سایبان چادری تراس رستوران

سایبان چادری (پارچه ای) رستوران برای پوشش سقف رستوران و یا بخشی از فضای روباز رستوران و کافی شاپ ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

سایبان چادری (پارچه ای) رستوران

معرفی پروژه

در مجاورت شهر ساحلی مایورکای اسپانیا یک مجموعه از ساختمان های بلند مرتبه ساخته شده اند. طبقه پنجم تعدادی از این برج ها مجهز به تراس های رو به ساحل دریا می باشند. این تراس ها به سایبان هایی احتیاج داشتند تا بتوانند جلوی تابش مستقیم نور آفتاب ، بارش باران و نیز دید همسایه های طبقه بالا را بگیرد. از آنجایی که این تراس ها بعنوان کافی شاپ و رستوران بودند ، معمولاً همسایه ها به دلیل سرو صداهای زیاد ، رابطه خوبی با این مکان ها نداشتند!

سایبان چادری رستوران

سایبان چادری رستوران

چالش های ساخت

در تولید این سایبان های تراس چالش هایی وجود داشت. با توجه به اینکه ساخت سقف تراس در طراحی اولیه این برج ها دیده نشده بود ، به همین علت تیر و ستون های موجود در ابتدای کار ، قابلیت نصب روی سقف را نداشتند ؛ به همین خاطر جهت انتقال بارهای سایبان پارچه ای این رستوران از دیواره های موجود کمک گرفته شد. ابتدا با محاسبه وزن سایبان غشایی و نیز بارهای احتمالی وارده در آینده همچون بار باد و برف ، پلیت هایی برای این منظور طراحی و سپس در نقاط درنظر گرفته شده نصب گردید. تیرهای افقی سایبان توسط دستک های فلزی مورب به این پلیت ها فیکس شده و بدین ترتیب سقف چادری رستوران مهار گردید.

 

سایبان چادری رستوران

طراحی سازه چادری

برای اعمال پایین ترین نیروی وارده به سازه ی موجود ، تصمیم به تولید و اجرای سایبان پارچه ای برای سقف رستوران و کافی شاپ گرفته شد. از معضلاتی که در ساخت سازه های پارچه ای اینچنینی وجود دارد آن است که بطور معمول فواصل اتصال سقف پارچه ای به بنای موجود در یک راستا و با فواصل یکنواخت نیستند ؛ همین موضوع کار طراحی سازه چادری را سخت تر می کند.

از سویی دیگر دودکش ها و دیگر سیستم های موجود در سقف ها موانعی را در کار ایجاد می نمودند. بهترین راه حل برای این سقف کافی شاپ اجرای یک سری سایبان چادری بود که در اتصالات و استراکچر فلزی مجزا باشند و از یک ریتم کلی واحد پیروی نمایند. فرم کلی هر یک از سازه های چادری مجزا در نمای باز به شکل یک مرغ دریایی با بال هایی گشوده می باشد که به سمت ساحل پرواز می کند و از این منظر با فضای محل اجرای سازه های چادری هارمونی دارد.

لازم به ذکر است که یکی از ویژگی ها و مزایای مهم سازه های چادری آن است که علاوه بر ایجاد سایبان می تواند به خلق  المان های معماری و نیز دکوراتیو و مدرن نمودن فضاهای مختلف کمک نماید.

سایبان پارچه ای رستوران

سایبان چادری رستوران

ساخت استراکچر فلزی

این سازه های چادری جدا ، توسط بست های فولادی ضد زنگ به تیرهای موجود در سقف متصل و مهار شده است. به همین دلیل از تداخل با دودکش ها و سیستم های کف جلوگیری می شود. در پروژه هایی از این دست که به منظور ایجاد یک سقف با موانعی روبرو می شویم ، یک سازه چادری این قابلیت را دارد که با توجه به انعطاف پذیری بالای آن ، مشکلات را مرتفع نماید ؛ تا علاوه بر داشتن یک سایبان چادری زیبا از مشکلات ساخت سیستم های سازه ای رایج نیز در امان باشیم. در ساخت سازه ی فلزی این سایبان زیبا از پروفیل های فولادی که از ورق ST37 ساخته شده انده استفاده گردیده است.

ورق سیاه ST37 از نوع فولاد ، استحکام بالایی دارد. همچنین ، درصد کم کربن در این نوع ورق ها خاصیت جوش پذیری آن ها را افزایش داده است. این نوع ورق ها ، به دلیل استحکام بالا ، در کشتی سازی و ساخت پل کاربرد دارد.

 

سایبان چادری رستوران

مساحت تخت پوشش

این سقف چادری رستوران و کافی شاپ مساحتی بالغ بر ۱۲۸ مترمربع را تحت پوشش خود قرار می دهد. طول این سقف پارچه ای حدوداً ۳۲ متر و عرض آن نیز ۴ متر می باشد. ارتفاع سقف کافی شاپ مذکور در بلندترین نقطه خود ۴ متر است.

 

سایبان چادری رستوران

جنس پارچه مصرفی

طول بهره برداری از این سازه پارچه ای ۲۰ سال برآورد شده که درواقع بعنوان یک سقف پارچه ای دائمی تولید شده است. در سازه چادری آن هم از پارچه ای از جنس پلی استر و با روکش دوطرفه پی وی سی استفاده نموده اند. جهت محافظت کامل کاربران و مشتریان دربرابر اشعه های مضر خورشید ، کمپانی سازنده یک لایه ی Anti UV در رویه ی بیرونی پارچه قرار داده است.

 

سایبان چادری رستوران

درباره محل اجرای پروژه

پالما دِ مایورکا (اسپانیایی: Palma de Mallorca) مرکز جزایر بالئارس اسپانیا و مهم‌ ترین شهر و بندر جزیره ی مایورکا است. مایورکا جزیره‌ای است واقع در دریای مدیترانه که ۳۰۰ روز در سال آفتابی می‌باشد. شرق اسپانیا مقصد بسیاری از گردشگران اروپایی است. جزیره مایورکا ، جزیره‌ای زیبا و مدیترانه‌ای است که آب‌ و هوای مطبوع ، مناظر خیره‌ کننده و غذاهای لذیذ آن شهرت جهانی دارد. این جزیره یکی از زیباترین جزایر اسپانیا به‌ شمار می‌رود.

جزیره مایورکا اسپانیا

جزیره‌ مایورکا ، یکی از بزرگ‌ ترین جزایر بالئاریک و بخشی از اسپانیاست که مناظر ناهموار و کیفیت ماورایی ، کوه‌ های صخره‌ ای و تپه‌ های سرسبز جنگلی با شیب تند فراوانی در آن به چشم می‌خورد. در امتداد خط ساحلی زیبای جزیره مایورکا ، صخره‌ های چشم‌ گیر ، مناظر شگفت‌ انگیزی را به بازدیدکنندگان نشان می‌دهند. گردشگران ، همچنین از شهرهای تاریخی و روستاهای جذاب مملو از جاذبه‌ های گردشگری مانند کلیساهای قرون وسطایی ، قلعه‌ های باستانی و موزه‌ های هنری بازدید می‌کنند ؛ بنابراین می‌توان گفت جزیره ی مایورکا ترکیبی از فرهنگ و طبیعت است.

سایبان چادری رستوران

سایبان چادری کافی شاپ

سایبان چادری رستوران

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام