سایبان چادری – سقف پارچه ای

سازه چادری با توجه با قابلیت های منحصر به فرد خود از جمله انعطاف پذیری در طراحی ، در اکثر فضاها و با کاربردهای متفاوت قابل استفاده است. هنگامی که بحث احداث یک بنای هر چند ساده در یک محوطه باستانی و با آثار تاریخی مطرح می شود ، اولین موضوعی که سازندگان را به فکر می اندازد ، طراحی بنایی است که کمترین آسیب را به بافت تاریخی وارد می نماید. این موضوع در مورد احداث یک کافی شاپ دقیقا در مقابل یک هتل تاریخی اینگلاترا واقع در کشور اسپانیا ، مطرح گردید. بدین منظور طراحان بر آن شدند تا یک سازه با شرایط خاص بصری را طراحی و اجرا نمایند.

از این رو ، آنها نیاز به سیستمی داشتند تا با المان های سازه ای حداقل و ارتفاع سقف بسیار پایین و تقریبا افقی ، کمترین آسیب و خلل را به منظر اصلی هتل وارد نماید. با توجه به همه این مسائل ، نتیجه نهایی برای گروه طراحی ، استفاده از یک سازه چادری با کاربری سقف پارچه ای و به عنوان سقف کافی شاپ در دستور کار قرار گرفت.

سازه چادری

سایبان چادری ترکیبی از سقف های پارچه ای مجزا

این سایبان چادری متشکل از دو قوس و کابل های  کششی می باشد. قوس ها با انتقال بار به ستونها و کابل های کششی نیز وظیفه ایجاد سطح کششی فاقد هر گونه چروک در پارچه را  بر عهده دارند.  پارچه مورد استفاده نیز از نوع پلی استر با روکش PVC  در دو طرف می باشد . این موضوع سبب افزایش مقاومت پارچه در برابر شرایط جوی نامناسب خصوصا رطوبت می شود . از طرفی این پارچه در یک طرف خود دارای یک لایه Anti UV بوده که سبب کنترل تابش اشعه مضر خورشید می گردد.

نکته قابل توجه در این مجموعه از سقف پارچه ای با کاربری سایبان چادری این است که هر قسمت از آن توسط صرفا دو ستون مهار گردیده است. و کل سایبان پارچه ای متشکل از چندین سقف پارچه ای مجزا می باشد. نحوه قرارگیری پارچه در سقف این سیستم به گونه ای است که نه تنها منظر هتل را دچار خدشه نمی کند ، بلکه زیبایی بصری خوبی با توجه به توازی بین خطوط آن با سایر المان های اطراف بوجود آورده است.

سازه چادری

درباره محل اجرای پروژه

هتل سلطنتی

در سال ۱۸۵۷ میلادی پس از تخریب صومعه قدیمی Casa Grande de San Francisco واقع در Plaza Nueva روبروی تالار شهر ، Fonda Inglaterra افتتاح شد. مسافرخانه ای که قصری معتبر از مهمان نوازی سویلیان و هتلی که در سطح بین المللی بهترین بود. در سویا مطبوعات محلی در صفحات خود به “شادی که در نهایت سویل اقامتگاهی در خور رده خود به عنوان پایتخت پادشاهی خواهد داشت” اشاره کرده است. برای بیش از ۱۶۰ سال این هتل شاهد تاریخ شهر سویل بوده است که نه تنها به عنوان یک هتل محلی ، بلکه به عنوان محل اقامت منتخب برای بسیاری از افراد مشهور مطرح بوده است.

با توجه به موقعیت خود به عنوان معتبرترین اقامتگاه سویل در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم ، این هتل مورد بازدید افراد برجسته ای مانند پادشاه آلفونسو سیزدهم (۱۹۱۵ میلادی) ، ملکه الیزابت بلژیک (۱۹۲۱ میلادی) و شاهزاده ولز قرار گرفت. نام نویسنده دانمارکی مشهور هانس کریستین آندرسن (۱۸۶۲ میلادی) و آهنگساز ایتالیایی جوزپه وردی (۱۸۶۳ میلادی) نیز در میان میهمانان این هتل به چشم می خورد.

هتل Inglaterra

امروزه «لافوندا» به هتل اینگلاترا تبدیل شده است و در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۶۰ ساله شده بود ؛ مراسمی که برای قدیمی ترین هتل شهر و یکی از قدیمی ترین هتل های اسپانیا ترتیب داده شده بود. در میان بسیاری از مهمانان برجسته ای که در طول تاریخ در هتل Inglaterra اقامت داشته اند ، خبرها حاکی از آن است که آوا گاردنر یکی از آن ها بوده است.

سال‌ های اولیه قرن بیستم نمایانگر ظهور اولین هتل‌های بزرگ ، ریتز و کاخ‌ها (در گرانادا یکی از آن‌ها، کاخ الحمرا) می باشد. هتل‌های مجلل و زیبا مطابق با خواسته‌ های آن جامعه زیبا که تمایز را می‌شناختند. همه ی این ها با اولین شلیک توپ های جنگ جهانی اول نابود می شود.. اما هتل بعدها با قدرتی جدید دوباره شروع بکار می کند و آخرین شکوه خود را تا سال ۱۹۳۹ میلادی ادامه می دهد تا زمانی که یک آتش سوزی جنگی جدید و وحشتناک تر ایجاد شده و این بار برای همیشه این هتل باشکوه تعطیل می شود. پس از کشمکش های فراوان در دوران بین دو جنگ جهانی اول و دوم بار دیگر هتل Grand Hotel Inglaterra در گرانادا باز می شود.

 

سازه چادری

استفاده از سایبان چادری در بافت تاریخی

در گوشه خیابان های Cettie Meriem و Joaquin Costa ، ​​این مجموعه معماری بزرگ قرار دارد که توسط مهندس معمار آنجل کاساس یکی از بزرگ ترین مردان خوش ذوق در معماری داخلی گرانادا در نیمه اول قرن بیستم طراحی شده است. هتل Inglaterra به دلیل محل قرارگیری بنا و ظرافت در طراحی بالکن آن متمایز است.

از طراحی بنای هتل تاریخی که بگذریم ، احداث یک کافی شاپ آن هم درست در مقابل این مکان با قدمت بالا کمی ریسک داشت ؛ زیرا که می بایست کلیه ی قوانین مربوط به همجواری با یک بنای تاریخی را رعایت می کردند. از طراحی گرفته تا نوع متریال بکار رفته در ساخت آن و همین طور محدودیت ارتفاعی که وجود داشت تا اثر تاریخی را دچار ایراد برای خارج کردن از ثبت اثر فرهنگی نکند. با توجه به تجربه مهندس معمار پروژه و پیشنهاد وی ، از یک سایبان چادری برای پوشش سقف کافی شاپ کمک گرفتند تا علاوه بر مدرن بودن آن ، به بافت تاریخی اثر نیز صدمه و خدشه ای وارد ننماید.

 

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام