سازه چادری باغ پرندگان رشت

محل اجرا : رشت- باغ پرندگان

کاربری: سقف پارکینگ

مساحت : ۶۰ متر مربع

تاریخ اجرا : تابستان ۱۳۹۸

عکس آلاچیق چادری طرح توئین هد

سازه چادری در سقف پارکینگ

آلاچیق چادری در فرم سان شید به عنوان مطلوب ترین گزینه برای پوشش سقف پارکینگ های شخصی با مساحت های متوسط به شمار می آید. سان شید ها عموماً در فرم های تکی و چند تایی جهت ایجاد یک پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرند. در حالت چند تایی اتصال و یا عدم اتصال آلاچیق ها طبق نظر کارفرما خواهد بود . طبیعتاً اتصال بین سان شید ها به لحاظ زیبایی و پوشش یکپارچه مطلوبیت بیشتری خواهد داشت که به این طرح توئین هد نیز می گویند.

 

طرح انتخابی کارفرما

طرح توئین هد یا همان آلاچیق دو قله ی بهم پیوسته ، فرمی مخروطی شکل دارد. دو سازه چادری بصورت مجزا و جدا از هم نصب می شوند ، اما پارچه ی آن بطور پیوسته بر روی دو سازه قرار می گیرد. سازه ها بصورت تک ستون بوده و با دستک های فرعی به بخش چتری سایبان متصل می گردند.

پس از نصب ستون های اصلی بر روی فونداسیون های مجزا که بصورت پی منفرد توسط کارفرما اجرا گردیده بود ، دستک های فرعی به وسیله فلنج مخصوص به ستون وصل می شود. پارچه نیز توسط پلیت پارچه ها و استرندهای کششی و نیز قطعاتی مانند شگل پیچ هاه و.. در حالت کشش قرار گرفته و فیکس می گردد. برای ایجاد حالت مخروطی و هرمی سایبان نیز در بالاترین قسمت سازه چادری ، کپ فلزی مخصوص را وصل می نمایند.

رشت باغ پرندگان

سازه چادری باغ پرندگان رشت

سایبان پارکینگ

سان شید اجرا شده توسط شرکت سازه های چادری کاوشکام در تابستان سال ۱۳۹۸ و در منطقه ی باغ پرندگان شهر رشت ، جزو سان شید های دو قلوی متصل به هم می باشد. این سایبان چادری در مساحتی در حدود ۶۰ متر مربع در ابعاد ۶ در ۱۰ متر طراحی و اجرا گردیده است. این آلاچیق چادری دو قله با هدف ایجاد پارکینگ برای خودروهای مسئولین مجموعه و نیز ایجاد سایبان برای محوطه ی خصوصی ساختمان اداری باغ پرندگان طراحی ، ساخته و نصب گردیده است.

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید.

عکس آلاچیق چادری طرح توئین هد

توضیحات تکمیلی طرح

پس از بازدید و بازرسی های صورت گرفته توسط کارشناسان شرکت کاوشکام و سپس انتخاب طرح توسط کارفرمای محترم ، طراحی تخصصی سایبان پارچه ای با نرم افزارهای اختصاصی انجام شده و نقشه های آن به واحد ساخت و تولید ارسال گردید. پس از طی مراحل مختلف کار از جمله برش پروفیل های فولادی ، نصب قطعات مخصوص فلزی بر روی تیر و ستون های استراکچر توسط جوشکاری CO2 و همین طور پاشش رنگ بر روی سازه به شکل رنگ آمیزی کوره ای در چندین لایه ی مخصوص که متناسب با آب و هوا و اقلیم شرجی رشت و شمال ایران باشد ، کلیه ی قطعات و نیز پارچه بسته بندی شده و برای نصب به محل پروژه ارسال گردید.

 

معرفی محل اجرای پروژه

باغ پرندگان ماهان رشت یکی از فضاهای تفریحی در اطراف رشت هست که در آن انواع گونه های مختلف پرندگان از نقاط مختلف ایران به نمایش گذاشته می شود. باغ پرندگان ماهان شهر رشت در زمینی به مساحت ۱۰۵۰ متر احداث شده و دارای ۵۲ غرفه با ۱۰۰ گونه از انواع پرندگان کمیاب است. به لطف دوستداران محیط زیست و متولیان امر ، این باغ وحش دارای گونه های نادر پرندگان از سراسر ایران بوده و همه روزه پذیرای عاشقان طبیعت می باشد.

باغ پرندگان رشت ماهان

بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه فصل بهار است. از جمله پرندگان موجود در این باغ می‌توان به طاووس ، قرقاول ، طوطي ، مرغ‌هاي تزئيني ، سرسفيد كاكلي ، امپراطور ، بلدرچين ، کاسکو ، كبك ، بلبل ، قناري ، ميناي سخنگو ، مرغ عشق ، فنچ و شترمرغ اشاره کرد. این باغ پرندگان با دیگر مجموعه های نگهداری حیوانات کمی متفاوت است. نوع نگاه مسئول باغ ، پیش از آن که سودآوری از یک سرمایه گذاری کلان باشد ، حفاظت از پرنده ها و گونه های جانوری استان گیلان است.

این سازه چادری به مدت ۴ سال توسط شرکت سازه چادری کاوشکام گارانتی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام