سازه چادری با کاربری آلاچیق چادری

آلاچیق پارچه ای به عنوان پرکاربردترین نوع از اشکال مختلف سازه چادری محسوب می گردد. در یکی از مناطق گردشگری در کشور گواتمالا ، مسئولان مرکز با هدف احداث یک سرپناه و سایبان برای بازدیدکنندگان از سیستم سازه چادری بهره بردند ؛ بنابراین تصمیم برآن شد تا از چندین آلاچیق پارچه ای در کنار هم استفاده گردد. نکته ای که برای سازندگان طرح بسیار مهم بود ، بحث همخوانی بین سازه انتخابی و طبیعت محوطه فضای تفریحی مذکور بود ؛ این مهم با انتخاب سازه پارچه ای ، کاملاً عملی و قابل دسترسی بود.

آلاچیق پارچه ای

آلاچیق پارچه ای

تطابق بین آلاچیق چادری با محیط اطراف

ستون های این آلاچیق های پارچه ای با توجه به درخواست مسئولان با پوششی از جنس چوب جهت ایجاد سنخیت بیشتر با محیط ساخته شد. در ساخت این آلاچیق چادری از طرح پارادایس استفاده گردیده و با کمک چهار ستون چوبی ساخته شده است. این فرم به عنوان یکی از کم هزینه ترین نوع آلاچیق چادری محسوب می گردد. در این سایبان چادری از کابل های کششی برای مهار ستون میانی بهره برده اند. ماکزیم ارتفاع این سازه های پارچه ای به حدود ۴/۵ متر از سطح فونداسیون می رسد.

 

آلاچیق پارچه ای

طرح انتخابی

همان گونه که عرض شد طراحان برای این مجموعه ی سایبان ها از طرح پارادایس استفاده نموده اند. قرار گیری ستون ها در کناره های آلاچیق چادری ، استفاده از کل فضا را در این نمونه از سازه چادری فراهم می نماید . آلاچیق های قدیمی و سنتی به دلیل سنگینی سازه و زمانبر بودن نصب ، جای خود را به آلاچیق های چادری از جنس پی وی سی و پلی استر داده و به همین علت امروزه این سازه ها طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند.

 

آلاچیق پارچه ای

پارچه مصرفی

پارچه بکار رفته در این سایبان پارچه ای از نوع پلی استر و با روکش پی وی سی در دو طرف پارچه بوده که کمک شایانی به افزایش مقاومت آن در هوای گرم و شرجی این منطقه می نماید. کارخانه تولید کننده پارچه از  یک لایه ی مخصوص به نام Anti UV نیز جهت محافظت افراد زیر آلاچیق از معرض تابش اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش بهره گرفته است. با توجه به آنکه این پارچه ها از بهم تنیدن الیاف پلی استر بصورت تار و پودی تولید می شوند ، از این رو دارای خاصیت کشسانی فوق العاده ای می باشند که این مسأله سبب مقاومت بی نظیر پارچه ها دربرابر کلیه ی فشارها و بارهای وارده بر سازه و پارچه همچون بار باد و برف می گردد.

 

آلاچیق پارچه ای

کاربرد سازه های چادری

این آلاچیق های زیبا علاوه بر محافظت از مراجعان و گردشگران در برابر نزولات جوی و تابش نور خورشید ، به عنوان یک المان شاخص در بحث معماری و ایجاد زیبایی بصری نیز نقش مهمی را ایفا می کنند و همین موضوع در انتخاب این طرح ها توسط معماران بسیار تأثیر گذار است. اگر کمی به محیط اطراف خود در هر جایی که حضور دارید دقت نمایید ، خواهید دید که استفاده از سازه ها و سایبان های چادری رشد چشمگیری داشته و تقریباً در هر مکانی از آن ها استفاده می شود. این سایبان ها جایگزین کاملاً مناسبی برای سازه ها و متریال سنتی هستند ؛ زیرا که می توانند علاوه بر مدرن نمودن فضاها ، به کاهش مصرف انرژی نیز بی انجامند.

از مهم ترین مزایای این نوع سایبان ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

  • قیمت مناسب تر در مقایسه با سایر متریال سنتی و درنتیجه بصرفه بودن از لحاظ اقتصادی برای مصرف کننده
  • ضد زلزله بودن به دلیل نوع طراحی المان های فولادی بکار رفته و طراحی پارچه
  • سبک بودن سازه در مقایسه با مصالح سنتی و سایر مصالح موجود در بازار ساختمان
  • مدرن سازی فضاها با کمترین هزینه
  • سرعت در اجرای کار و نصب راحت آن در مقایسه با سایر سازه ها
  • امکان جابجایی و استفاده مجدد محصول در مکانی دیگر با توجه به ابعاد و موقعیت نصب جدید
  • ضد حریق بودن بدان معنا که با کندسوز بودن پارچه ، مانع از گسترش حریق به سایر نقاط سایبان و همین طور سازه های اطراف می گردد.
  • ضد قارچ و کپک بودن پارچه و همین طور ضد زنگ بودن و مقاومت سازه دربرابر خوردگی که منجر به کاهش هزینه های نگهداری آن می شود. (این سازه ها هیچ نوع نگهداری خاصی نداشته و هزینه ای برای شما در بر ندارند)

آلاچیق پارچه ای

درباره محل اجرای پروژه

گردشگری به یکی از محرک های اصلی اقتصاد گواتمالا تبدیل شده است ، صنعتی که بیش از ۱٫۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۸ درآمد ارزی برای این کشور رقم زد. گواتمالا سالانه پذیرای حدود دو میلیون گردشگر است. در سال‌های اخیر این امر منجر به ورود بسیاری از کشتی‌های کروز شده است که به بنادر مهم دریایی گواتمالا آمده و باعث شده تا گردشگران بیشتری از این کشور بازدید نمایند.

در این کشور اماکن بسیاری از تمدن باستانی مایاها در نقاط مختلف گواتمالا وجود دارد. (بعنوان مثال تیکال در پتن ، کویریگوآ در ایزابال ، ایکسیمچه در تکپان چیمالتنانگو و در شهر گواتمالا). مقصدهایی که به دلیل محیط بکر و طبیعی مورد بازدید قرار می گیرند عبارتند از دریاچه آتیتلان و Semuc Champey. مقاصد گردشگری تاریخی نیز شامل شهر مستعمره آنتیگوا گواتمالا است که توسط میراث فرهنگی یونسکو به رسمیت شناخته شده است.

 

رشد صنعت گردشگری در سرزمین مایاها

گردشگری در گواتمالا به دلیل فضاهای بکر و طبیعی فراوان و متنوع و سواحل طولانی با ماسه‌ های سفید و تیره ، صخره‌ های مرجانی ، گیاهان و جانوران متنوع ، اماکن تاریخی ، فرهنگی ، آداب و رسوم و غذاهای سنتی آن ها و.. مقاصد جذابی برای توریست ها بوده و به همین علت رشد چشمگیری داشته است.

گواتمالا به دلیل مکان های باستانی ، شهرهای ماقبل اسپانیایی و همچنین مراکز توریستی-مذهبی مانند بازیلیکا اسکیپولاس و شهر اسکیپولاس و همچنین سواحل اقیانوس آرام و اقیانوس اطلس بسیار محبوب و شناخته شده است.

 

آلاچیق پارچه ای

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام