سایبان های چادری وارونه

سازه چادری گزینه بسیار مناسبی برای ایجاد یک پوشش قابل توسعه به لحاظ مساحت تحت پوشش خود می باشد. از جمله مزایای مهم استفاده از سازه های غشایی در اماکن مختلف می توان به سهولت در نصب و سرعت بالای آن اشاره کرد که برای اماکنی همچون نمایشگاه ها ، فضاهای فرهنگی – هنری ، بازارچه ها ، غرفه های بازدید و هر نوع فضای دیگری که نیاز به اجرای سریع یک سقف مدرن دارد بکار می رود.

 

سازه چادری

درباره پروژه

یک شرکت آلمانی که در زمینه ساخت خانه ها و کانکس های متحرک شهرت دارد ، در یکی از نمایشگاه های خود از یک سازه پارچه ای با کاربری سقف پارکینگ استفاده نمود. انتخاب یک سقف مناسب جهت حفظ و صیانت از خودروهای لوکس این نمایشگاه از بارش نزولات جوی و خصوصاً تگرگ های موسمی منطقه ، منجر به انتخاب سقف سازه پارچه ای گردید . این سقف پارچه ای کششی در کنار همه موارد فوق ، جذب نور مناسبی را نیز برای مساحت تحت پوشش خود تأمین می نماید.

سازه چادری

اطلاعات فنی طرح

موضوع مهمی که در انتخاب نوع پوشش سقف مدنظر طراحان قرار گرفته است بحث وزن سقف می باشد. مساحت تحت پوشش این پارکینگ حدوداً ۲۳۰۰ متر مربع بوده که توسط آلاچیق های وارونه ترکیبی با ابعاد ۱۶ در ۱۶ و تعداد ۹ عدد تأمین گردید. جهت تخلیه بار ناشی از نزولات جوی از یک ستون در وسط هر آلاچیق استفاده شده است. هر کدام از این ستون ها توسط ۱۲ دستک آلاچیق چادری وارونه را در جای خود ثابت نگه می دارد .

سازه چادری

سازه های غشایی با طرح های نوین

در طرح های ترکیبی ، پوشش بین آلاچیق های منفرد توسط ورق های فولادی  تأمین می گردد. این سازه ها با توجه به انعطاف پذیری و قابلیت گسترش به صورت تکه های پازل ، شرایط مناسبی را برای استفاده کنندگان فراهم می آورند. از جمله فرم های جدید و نوینی که بعنوان یک سایبان مدرن می توان از آن استفاده نمود طرح آلاچیق وارونه یا معکوس می باشد. این طرح همانند یک آلاچیق ساده است ، اما وقتی چتر آن را به شکلی وارونه نصب می کنند دارای فرمی خاص و منحصربفرد می گردد.

 

سازه چادری

استراکچر

در ساخت سازه های این آلاچیق های وارونه از متریال مختلفی بهره برده اند تا بتواند دربرابر انواع بارهای وارده همچون بار باد و برف مقاومت لازم را داشته باشد. از جمله ی این متریال می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

  • پروفیل فولادی لوله با سایز ۲۲۰ میلی متر و ضخامت ۶ میلی متر بصورت چهارگانه برای ستون های مرکزی آلاچیق ها
  • پروفیل فولادی لوله با سایز ۱۶۸ میلی متر و ضخامت ۵ میلی متر برای تیرهای مورب
  • پروفیل فولادی لوله با سایز ۱۴۶ میلی متر و ضخامت ۴ میلی متر برای ایجاد باکس بالایی آلاچیق ها
  • صفحات ، قطعات و اتصالات فولادی ضد زنگ بعنوان کپ فوقانی آلاچیق ها جهت کنترل ، تقسیم بارها و تنش های وارده
  • پیچ های متری جهت اتصال کپ ها به پارچه ها و کنترل کشش آن ها
  • پروفیل فولادی ضد زنگ با مقطع لوله جهت انتقال آب های سطحی ناشی از بارش های باران و برف به سمت سیستم فاضلاب شهری

سازه چادری

طراحی هوشمندانه سایبان های پارکینگ

اگر به تصویر بالا کمی دقت کنید پی خواهید برد که این آلاچیق ها طوری طراحی شده اند تا آب های سطحی بر روی بام ساختمان اصلی نمایشگاه نیز بر روی سایبان های پارکینگ سرازیر شده و از آنجا بهمراه آب های سطحی جمع آوری شده بر روی سقف آلاچیق ها از طریق لوله ناودانی تعبیه شده در مرکز هر یک از این آلاچیق های وارونه به سمت فاضلاب شهری هدایت شود. علت این امر آن است که هیچ اثری از آب گرفتگی در حین بارندگی ها و یا بارش برف و تگرگ در زیر سایبان ها و بطور کلی در محوطه نمایشگاه توسط کاربران آن مشاهده نشود.

 

سازه چادری

اهمیت وجود سایبان های چادری در نمایشگاه های خودرو

همان طور که می دانید نمایشگاه در کلی ترین مفهوم خود ، ارائه و نمایش سازماندهی شده ای از اقلام است ؛ بنابراین می بایست همه ی مواردی که به منظور طراحی این محل لازم است بطور کامل انجام شود. از جمله آیتم هایی که برای نمایشگاه های خودرو قطع به یقین واجب و الزامی بشمار می رود ، وجود پارکینگ برای پارک خودروهایی است که در این مکان به نمایش گذاشته شده و در معرض عموم قرار می گیرند.

وجود یک سایبان ایمن و مدرن در این قبیل اماکن بسیار حائز اهمیت است ، چرا که ممکن است بر اثر شرایط جوی مانند تابش نور خورشید ، بارش های باران و برف و یا حتی تگرگ و در برخی موارد وزش باد و توفان منجر به وارد آمدن خسارات گاهاً جبران ناپذیری شود ؛ این خسارات می تواند تبعات بسیاری برای مالکین نمایشگاه ها داشته باشد. با وجود یک سایبان ایمن علاوه بر ایجاد سایه و سقفی ایمن دربرابر مخاطرات جوی ، می توان به مدرن شدن فضای نمایشگاه ها نیز کمک کرد که به تبع آن سبب جذب مشتریان بالقوه برای آن ها می گردد.

 

سازه چادری

توضیحات تکمیلی پروژه

پارچه کششی این آلاچیق وارونه که با طرح تترای وارونه کار شده ، از جنس پلی استر و با روکش پی وی سی در دو طرف پارچه بوده و با دارا بودن یک لایه مخصوص موسوم به  Anti UV کاربران خود را دربرابر اشعه های مضر خورشید و انواع بیماری ها و سرطان های پوستی محافظت می کند. بهم پیوستگی بین آلاچیق های تترای وارونه و آب بندی آن ها در کنار همه جذابیت های یک سازه کششی ، آن را تبدیل به یک پوشش مناسب و امن برای یک پارکینگ لوکس و گران قیمت می نماید.

سازه چادری پارکینگ

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام