سازه پارچه ای در پوشش ورودی ها

سازه چادری بکار رفته در سقف پارکینگ های عمومی با کاربری سایبان پارچه ای حدوداً از ۲۵ سال پیش رایج شده است. در سقف پارکینگ عمومی واقع در ورودی فرودگاه دالاس آمریکا از یک سایبان پارچه ای استفاده گردید. این سایبان چادری در ورودی ترمینال d و در کنار پارکینگ قدیمی آن ساخته و اجرا گردید. در سازه های غشایی قابلیت اجرای طرح های مختلف باعث می شود تا طراحان در ارائه شکل های مختلف اختیار عمل بیشتری داشته باشند.

 

سازه چادری

مشخصات سایبان پارچه ای

سایبان چادری مذکور با کاربری پارکینگ پارچه ای ، دارای ابعاد ۸۷ متر طول و ۵۲ متر عرض می باشد. مساحت تحت پوشش این سایبان پارچه ای حدوداً برابر با ۳۳۰۰ متر مربع می باشد. نکته جالب در طراحی این سایبان های کششی آن است که با استفاده از فرم کایت که بیشتر طرحی نمادین محسوب می گردد ، طراح توانسته این مجموعه سایبان ها را به شکل هواپیماهایی پارک شده در پارکینگ فرودگاه درآورده و از این رو علاوه بر ایجاد سایبان ، یک المان معماری بسیار زیبا برای خوانایی هر چه بیشتر این ترمینال فراهم آورد.

 

سازه چادری

پارچه مصرفی

پارچه مورد استفاده در این پروژه از جنس فایبرگلاس با پوشش دو طرفه تفلون یا همان پی وی سی می باشد . این نوع پوشش سبب ایجاد مقاومت بسیار زیاد پارچه در برابر تابش مستقیم نور خورشید و همچنین طول عمر زیاد آن در یک منطقه گرم و شرجی شده است. این پارچه ها از بهم تنیده شدن الیاف پلی استر تولید شده اند ، به همین خاطر دارای خاصیت کشسانی هستند ؛ این خاصیت سبب مقاومت حداکثری پارچه دربرابر کلیه ی بارهای وارده بر سازه همچون بار باد و برف می شود. رنگ پارچه نیز سفید انتخاب گردید تا بتوان با انعکاس حداکثری نور و گرمای خورشید ، به خنک نگه داشتن فضای زیر سایبان ها کمک نمود.

سازه چادری

طرح زین اسبی در سایبان ها

مجموعه این سازه ها متشکل از ۹ دهانه با عرض ثابت ۹ متر می باشد. نکته جالب توجه در طراحی آن است که این فرم های زین اسبی در محل اتصال به ورودی اصلی ترمینال به شکل یک پرنده در نظر گرفته شده است و این موضوع زیبایی دو چندان به کلیت طرح می بخشد. طرح زین اسبی این سایبان های چادری ، طرحی بسیار کار آمد جهت پوشش کاربری هایی همچون پارکینگ است که نیاز به فضای مانور بزرگی دارد. با توجه به اینکه در این سازه غشایی خط رأس و خط قعر وجود دارد ، وضعیت هدایت آب های سطحی ناشی از بارش ها و نزولات جوی بسیار مطلوب است و مشکلی از این بابت بوجود نمی آید.

 

سازه چادری

مشخصات فنی استراکچر

متریالی که در ساخت سازه ی این پروژه استفاده شده با سایر پروژه های مشابه متفاوت است ؛ بدین صورت که از هیچ ستونی استفاده نشده و طراح سازه این سایبان ها را توسط المان های فولادی عظیمی که به بدنه اصلی ساختمان فیکس شده اند مهار نموده است. این المان ها به گونه ای هستند که هم سایبان های اصلی را مهار می کند و هم سایبان های با طرح کایت را که در بالای سایبان های اصلی قرار دارند تحت کشش قرار داده است. کابل های کششی موجود در حاشیه پارچه و همچنین خط قعر و خط رأس ، وظیفه ایجاد کشش مناسب در این سازه غشایی را بر عهده دارند و در نتیجه منحنی های زیبایی را بوجود می آورند.

 

سازه چادری

درباره محل اجرای پروژه

فرودگاه بین‌المللی دالاس (به اختصار DFW) به متروپلکس دالاس – فورث و منطقه تگزاس شمالی خدمات می‌دهد. این بزرگترین مرکز هواپیمایی امریکن ایرلاینز در ایالت تگزاس آمریکا است که دفتر مرکزی آن در نزدیکی فرودگاه قرار دارد و طبق گفته شورای بین‌المللی فرودگاه‌ها ، سومین فرودگاه شلوغ جهان از نظر جابه‌جایی هواپیما و دومین فرودگاه شلوغ از نظر ترافیک مسافر در سال ۲۰۲۱ میلادی است. این فرودگاه نهمین دروازه بین المللی شلوغ در ایالات متحده و دومین دروازه بین المللی شلوغ در تگزاس (پس از هیوستون-IAH) است. امریکن ایرلاینز در DFW دومین مرکز بزرگ هواپیمایی در جهان و ایالات متحده را دارا می باشد.

فرودگاه DFW دومین فرودگاه بزرگ از نظر مساحت زمینی در ایالات متحده پس از فرودگاه بین‌المللی دنور است. این فرودگاه برای ۲۶۰ مقصد (۱۹۳ داخلی + ۶۷ بین‌المللی) از ۲۸ خط هوایی برنامه‌ریزی شده خدمات دارد. با پیشی گرفتن از ۲۰۰ مقصد ، DFW به گروه کوچکی از فرودگاه ها در سراسر جهان با آن تمایز پیوست. در آوریل سال ۲۰۲۲ میلادی ، فرودگاه DFW به عنوان دومین فرودگاه شلوغ جهان با ۶۲٫۵ میلیون مسافر در سال ۲۰۲۱ رتبه بندی شد.

 

پایانه ها

فرودگاه بین‌المللی دالاس (Dallas/Fort Worth International Airport) دارای پنج ترمینال و ۱۷۴ ورودی است. این پایانه‌ها در شهر گریپ‌ وین هستند. پایانه های DFW به شکل نیم دایره طراحی شده اند که فاصله بین خودروی مسافری و هواپیما را به حداقل می رساند و ترافیک جاده های اصلی فرودگاه را کاهش می دهد. سیستم جابجایی افراد خودکار DFW Skylink به مسافران این امکان را می‌دهد که به سرعت بین ورودی های داخل منطقه امن فرودگاه با میانگین زمان سفر هفت دقیقه سفر کنند.

ترمینال D ، ترمینال بین المللی اولیه فرودگاه است که دارای امکانات CBP (حفاظت گمرکی و مرزی) برای رسیدگی به مسافران بین المللی ورودی است و دارای دروازه ای است که می تواند یک ایرباس A380 را در خود جای دهد. حامل های داخلی نیز در ترمینال D مانند Denver Air Connection فعالیت می کنند ، اما به طور کلی برای ورود و خروج بین المللی می باشد. همه پروازهای بین‌المللی از پیش تعیین‌ شده از کانادا و شرکت‌های داخلی ایالات متحده در ترمینال E انجام می‌شوند. پروژه سایبان های چادری در همین ترمینال انجام شده است.

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام