سایبان چادری با کاربری جذب توریست

سازه چادری در صورت ترکیب فرم های مختلف نتیجه جذاب و چشم نوازی خواهد داشت. ترکیب فرم های پاگودا و کایت در یک فود کورت در مکزیکوسیتی پایتخت کشور مکزیک یک سایبان چادری زیبا و جالب را ایجاد کرده است. سازه پارچه ای در واقع یک سازه کششی پوسته ای محسوب می گردد. این سایبان غشایی با توجه به وجود خرپاهای قائم و اتصال توسط کابل های کششی به پارچه ، حس یک سازه کششی را به طور کامل به بیننده القا می نماید.

سازه چادری

طرح انتخابی

همان گونه که عرض شد در این سایبان از دو فرم کایت و پاگودا بهره گرفته شده است که ما به تفکیک به شرح آن می پردازیم :

طرح کایت : سایبان چادری طرح کایت با دارا بودن ستون ها در کنار بیشترین فضا برای استفاده کنندگان را ایجاد می نماید . این سازه پارچه ای فرمی دو قوسی داشته و همین امر سبب شده تا برای آن نام زین اسبی را نیز به کار ببرند. با توجه به ظاهر و ماهیت این سازه و عدم آببندی کامل آن ، بیشتر در پروژه های دکوراتیو از آن استفاده می شود.

طرح پاگودا : این سایبان دارای فرمی فانتزی است که بارزترین ویژگی آن می باشد و در اشکال مربع و مستطیلی نیز قابل ساخت است. برف روی این فرم از سازه چادری تجمع نخواهد کرد و با طراحی آبروها می توان آب های سطحی را به طرفین هدایت نمود. سایبان چادری پاگودا با توجه به خاصیت فانتزی آن برای مکان هایی که نیاز به جلب توجه مشتریان و فضای شادتر دارند مناسب است. سقف کافی شاپ ، سقف رستوران ، سقف فودکورت ، آلاچیق پارک ، غرفه های نمایشگاهی و.. برای استفاده از این فرم سازه پارچه ای بهترین گزینه می باشند.

 

سازه چادری

جزئیات فنی پروژه

به لحاظ ایستایی ، ستون های اصلی نیز توسط  کابل های کششی به فونداسیون متصل شده اند. اتصال کششی بین ستون های خرپایی و فونداسیون ها جهت انتقال نیروی وارده به پارچه در اثر بارهای وارده می باشد . این سازه پارچه ای کششی به عنوان سایبان های ثابت بکار گرفته می شوند.

 

سازه چادری

استراکچر

سازه فلزی این سایبان پارچه ای را به دلیل ابعاد و اندازه و وسعت آن بصورت خرپایی طراحی نمودند. ترکیب فرم کایت و پاگودا نیز اثر مهمی بر روی انتخاب نوع سازه ی این سایبان داشته است. در ساخت این خرپاها از پروفیل های فولادی ضد زنگ با مقطع لوله در قطر ۱۶۸ میلی متر و با ضخامت ۵ میلی متر بهره برده اند. جهت ستون های با ارتفاع پایین تر که به منظور ایجاد فرم سایبان نصب شده نیز از همین نوع مقطع فولادی و با مشخصات ذکر شده استفاده نموده اند.

اگر بخواهیم از دیگر قطعات و اتصالات مصرفی در این سایبان چادری نام ببریم می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

  • پلیت پارچه ها برای ایجاد نقطه ای جهت کشش پارچه
  • پیچ ها ، مهره ها و واشرهای تخت جهت اتصال پلیت پارچه ها به پارچه
  • شگل پیچ ها جهت رگلاژ پارچه در هنگام نصب یا بازدیدهای دوره ای سایبان چادری
  • استرندهای کششی جهت کشش پارچه
  • پیچ های متری جهت رگلاژ نهایی و ایجاد یک رابط قابل اتکا بین کابل های کششی و پلیت های نصب شده در سر ستون های با ارتفاع پایین تر
  • بست های فلزی در سایزهای مختلف جهت نگهداری و فیکس کردن استرندهای کششی و..

 

سازه چادری

پارچه مصرفی

پارچه مورد استفاده از نوع پلی استر با روکش پی وی سی در دو طرف آن می باشد. این نوع پارچه ها از بهم تنیدن الیاف پلی استر بصورت تار و پودی تولید می گردند و به همین خاطر دارای خاصیت کشسانی فوق العاده ای هستند ؛ این ویژگی سبب می شود تا پارچه ها دربرابر انواع بارهای وارده همچون بار باد و برف مقاومت خوبی را از خود نشان دهند. برای ممانعت از ورود اشعه های مضر خورشید همجون فرابنفش به زیر سایبان ، کمپانی تولید کننده از یک لایه ی ویژه در رویه بیرونی پارچه بهره برده است که اصطلاحاً به آن Anti UV می گویند.

رنگ پارچه ی این سایبان سفید انتخاب گردید تا با انعکاس گرمای آفتاب منجر به خنک شدن فضای زیر سایبان شود. وزن هر متر مربع از این پارچه ها در حدود ۹۰۰ گرم می باشد. ابعاد این سایبان پارچه ای ۳۳ متر در ۲۷ متر بوده و حدوداً ۷۵۰ متر مربع را تحت پوشش خود قرار می دهد. بیشترین ارتفاع این سازه از سطح زمین بطور تقریبی به ۱۵ متر می رسد.

سازه چادری

توضیحات تکمیلی طرح

با توجه به فرم کشش در پارچه و اتصال آن به ستون ها ، وضعیت دفع آب سطحی بسیار خوبی دارد. جذابیت معماری این سازه به نحوی مناسب تأثیر مثبتی در جذب گردشگر خواهد داشت. المان های کششی زیبای آن حس بی نظیری را به لحاظ بصری به مراجعان فوت کورت القا می نماید  ؛ از همین رو سبب جذب بیشتر و رضایت مشتریان این مکان شده و درنتیجه به رشد و رونق اقتصادی آن کمک می نماید.

 

سازه چادری

درباره محل اجرای پروژه

مکزیکو سیتی پایتخت و بزرگ ترین شهر مکزیک و همین طور پرجمعیت ترین شهر در آمریکای شمالی است. یکی از شهرهای آلفای جهان در دره مکزیک ، در فلات مرتفع مرکزی مکزیک و در ارتفاع ۲۲۴۰ متری واقع شده است. این شهر دارای ۱۶ منطقه یا مرزبندی های سرزمینی است که به نوبه خود به محله ها یا مستعمرات تقسیم بندی می شوند. بر اساس جدیدترین تعریف مورد توافق دولت های فدرال و ایالتی ، جمعیت مکزیکوسیتی بزرگ ۲۱۸۰۴۵۱۵ نفر است که آن را به ششمین منطقه بزرگ شهری در جهان تبدیل می کند و دومین تراکم شهری بزرگ در نیمکره غربی (پس از سائوپائولو در برزیل) می باشد.

 

رشد اقتصادی کم نظیر مکزیکوسیتی

این شهر بزرگ ترین شهر اسپانیایی زبان در جهان محسوب می شود. مکزیکوسیتی بزرگ دارای تولید ناخالص داخلی ۴۱۱ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۱ میلادی بود که آن را به یکی از پربازده ترین مناطق شهری در جهان تبدیل می کند. این شهر مسئول تولید ۱۵٫۸ درصد از تولید ناخالص داخلی مکزیک بوده و منطقه شهری آن حدود ۲۲ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد. اگر در سال ۲۰۱۳ میلادی این شهر یک کشور مستقل می بود ، مکزیکوسیتی پنجمین اقتصاد بزرگ در آمریکای لاتین بشمار می رفت.

پایتخت مکزیک هم قدیمی‌ ترین پایتخت در قاره آمریکا و هم یکی از دو شهری است که توسط مردم بومی تأسیس شده است. این شهر در ابتدا بر روی گروهی از جزیره‌ ها در دریاچه تککوکو توسط مکزیکا (آزتک‌ها) در حدود سال ۱۳۲۵ میلادی و با نام Tenochtitlan ساخته شد. در محاصره سال ۱۵۲۱ میلادی Tenochtitlan ، این شهر تقریباً به طور کامل ویران شده و متعاقباً مطابق با استانداردهای شهری اسپانیا طراحی مجدد و بازسازی گردید. مکزیکو سیتی مرکز سیاسی ، اداری و مالی بخش عمده ای از امپراتوری استعماری اسپانیا بوده است.

 

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام