آلاچیق چادری (خیمه چادری ) طرح سالن – رستوران کوثر شهریار

محل اجرا : شهریار – رستوران کوثر

کاربری : سقف چادری رستوران

مساحت : ۲۵۰ متر مربع

تاریخ اجرا : زمستان ۱۳۹۴

سقف چادری رستوران

آلاچیق چادری در سقف رستوران

آلاچیق چادری با طرح سالن به عنوان یک ایده ی مناسب در ایجاد پوشش سقف رستوران ها و کافی شاپ ها به حساب می آید. این طرح با توجه به آببندی و ایزوله شدن کامل سایبان چادری ، بهترین گزینه برای اماکنی است که می خواهند فضای خود را کاملاً پوشش داده و آببندی نمایند تا از ورود هر گونه آب و رطوبت و همین طور گرد و غبار جلوگیری شود.

این طرح آب های سطحی جمع آوری شده ی ناشی از بارش های باران و برف را توسط گاترهایی که در بالای ستون ها و نیز دور تا دور سازه قرار دارد ، به ناودان ها منتقل نموده و پس از آن نیز به سمت خروجی فاضلاب هدایت می کنند ؛ از همین رو شما دیگر نگران بارش های باران ، برف ، تگرگ و.. نخواهید بود و می توانید از آلاچیق چادری خود در تمام فصول سال نهایت لذت را ببرید.

خیمه چادری رستوران

درباره پروژه – رستوران کوثر شهریار

در یکی از رستوران های واقع در شهریار استان تهران ، آلاچیق پارچه ای با طرح ایزوله سالن توسط شرکت سازه چادری کاوشکام در زمستان سال ۱۳۹۴ و با مساحتی در حدود ۲۵۰ متر مربع طراحی و اجرا گردید. این آلاچیق پارچه ای با دارا بودن یک ستون مرکزی در وسط رستوران و امتداد پارچه ی سازه چادری به طرفین که در نهایت شکل یک خیمه چادری را برای کاربران رستوران تداعی می کند ، جلوه ی خاصی را به این مکان بخشیده است.

با توجه به معماری داخلی این رستوران ، وجود یک آلاچیق چادری بعنوان یک پوشش و سقف ایمن برای این فضا و ترکیب آن با دیواره های قبلی ، زیبایی آن را دوچندان می نماید. از ویژگی های این طرح امکان نورپردازی آن در سقف پارچه ای است که این رستوران با نصب پروژکتورهایی در زیر سقف و دیوارهای جانبی ، توانسته است با بازتاب نور به زیر سقف چادری فضایی متفاوت را برای این مکان رقم بزند. همان طور که در تصویر زیر می بینید نور پردازی انجام شده در این آلاچیق پارچه ای ، زیبایی آن را دو چندان نموده است.

مزایای سازه های چادری برای مالکین رستوران ها

استفاده از سایبان چادری در سقف رستوران علاوه بر ایجاد یک سایبان امن ، با توجه به زیبایی بصری تاثیر به سزایی در جلب مشتری خواهد داشت.همان طور که می دانید نقش افزایش مشتریان در این گونه اماکن برابر است با افزایش سطح درآمد صاحبین آن ها که همین امر سبب رونق اقتصادی مجموعه می گردد. با توصیفاتی که عرض شد یقیناً وجود المان های معماری در یک مجموعه ی پذیرایی نقش مهمی را در جذب مشتریان و بالا بردن سطح درآمد مالکین آن خواهد داشت.

سایبان های چادری بعنوان یک المان معماری زیبا نه تنها در جذب مشتریان اثر گذار است ، بلکه می تواند به محبوبیت و معروفیت یک مکان نیز بیافزاید. نتیجه آن که شما می بایست نصب یک سازه چادری را بعنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت ببینید که در مدت زمان کوتاهی همه ی هزینه های مصرفی شما را باز خواهد گرداند.

سقف چادری رستوران

معرفی محل اجرای پروژه

مجتمع کوثر شهریار با تلفیقی از باغ رستوران ، سفره خانه ی سنتی و کافی شاپ در میدان فرمانداری ، بلوار شهید کلهر این شهر قرار دارد. این مجموعه توانسته است با تلفیق فضای سبز زیبا و طبیعی و همین طور معماری مدرن ، فضایی خاطره انگیز را برای مشتریان خود رقم بزند. آلاچیق چادری طرح سالن این مجتمع بزرگ ، همچون نگینی در این مجتمع می درخشد و هر روزه میزبان ده ها نفر از مشتریان دائمی بومی و نیز مسافرین و افراد غیر بومی می باشد. جالب است بدانید که این رستوران بیش از ۳۰ سال قدمت دارد.

باغ رستوران کوثر شهریار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام