سایبان چادری منعطف

سازه چادری جزو یکی از نو آوری ها در صنعت ساختمان محسوب می شود. این سازه به عنوان یک المان جذاب معماری مطرح است. یکی از چالش های مرتبط با ابنیه تاریخی ، عدم امکان ایجاد ابنیه جدید با مصالح سنتی می باشد ، زیرا با ایجاد سازه جدید سنتی ، بافت تاریخی دچار صدمه شده و عملاً هویت تاریخی مربوط به آن خدشه دار می گردد. در چنین شرایطی ، استفاده از فناوری های جدید به نحوی که تغییری در ترکیب بافت قدیمی ایجاد نکند بسیار مطلوب خواهد بود. سازه پارچه ای به عنوان یک سایبان مدرن تمامی این شرایط را دارا بوده و با توجه به انعطاف پذیری آن ، بسیار جذاب است.

سازه چادری

سازه چادری

درباره پروژه

در کشور آلمان  و در یکی از بناهای تاریخی ، برای ایجاد یک سایبان برای مراجعان از یک سایبان چادری استفاده شده است. این سازه پارچه ای دارای ۳۰۰ متر مربع پوشش بوده و پارچه آن نیز از جنس پلی استر و با روکش پی وی سی در دو طرف آن است و با یک لایه ی آنتی UV مستتر گشته است ؛ در نتیجه با توجه به ترکیب این سازه با بافت تاریخی موجود ، عملاً از هیچ ستون و تیر با مصالح سنتی استفاده نشده است.

برش های پارچه در محل اتصال به المان های تاریخی از جمله راه پله ها و بالکن ها منظره بسیار جالبی را ایجاد نموده است. ماحصل کار این بود ؛ نه تنها بافت این اثر تاریخی خدشه دار نشده ، بلکه باعث ایجاد جذابیت بیشتر برای مراجعان به این موزه تاریخی گشته است.

 

سازه چادری

اهمیت سایبان پارچه ای در معماری بافت تاریخی

نوع پارچه و شفافیت آن در بحث استفاده از نور و روشنایی روز مشکلی ایجاد نمی کند. کاربرد سازه های نوین با رویکرد معماری در محوطه های تاریخی به لحاظ عدم تخریب چهره و هویت معماری اصلی ، بسیار مهم بوده و وجودشان الزامی به نظر می رسد. جذب گردشگر با وجود یک سازه چادری زیبا و مدرن در یک محیط تاریخی بیشتر شده و ترکیب سنت و مدرنیته فضای لطیفی را برای مراجعان ایجاد می کند.

سازه چادری

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام