سایبان چادری ، مقاوم در برابر رطوبت و تابش خورشید

سازه چادری با کاربری سایبان چادری ، به عنوان یک گزینه مطلوب جهت ایجاد سرپناه در مراکز خرید روباز می باشد ؛ زیرا هم باعث محافظت مراجعان و مشتریان شده و هم فضای مانور وسیع و دهانه های بزرگ آن شرایط مطلوبی را برای استفاده کنندگان فراهم می آورد. این سایبان های کششی با توجه به جنس پارچه بکار رفته در پوشش سقف چادری می توانند کاربران خود را بطور کامل دربرابر اشعه های مضر خورشیدی محافظت نمایند ؛ همچنین مانع از بروز انواع بیماری ها و سرطان های پوستی در افراد شوند ؛ علت این امر وجود یک لایه ی مخصوص در رویه ی بیرونی پارچه بوده که به Unti UV معروف است.

 

سازه چادری

درباره پروژه

در یکی از شهر های گرم و شرجی اسپانیا ، مرکز خرید روباز بزرگی وجود دارد. با توجه به هوای همیشه آفتابی این شهر و تابش نور شدید خورشید و گرمای همیشگی آن ، وجود یک سایبان بسیار ضروری به نظر می رسید. از طرفی اصل در نظر گرفته شده برای این مرکز خرید روباز بودن و به اصطلاح عدم محدودیت در فضای قابل استفاده از آن بود. از این رو تصمیم گرفته شد تا جهت ایجاد سرپناه برای مرکز خرید یاد شده از سایبان پارچه ای طرح کایت استفاده گردد.

سایبان چادری طرح کایت با دارا بودن ستون ها در کنار بیشترین فضا برای استفاده کنندگان را ایجاد می نماید . این سازه پارچه ای فرمی دو قوسی داشته و همین امر سبب شده تا برای آن نام زین اسبی را نیز به کار ببرند. با توجه به ظاهر و ماهیت این سازه و عدم آببندی کامل آن ، بیشتر در پروژه های دکوراتیو از آن استفاده می شود. از این طرح می توان بعنوان سایبان روف گاردن ، سایبان ویلا ، سایبان پارک ، سایبان رستوران و کافی شاپ ، سایبان ورودی ، سایبان استخر و.. استفاده نمود.

سازه چادری

سایبان پارچه ای بزرگ

در مجموعه این مرکز خرید یک فودکورت بزرگ نیز وجود دارد. برای ایجاد پوشش سقف آن ، طراحان از سه آلاچیق پارچه ای وسیع با ابعاد ۲۰۰۰ و ۸۰۰ و ۸۰۰ متر مربع بهره برده اند. این آلاچیق های بسیار بزرگ منظره بسیار زیبایی را در این مجموعه ایجاد کرده اند. طراحی به گونه ای بوده که این سه آلاچیق در قسمت پیرامونی همپوشانی بسیار زیبایی را با ترکیب قوس های کناری با هم ایجاد نموده اند. ارتفاع ماکزیمم این آلاچیق های سه گانه تا ۶۰ متر از سطح زمین می رسد و عظمت قابل توجهی دارد.

شایان ذکر است که آلاچیق های پارچه ای بزرگ که به آن خیمه چادری نیز می گویند ، می توانند برای پوشش سطوح در اندازه های نامحدود سازه چادری بکار برده شوند و از نظر ابعاد و اندازه هیچ گونه محدودیتی در اجرای انواع سازه پارچه ای با انتخاب طرح خیمه چادری با توجه به مقاومت خوب آن ها وجود ندارد ؛ به همین خاطر در بین مهندسین معمار دارای محبوبیت ویژه ای می باشند. معمولاً این طرح در اماکنی همچون رستوران ها ، کافی شاپ ها ، آمفی تئاترها ، غرفه های فرهنگی هنری و.. مورد استفاده قرار می گیرد.

 

سازه چادری

پارچه مصرفی

در ساخت این آلاچیق ها از پارچه پلی استر با برند ferrari و با وزن واحد سطح ۱۲۵۰گرم استفاده گردیده است. این پارچه ها تولید کمپانی مطرح و مشهور فرانسوی یعنی Serge Ferrari هستند. شرکت سازنده به دلیل مقاومت هر چه بیشتر پارچه ها دربرابر بارهای وارده همچون بار باد و برف و همین طور ایجاد نهایت کشش در سطح پارچه برای جلوگیری از چروک شدن آن ، در دو طرف پارچه از روکش پی وی سی بهره برده است. همچنین جهت محافظت ۱۰۰ درصدی کاربران این محل در مقابل اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش ، از یک لایه ی مخصوص در رویه ی بیرونی پارچه استفاده نموده است ؛ این لایه به Anti UV مشهور است.

بطور کلی این پارچه ها دارای خاصیت ضد قارچ و کپک بوده و می توانند در مواجهه با حریق واکنش خوبی از خود نشان دهند ؛ به گونه ای که در هنگام آتش سوزی با کندسوز شدن پارچه ، مانع از گسترش حریق به سایر نقاط سایبان و سایر سازه های موجود در اطراف می شوند.

 

سازه چادری

استراکچر و جزئیات فنی آن

ستون های این خیمه چادری در روی فونداسیون ها و پدستال های از قبل پیش بینی شده نصب گردید. برخی از بیس پلیت های در نظر گرفته شده در فونداسیون ها به وزن حدود ۸۰۰ کیلوگرم نیز می رسد و این موضوع نیز اشاره به بزرگی و عظمت این سازه و مقدار تحمل و انتقال بار سازه پارچه ای مذکور دارد. جهت ایجاد پیش تنیدگی و کشش در سطح غشایی این خیمه چادری بزرگ ، از کابل های کششی در حاشیه پارچه و جک های هیدرولیک معلق در راس آلاچیق چادری استفاده شده است.

سازه چادری

آلاچیق های وارونه

در بخش دیگر این مرکز خرید ، یک رستوران وجود دارد. برای پوشش سقف این قسمت نیز از ۱۰ آلاچیق  پارچه ای وارونه با مساحتی در مجموع حدود ۸۰۰ متر مربع استفاده شده است. در ساخت این آلاچیق های وارونه ستون مرکزی برای ایجاد زیبایی و فرم زیبا تر دارای خروج از مرکزیت نسبت به کل سطح می باشد. پارچه به کار رفته در ساخت آن نیز از پارچه پلی استر مارک ferrari رنگی با وزن واحد سطح حدود ۵۵۰ گرم بوده است.

سازه چادری

سایبان پارچه ای بولینگ

برای تراس بولینگ  واقع در این مرکز نیز یک سایبان پارچه ای بزرگ به مساحت ۶۰۰ متر مربع طراحی و اجرا گردید و به لحاظ جزئیات و شکل کلی مشابهت زیادی به آلاچیق های سه گانه فود کورت دارد. با این تفاوت که پارچه مورد استفاده دارای وزن واحد سطح حدود ۷۵۰ گرم می باشد.

سازه چادری

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام