سازه کششی با کاربری سایبان پارچه ای

سازه چادری با کاربری سایبان چادری در مراکز عمومی همچون آمفی تئاتر ها و مراکز برگزاری جشن های عمومی و همایش های مختلف و عموماً با شکل آلاچیق چادری مورد استفاده قرار می گیرد. در کشور بلژیک و در یک ساختمان با کاربری عمومی جهت برگزاری نمایشگاه های محلی و برخی از رویدادهای فرهنگی ، از یک مجموعه سایبان چادری به شکل آلاچیق چادری به هم پیوسته در محوطه استفاده شده است.

سازه چادری

علل استفاده از سایبان کششی

فرم کلی این سازه پارچه ای با محیط اطراف همگونی داشته و توسط کابل هایی که رئوس آلاچیق ها را به هم وصل می کند مهار شده است. همچنین برای ایجاد کشش در پارچه از کابل های اتصالی بین آلاچیق ها و در حاشیه پارچه استفاده گردیده است. یکی از دلایل انتخاب استفاده از طرح سازه کششی ، جذابیت و زیبایی ظاهری و همچنین نورگیری فوق العاده این سایبان چادری می باشد ، به نحوی که تأثیر بسزایی در کاهش مصرف انرژی خواهد داشت.

سازه چادری

انتخاب طرح

از آنجایی که محل نصب پروژه مکانی عمومی محسوب می شد و از طرفی به جهت برگزاری مراسمات فرهنگی هنری و.. درنظر گرفته شده بود ، بنابراین می بایست طرحی برای این مجموعه انتخاب می گردید که بتواند هم پوشش دهی خوبی داشته باشد و هم بتوان از آن در راستای دکوراتیو نمودن فضای بیرونی مجموعه بهره برد. پس از بررسی های بعنل آمده توسط کارشناسان ، مهندسین معمار و مهندسین سازه ، طرح آلاچیق چادری انتخاب گردید ، اما با توجه به اینکه امکان نصب ستون های جدید در این ساختمان وجود نداشت ، از این رو طرح آلاچیق بصورت سفارشی سازی شده صورت پذیرفت.

 

سازه چادری

صرفه جویی در مصرف انرژی با سایبان های پارچه ای

با ساخت و نصب این سایبان پارچه ای ، بهره وری بیشتری از فضای محوطه شد ، به نحوی که در زیر آن اثری از نزولات جوی و تابش نور مضر خورشید وجود نخواهد داشت. پارچه ای که در این آلاچیق ها استفاده شده می تواند نور روز را تا ۶۰ درصد از خود عبور داده ، بنابراین نیاز به مصرف استفاده از چراغ های سقفی را بطور چشمگیری کاهش می دهد ؛ این کاهش سبب بهره وری در مصرف انرژی می گردد و از طرفی نیز محیط زیر سایبان حالتی دلگیر برای کاربران نخواهد داشت.

 

سازه چادری

استراکچر

همان طور که پیش تر نیز خدمت شما عرض شد ، امکان جانمایی ستون های جدید در این مرکز وجود نداشت ، بنابراین برای مهار و کنترل پارچه ی آلاچیق ها و همین طور انتقال نیروهای وارد بر پارچه ، پلیت هایی را توسط رول بولت به دیواره های جانبی متصل نمودند تا بتوان از طریق استرندهای کششی رئوس پارچه ها را به آن ها فیکس کرد. برای کشش حداکثری و جلوگیری از چروک پارچه ها ، از مهارکش ها بعنوان رابطی میان پلیت پارچه ها و پلیت های فلزی روی دیواره ها کمک گرفته شد.

 

سازه چادری

پارچه مصرفی

پارچه مورد استفاده از جنس پلی استر با روکش دوطرفه پی وی سی بوده است. این پارچه ها به دلیل خاصیت خودتمیز شوندگی خود دیگر نیازی به مواد شوینده جهت تمیز کاری نخواهند داشت. وزن واحد این پارچه ۱۲۰۰ گرم در هر متر مربع بوده و از این حیث جزو سازه های سبک محسوب می گردد. مساحت کل پنج آلاچیق به هم پیوسته با ابعاد ۳۶ در ۲۵ متر در حدود ۹۰۰ متر مربع می باشد. لازم به ذکر است که برخلاف سایبان های متداول ، محاسبه مساحت آلاچیق های چادری صرفاً فضای تحت پوشش را شامل می شود و پارچه ی مورد استفاده ملاک عمل نمی باشد.

 

سازه چادری

درباره محل اجرای پروژه

بلژیک که با نام رسمی پادشاهی بلژیک مشهور است ، کشوری در شمال غربی قاره اروپاست. این کشور از شمال با هلند ، از شرق با آلمان ، از جنوب شرقی با لوکزامبورگ ، از جنوب غربی با فرانسه و از شمال غربی با دریای شمال همسایه است. بلژیک بیست و دومین کشور پرجمعیت در جهان و همین طور ششمین کشور پرجمعیت در قاره سبز است.

 

جغرافیا و توپوگرافی

بلژیک دارای سه منطقه جغرافیایی اصلی بوده که شامل دشت ساحلی در شمال غربی ، فلات مرکزی و ارتفاعات آردن در جنوب شرقی می باشد. دشت ساحلی عمدتاً از تپه های ماسه ای تشکیل شده و  بیشتر بر روی زمین چشم‌ اندازی صاف و به آرامی در حال شیب گرفتن را شاهد هستید که توسط آبراه‌ های متعدد آبیاری می‌شود و نتیجه ی ظاهری آن دره‌ های حاصلخیز و دشت های شنی شمال شرقی کمپین (کمپن) است. تپه ها و فلات های جنگلی انبوه آردن ناهموارتر بوده و بصورت صخره ای توأم با غارها و دره های کوچک هستند. این منطقه که به سمت غرب به سمت فرانسه امتداد می یابد ، از طرف شرق به ایفل در آلمان توسط فلات های فنز متصل می شود که در آن سیگنال د بوترانژ بلندترین نقطه کشور را با ارتفاع ۶۹۴ متر تشکیل می دهد.

 

شرایط اقلیمی منطقه

آب و هوا معتدل دریایی با بارندگی های قابل توجه همانند اکثر مناطق شمال غربی اروپا در تمام فصول سال این کشور مشاهده می شود. از نظر جغرافیای گیاهی ، بلژیک بین استان‌ های اروپای اقیانوس اطلس و اروپای مرکزی در منطقه Circumboreal در قلمرو Boreal مرزهایی مشترک داشته که بر اساس گزارش صندوق جهانی طبیعت ، قلمرو بلژیک به مناطق بوم گردی جنگل های مختلط اقیانوس اطلس و جنگل های پهن برگ اروپای غربی تعلق دارد.

قلمرو بلژیک به سه منطقه تقسیم می شود که دو منطقه آن منطقه فلاندری و منطقه والون بوده که به نوبه خود به استان های کوچک تر تقسیم بندی می شوند. منطقه سوم نیز منطقه پایتخت بروکسل بوده که نه می توان گفت یک استان است و نه می توان نام بخشی از یک استان را بر آن نهاد و عملاً منطقه ای مستقل بشمار می آید.

 

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام