سایبان پارچه ای

سازه چادری ساخته شده در پیاده روی سد میلینیوم لندن به منظور ایجاد نمودن یک سایبان چادری برای عابرین و کسانی که بعنوان بازدیدکننده به این سد مراجعه می نمودند ، با طرح آرک که از طرح های ویژه سازه های پارچه ای است ساخته شد. این طرح با هدف سازگاری و تناسب با معماری آن ناحیه مورد توجه قرار گرفت و بدین منظور انتخاب گردید. هدف دیگر ایجاد این سازه کششی ، خلق المانی زیبا بعنوان یک جاذبه ی گردشگری بود تا سبب جذب توریست های بیشتری به این شهر شود.

 

سازه چادری

نوع و دیتیل اجرایی استراکچر

بهره جستن از کابل های کششی با هدف ایجاد نمودن تعادل مورد نیاز در این سازه پارچه ای ، از نکات مثبت این سایبان چادری است. این پل عابر که پهنای آن به طول ۱۰ متر می باشد ، با استفاده از قوس هایی فولادی که از  لوله هایی با قطر ۸ اینچ  و نیز ضخامت ۷ میلی متر پوشش داده شده است که حفظ ایستایی این قوس ها با کمک کابل های کششی با جنس فولادی که به یال های بالایی متصل است امکان پذیر می باشد. درازای این سقف ۸۵ مترطول بوده که مساحت حدودی  آن می تواند ۸۵۰ متر را پوشش دهد.

 

سازه چادری

پارچه مصرفی

پارچه ای که در این سازه غشایی استفاده شده از نوع PE-PVC-PVDF می باشد. این نوع پارچه اصطلاحاٌ Anti UV بوده که متناسب با کاربری هایی از این قبیل است. رنگ پارچه سفید انتخاب گردید تا بتواند تابش آفتاب را منعکس نموده و مانع از گرم شدن زیر سایبان در فصل تابستان شود. کمپانی سرج فراری فرانسه تولید پارچه های این سازه کششی بزرگ را برعهده داشته است. این شرکت پارچه ها را از بهم تنیدن الیاف پلی استر بصورت تار و پودی تولید نموده و در دو طرف پارچه از روکش پی وی سی استفاده می کند.

این پارچه ها به دلیل خاصیت کشسانی خود می توانند کلیه ی بارهای وارده بر سازه را به خوبی تحمل نمایند. در برابر حریق واکنش خوبی از خود نشان داده و در هنگام آتش سوزی مانع از گسترش حریق به سایر نقاط سازه می شوند. این پارچه ها ضد قارچ و کپک هستند و دارای خاصیت خود تمیز شوندگی می باشند ؛ این کار نیاز کاربر را از نظافت های گاهاً سخت و پر دردسر برطرف می نماید.

 

سازه چادری

طراحی سازه پارچه ای

طراح در این سازه سعی نموده تا با استفاده از تحلیل هایی غیرخطی ، محاسبه بارها و نیروهای وارده بر استراکچر فلزی پل را انجام دهد که این امر چالش هایی را نیز درحین طراحی این سازه کششی  بهمراه داشته است. ترکیب نمودن اشکال و احجام دو قوسی و سه بعدی در این سایبان چادری و نیز بهره جویی از اثر نوردهی در ساعات شب در سقف های چادری را می توان از مزیت های استفاده از این نوع اسلوب جدید و پیشرفته سازه ای در بحث زیبایی شناسی نام برد.

 

سازه چادری

طرح انتخابی

طرحی که برای این سایبان پارچه ای انتخاب گردید ، طرح آرک قوسی بود. با توجه به اینکه طراحی پل نیز به شکل آرک انجام شده بود ، اجرای این طرح نیز عمود بر آرک پل اجرا گردید تا به دلیل همگونی و هارمونی خاصی که دارد ، زیبایی پل را دوچندان نماید. در سازه چادری طرح آرک قوسی با قرار گیری ستون ها در کنار سازه امکان استفاده در محل هایی که وجود ستون در وسط یک مانع محسوب می شود وجود دارد و فضای استفاده از سازه پارچه‌ای را بیشتر می کند . این طرح می تواند با توجه به نیاز مشتری در چندین فرم متفاوت ساخته و اجرا گردد .

از طرح آرک قوسی اغلب بعنوان سایبان رستوران ها و کافی شاپ ها ، سایبان ویلاها ، سایبان استخرها ، سایبان نمایشگاه ها ، سایبان پل ها ، سایبان ایستگاه های قطار و اتوبوس ، ایستگاه های راه آهن و.. استفاده می شود.

سایبان چادری پل ملینیوم لندن

سازه چادری

درباره محل اجرای پروژه

پل هزاره که رسماً به عنوان پل پیاده روی هزاره لندن شناخته می شود ، یک پل معلق فولادی برای عابران پیاده ای است که از رودخانه تایمز در لندن انگلستان عبور می کنند. این پل ساحل رودخانه تایمز را به شهر لندن متصل می نماید. دلیل نامگذاری این پل ، افتتاح آن در سال ۲۰۰۰ میلادی است. همچنین این پل اولین پل عابر پیاده‌‌ی ساخته‌ شده بر روی رودخانه‌ تایمز در صد سال اخیر به‌شمار می‌رود و دسترسی به مرکز شهر و ساحل را در کم‌ترین زمان ممکن برای عابرین پیاده و عموم مردم فراهم می‌کند

پل هزاره با نورپردازی های زیبا و خیره کننده خود در شب ، چشم هر بیننده ای را مسحور خود می کند. این پل برای عکاسان و علاقه مندان به عکاسی میعادگاه خوبی است.

 

صنعت گردشگری لندن

لندن یکی از مقاصد گردشگری پیشرو در جهان است و در سال ۲۰۱۵ میلادی با بیش از ۶۵ میلیون بازدید به عنوان پربازدیدترین شهر جهان رتبه بندی شد. این شهر همچنین برترین شهر جهان از نظر هزینه های بین المللی برای بازدیدکنندگان بوده که در سال ۲۰۱۵ میلادی رقم آن بالغ بر ۲۰٫۲۳ میلیارد دلار برآورد شده است. گردشگری یکی از صنایع اصلی لندن بشمار می رود. شهرداری این شهر از سال ۲۰۱۶ میلادی هر ساله حدود ۷۰۰۰۰۰ کارگر تمام وقت را استخدام می کند و سالانه ۳۶ میلیارد پوند به اقتصاد بریتانیا کمک می نماید. ا

ین شهر سهم ۵۴ درصدی از کل درآمد حاصل از بازدید گردشگران وارد شده به بریتانیا را تشکیل می‌دهد. از سال ۲۰۱۶ میلادی ، لندن بر اساس رتبه بندی کاربران تریپ ادوایزر ، برترین مقصد گردشگری در جهان بوده است. جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز پربازدیدترین جاذبه های بریتانیا همگی در لندن بودند.

نمای کلی از سازه های غشایی مجموعه

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام