سایبان چادری پایانه مسافربری

سازه چادری و سازه های پارچه ای با توجه به شرایط جذاب به لحاظ معماری نوین درخصوص ترقی عناصر معماری و شهرسازی می توانند نقش مهمی را ایفا نمایند. ابن موضوع خصوصاً در مورد صنعت گردشگری و جذب مخاطب نقش مهمی را می تواند داشته باشد.

 

سازه چادری

اهمیت استفاده از سقف ها و سایبان های چادری در پایانه ها

یکی از مراکز پر رفت و آمد و بسیار شلوغ ، پایانه های مسافربری هستند ؛ از پایانه های اتوبوسرانی گرفته تا ایستگاه های راه آهن و همین طور پایانه های فرودگاهی ، همه و همه جزو همین دسته محسوب می گردند. نکته ای که حائز اهمیت بوده و مهم تلقی می گردد ، ایجاد آسایش و حفاظت از مردم در اینگونه اماکن است ، زیرا که مراجعه و ورود و خروج مردم در این فضاها بسیار زیاد است. ایجاد یک سایبان و یا سقف هایی یکپارچه برای پایانه های مسافربری امری حیاتی بنظر می رسد.

تصور کنید قصد سفر با حمل و نقل عمومی را دارید ؛ پس از تهیه بلیت شما را به سکوهای مخصوص هدایت می کنند تا با وسیله مورد نظر خود به سفر بروید. مسیری که شما طی می کنید تا آن زمانی که برای چمدان خود منتظر می مانید تا از شما تحویل گرفته شود ، اگر در زیر تابش گرمای خورشید و یا بارش باران و برف قرار بگیرید ، برایتان آزاردهنده نیست؟!

طبیعتاً وجود یک سقف پارچه ای و یا سایبان چادری می تواند علاوه بر تأمین سایه مورد نیاز و سقفی ایمن ، به مدرن سازی فضای پایانه ها نیز کمک نماید.

سازه چادری

درباره پروژه

در یکی از شهر های لهستان ، با توجه به سیاست این کشور در مورد توجه و بها دادن به صنعت توریسم ، در یکی از مهم ترین پایانه های مسافربری و در نزدیکی ایستگاه راه آهن و استادیوم این شهر ، ساخت یک سایبان با جنس پارچه در دستور کار مسئولان قرار گرفت. نکته قابل توجه در مورد این پایانه ، نقش مهم ارتباطی بین ایستگاه راه آهن و سیستم حمل و نقل شهری و بین شهری و حتی فرودگاه می باشد. این پایانه دارای ۵ کریدور اصلی و ۱۲ ایستگاه مختلف است.

تمام این مجموعه توسط سایبان پارچه ای تحت پوشش قرار گرفت. مهم ترین دلیل استفاده از این سایبان پارچه ای برای مسقف کردن این پایانه ، بازخوردی بود که مسئولان از احداث چنین سایبانی در استادیوم فوتبال این شهر دریافت کرده بودند. در نتیجه سایبان مذکور را مشابه سایبان استادیوم یاد شده در نظر گرفتند.

سازه چادری

توضیحات تکمیلی طرح

این سقف پارچه ای در ۵ دهانه  از لحاظ سیستم سازه غشایی ساخته شده است. دلیل این امر هم آن بوده که سازه توانایی تحمل بارهای مختلفی مثل بار باد و برف را به نحوه مناسبی دارا باشد. سیستم جمع آوری آب باران و نزولات جوی نیز به نحو مناسبی طراحی و اجرا گردیده است. فرم زین اسبی کلی این سایبان ، طرحی زیبا و چشم نواز بوده و در ساخت آن از پارچه های پلی استر با روکش پی وی سی در دو طرف پارچه استفاده گردیده تا شرایط مناسبی را برای مسافران و حفظ آن ها در مقابل بارش های برف و باران و همچنین اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش ایجاد نماید. لازم به ذکر است که کمپانی سازنده از یک لایه مخصوص به نام Anti UV در رویه ی بیرونی پارچه بهره برده است تا کاربران خود را دربرابر بروز انواع بیماری ها و سرطان های پوستی محفوظ نگه دارد.

 

سازه چادری

درباره محل اجرای پروژه – بخش اول

کشور لهستان

لهستان با نام رسمی جمهوری لهستان ، کشوری در اروپای مرکزی است. این کشور به ۱۶ استان اداری به نام voivodeship تقسیم شده است که مساحتی معادل ۳۱۳,۹۳۱ کیلومتر مربع را پوشش می دهد. لهستان ۳۸ میلیون نفر جمعیت دارد و پنجمین کشور پرجمعیت عضو اتحادیه اروپا است. ورشو پایتخت و بزرگ ترین کلان شهر این کشور است. سایر شهرهای بزرگ آن عبارتند از کراکوف ، گدانسک ، وروتسواو ، کاتوویتس ، لودز ، پوزنان ، شچین و لوبلین.

لهستان آب و هوای معتدلی دارد و قلمرو آن از دشت اروپای مرکزی عبور می کند و از دریای بالتیک در شمال تا کوه های سودتن و کارپات در جنوب امتداد دارد. طولانی ترین رودخانه لهستان ویستولا است و بلندترین نقطه لهستان کوه ریسی است که در رشته کوه تاترا در کارپات ها واقع شده است. این کشور از شمال شرقی با لیتوانی و روسیه ، از شرق با بلاروس و اوکراین ، از جنوب با اسلواکی و جمهوری چک و از غرب با آلمان همسایه است. این کشور همچنین با دانمارک و سوئد مرزهای دریایی مشترک دارد.

 

اطلاعات تکمیلی

با گذر از عصر طلایی پر رونق لهستان ، این کشور در پایان قرن ۱۸ میلادی توسط کشورهای همسایه تقسیم شد و در سال ۱۹۱۸ میلادی به عنوان دومین جمهوری لهستان استقلال خود را به دست آورد. در سپتامبر ۱۹۳۹ ، تهاجم آلمان و اتحاد جماهیر شوروی به لهستان ، آغاز جنگ جهانی دوم بود که منجر به هولوکاست و میلیون ها تلفات لهستانی شد. جمهوری خلق لهستان به عنوان عضوی از بلوک کمونیست در جنگ سرد جهانی ، یکی از امضاکنندگان مؤسس پیمان ورشو بود. از طریق ظهور و کمک های جنبش همبستگی دولت کمونیستی منحل شد و لهستان دوباره خود را به عنوان یک کشور دموکراتیک در سال ۱۹۸۹ میلادی معرفی نمود.

لهستان یک جمهوری پارلمانی است و قوه مقننه دو مجلسی آن شامل سجم و سنا است. این کشور یک بازار توسعه یافته و یک اقتصاد با درآمد بالا است. لهستان که یک قدرت متوسط در نظر گرفته می شود ، ششمین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا از نظر تولید ناخالص داخلی (اسمی) و پنجمین اقتصاد بزرگ از نظر تولید ناخالص داخلی (PPP) است. این استاندارد زندگی ، ایمنی و آزادی اقتصادی بسیار بالا و همچنین آموزش دانشگاهی رایگان و سیستم مراقبت بهداشتی همگانی را فراهم می کند. این کشور دارای ۱۷ سایت میراث جهانی یونسکو است که ۱۵ مورد آن فرهنگی می باشد. لهستان یکی از کشورهای بنیانگذار سازمان ملل متحد و همچنین عضو سازمان تجارت جهانی ، ناتو و اتحادیه اروپا (از جمله منطقه شنگن) است.

 

سازه چادری

درباره محل اجرای پروژه – بخش دوم

پایتخت لهستان – ورشو

ورشو پایتخت و بزرگ ترین شهر لهستان است. این کلان شهر بر روی رودخانه ویستولا در شرق – مرکز لهستان قرار دارد و جمعیت آن به طور رسمی ۱٫۸۶ میلیون نفر در یک منطقه شهری بزرگ ۳٫۱ میلیون نفری تخمین زده می شود که ورشو را به ششمین شهر پرجمعیت اتحادیه اروپا تبدیل می کند. مساحت شهر ۵۱۷ کیلومتر مربع و شامل ۱۸ ناحیه است. ورشو یک شهر جهانی از نوع آلفا ، یک مرکز فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی بزرگ و مقر حکومت این کشور است. این شهر همچنین مرکز ایالت مازوویا نیز می باشد.

ورشو به دلیل معماری زیبا و بلوارهایش شناخته شده بود ، اما در آغاز جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۳۹ میلادی بمباران و محاصره شد. بسیاری از شهر تاریخی توسط قیام گتو در سال ۱۹۴۳ ، قیام عمومی ورشو در سال ۱۹۴۴ و در پی تخریب سیستماتیک ویران شد و جمعیت متنوع آن از بین رفت.

 

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام