین سبب از خرپاهایی با طول و ابعاد بزرگ تر بهره گرفته شد .

سازه های چادری

سازه های چادری

طراحی منحصربفرد سایبان چادری

در سازه های پارچه ای این پروژه می بایستی سازه در برابر نیروی افقی پایدار بوده و ساختمان نمایشگاه نیروی قائم را منتقل می کرد. در پروژه مورد نظر از نقش های هنری توسط هنرمندان مشهور با زیبایی خاص به عنوان محل گردشگری و هنری استفاده شده است . به جرأت می توان گفت در اینجا ترکیب مهندسی و هنر به خوبی رعایت شده است ، چرا که سازه به بهترین نحو طراحی شده و نقش های روی پارچه نیز به خوبی نمایانگر این موضوع می باشند .

سازه های چادری

سازه های چادری

سایبان های پارچه ای دکوراتیو نمایشگاه

کابل های قطری وظیفه پایداری افقی ستون ها را بر عهده داشته در صورتی که آرک های ساخته شده در راستای عرضی این وظیفه را برای سقف چادری ایفا می کنند. سازه های پارچه ای در کشش مقاومت خوبی از خود نشان داده ولی در برابر برش ضعیف عمل کرده که در محل اتصالات دارای احتمال بیشتری می باشد. تمامی مراحل فنی در طراحی و ساخت این سقف پارچه ای مدنظر قرار گرفته شده و حالت دکوراتیو و المانی بودن این سازه نسبت به کاربری های دیگر آن بیشتر به چشم می آید.

 

سازه های چادری

پارچه مصرفی

در طراحی سازه مورد نظر پارچه فرانسوی به مساحت ۴۹۰ متر مربع با وزن واحد در هر متر مربع ۹۵۰ گرم به کار گرفته شده است. این پارچه از جنس پلی استر و با روکش پی وی سی در دو طرف آن تولید شده است. شرکت سرج فراری فرانسه با هدف جلوگیری از ورود اشعه های مضر خورشید همچون فربنفش به زیر سایبان چادری و همچنین ممانعت از بروز انواع بیماری ها و سرطان های پوستی برای عموم ، از یک لایه ی ویژه به نام Anti UV در رویه ی بیرونی پارچه بهره برده است. این پارچه ها از به تنیدن الیاف پلی استر تشکیل شده اند که مقاومت آن را دربرابر انواع بارهای وارده همچون بار باد و برف به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

 

سازه های چادری

درباره محل اجرای پروژه – بخش اول

تاریخ و فرهنگ اسپانیا

پادشاهی اسپانیا کشوری است که قلمرو آن بیشتر در شبه جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا واقع شده است. مساحت کل آن ۵۰۴۶۴۲ کیلومتر مربع بوده و شامل سرزمین هایی در شبه جزیره اصلی و جزایر مجاور مانند جزایر قناری و جزایر بالئاریک ، شهرهای سئوتا و ملیلا و به اصطلاح Plazas de Soberanía [مکان های حاکمیتی] در شمال است. اسپانیا با توجه به موقعیت جغرافیایی خود تاریخ غنی و متنوعی را تجربه کرده است. اولین انسان های مدرن بیش از ۳۵۰۰۰ سال پیش در جایی که اسپانیا امروزی نامیده می شود ساکن شدند.

فتح رومیان در سال ۲۱۸ قبل از میلاد آغاز شد و منجر به روند گسترده ای از یکسان سازی فرهنگی شد که عواقب آن تا به امروز احساس می شود. پس از سقوط امپراتوری غرب ، هیسپانیا توسط قبایل آلمانی (ویزیگوت ها، سوئی و وندال ها) و سپس توسط مورها فتح شد. حضور مورها در شبه جزیره تا سال ۱۴۹۲ میلادی و سقوط پادشاهی ناصری گرانادا ادامه داشت. ازدواج پادشاهان کاتولیک منجر به اتحاد خاندانی بین قلمروهای تاج کاستیل و تاج آراگون شد.

 

رشد اسپانیا پس از کشف آمریکا

پس از کشف و فتح آمریکا ، اسپانیا به قدرت پیشرو در اروپا تبدیل شد و یک امپراتوری بزرگ را تشکیل داد که در چهار قاره گسترش یافت. حضور اسپانیایی ها در آمریکا باعث ایجاد روابط قوی بین دو ساحل اقیانوس اطلس شده و زبان اسپانیایی به زبان مشترک بیش از ۵۰۰ میلیون نفر تبدیل شد.

در حال حاضر اسپانیا بخشی از گروه کشورهای دارای پیشرفته ترین سطح توسعه است. این سازمان نقش فعالی در مجامع و سازمان های بین المللی اصلی مانند سازمان ملل متحد ، ناتو ، OECD و G-20 ایفا می کند. اسپانیا همچنین یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، بلوک تجاری پیشرو در جهان است و تعهد قاطع خود را برای توسعه بیشتر یکپارچگی در اروپا حفظ می کند.

 

سازه های چادری

درباره محل اجرای پروژه – بخش دوم

آب و هوا و زمین اسپانیا

اسپانیا کشوری ناهموار و کوهستانی است. علاوه بر پیرنه که اسپانیا را از فرانسه جدا می کند ، رشته کوه های متعددی نیز در داخل این کشور وجود دارد و بخش اعظم مرکز اسپانیا فلات نسبتاً مرتفعی است که به نام مستا مرکزی شناخته می شود. این جغرافیا سه منطقه آب و هوایی اصلی را در اسپانیا ایجاد نموده است :

  • آب و هوای مدیترانه ای با تابستان های گرم و خشک که در اسپانیا غالب است. با این حال ، فضای داخلی (یعنی مستا) تمایل به داشتن زمستان های سرد (از جمله با برف) دارد ، در حالی که مناطق جنوبی تر و مناطق نزدیک به ساحل زمستان های معتدلی دارند.
  • جنوب شرقی اسپانیا دارای آب و هوای نیمه خشک از جمله بیابان واقعی به ویژه در مورسیا ، آلمریا و جنوب والنسیا است.
  • شمال غربی اسپانیا دارای آب و هوای اقیانوسی است با دمای خنک و ملایم ، باران های مکرر و تپه های سرسبز که به سمت دریا می ریزند. آب و هوای آن شبیه به آب و هوای شمال غرب اقیانوس آرام آمریکای شمالی یا جزایر بریتانیا است.

 

سازه های چادری

درباره محل اجرای پروژه – بخش سوم

ساختار سیاسی و زبان

اسپانیا یک کشور پادشاهی بوده و پادشاه آن فیلیپ ششم رئیس دولت است. در این کشور دو مجلس پارلمان وجود دارد و رئیس دولت نخست وزیر آن است. از نظر اداری ، اسپانیا به ۱۷ جامعه خودمختار تقسیم شده است. جوامع خودمختار بیشتر نیز به استان ها تقسیم می شوند. این ساختار تحت قانون اساسی اسپانیا در سال ۱۹۷۸ میلادی تصویب شد تا استقلال محدودی را برای «ملیت‌ها و مناطق» تاریخی که اسپانیای مدرن را تشکیل می‌دهند تضمین نماید.

اسپانیایی کاستیلی زبان رسمی در سراسر اسپانیا است و همه شهروندان اسپانیایی ملزم به یادگیری آن هستند. اما بسیاری از جوامع خودمختار زبان‌های رسمی مشترکی نیز دارند که بخشی از میراث آنهاست.

 

سازه های چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام