مجموعه سازه های چادری برج های قو الماس خاورمیانه در متل قو (سلمانشهر)

مساحت : ۱۳۰۰ متر مربع

تاریخ اجرا : زمستان ۱۳۹۷

محل پروژه : برج های قو الماس خاورمیانه

کاربری : سقف آمفی تئاتر – آلاچیق – فودکورت

سازه چادری برج های قو الماس خاورمیانه
آلاچیق چادری کافی شاپ یرج های قو الماس خاورمیانه
آلاچیق چادری سه قله یرج های قو الماس خاورمیانه
آلاچیق چادری سه قله یرج های قو الماس خاورمیانه
آلاچیق چادری سه قله یرج های قو الماس خاورمیانه
آلاچیق چادری طرح پارادایس برج های قو الماس خاورمیانه
آلاچیق چادری طرح پارادایس برج های قو الماس خاورمیانه
آلاچیق چادری طرح پارادایس برج های قو الماس خاورمیانه
عکس آلاچیق چادری طرح پارادایس برج های قو الماس خاورمیانه
آلاچیق چادری طرح پارادایس برج های قو الماس خاورمیانه
آلاچیق چادری طرح سالن فودکورت برج های قو الماس خاورمیانه
آلاچیق چادری طرح سالن فودکورت برج های قو الماس خاورمیانه
سایبان چادری طرح آرک قوسی آمفی تئاتر برج های قو الماس خاورمیانه
سایبان چادری طرح آرک قوسی آمفی تئاتر برج های قو الماس خاورمیانه
سازه چادری برج های قو الماس خاورمیانه

سازه چادری در برج های قو الماس خاور میانه

سازه چادری در مقیاس یک پروژه بزرگ در تراس اصلی برج های ساحل قو در زمستان سال ۱۳۹۷ توسط شرکت کاوشکام طراحی و اجرا گردید. برج های ساحل قو به عنوان بزرگ ترین مرکز تجاری و گردشگری در شهر سلمانشهر (متل قوی سابق) واقع در استان مازندران مطرح می باشد. بر اساس طرح کارفرما در خصوص اجرای مجموعه کاملی از فود کورت ، آمفی تئاتر و سایر مراکز جذب گردشگر ، مجموعه ای از سازه های پارچه ای در ۵ بخش  و با ۵ رویکرد و کاربری متفاوت از هم طراحی گردید که به در ادامه به شرح هر یک می پردازیم.

 

سازه چادری آمفی تئاتر با طرح آرک قوسی

این سایبان چادری عظیم با مساحت ۶۰۰ متر مربع با کمک ۱۱ قوس بزرگ فلزی با دهانه ای به بزرگی ۱۴ متر طراحی و نصب گردیده است. در ساخت استراکچر این سقف پارچه ای از پروفیل های فولادی با سطح مقطع لوله در در چند سایز مختلف استفاده شده است. ستون ها از پروفیل های قوطی با ابعاد ۱۲۰*۱۲۰ میلی متری بوده که بصورت دوبل نصب شده اند. تیرهای اصلی با دهانه های ۱۴ متری از پروفیل های فولادی لوله با سایز ۱۶۸ میلی متر و با ضخامت ۵ میلی متر می باشند. تیرهای فرعی نیز که بصورت طولی و عمود بر تیرهای اصلی فیکس شده اند از پروفیل لوله با سایز ۹۰ میلی متر و ضخامت ۳ میلی متر هستند.

المان های فولادی این سایبان به دلیل حساسیت بالای پروژه توسط سیستم خمکاری القایی تولید شده اند تا با دقت بالا و بدون وجود مشکلاتی که معمولاً در روش های خم کاری لوله ها بصورت سرد و گرم ایجاد می شود فرمی یکدست را در استراکچر فولادی شاهد باشیم.

 

تنظیم دمای محیط با ترکیب متریال مختلف

بنا به درخواست کارفرما و طراحی معماری پروژه ، جهت ایجاد فصایی دوگانه در فصول سرد و گرم سال و در راستای تبادل حرارتی و برودتی این سقف چادری از پارتیشن های شیشه ای با بازشوهای مفید بهره برده اند تا درصورت نیاز بتوان دمای زیر این سقف پارچه ای را تنظیم نمود. لازم به ذکر است که استفاده از سیستم های گرمایشی در زمستان همچون گرماتاب ها هیچگونه مشکلی را برای پارچه های مورد استفاده در سقف ایجاد ننموده و از ایمنی بسیار بالایی در برابر حریق برخوردار می باشند. در تصاویر ذیل نمایی از سقف چادری آمفی تئاتر را در زوایای مختلف مشاهده می فرمایید.

سایبان چادری طرح آرک قوسی آمفی تئاتر یرج های قو الماس خاورمیانه

سایبان چادری طرح آرک قوسی آمفی تئاتر یرج های قو الماس خاورمیانه

سازه چادری

آلاچیق هشت ضلعی (طرح پارادایس)

در کنار سالن آمفی تئاتر یک سایبان چادری زیبا نیز طراحی و نصب گردیده است. این سازه پارچه ای با اتکا به چهار ستون اصلی دارای مساحتی در حدود ۲۵۰ متر مربع بوده و به نوعی به عنوان ورودی تراس شمالی برج های ساحل قو محسوب می گردد. درواقع هدف طراحان از قرارگیری این سایبان در ورودی ، خلق یک المان معماری زیبا بود که بتواند سبب جذابیت حداکثری این بخش از برج های ساحل قو شود. در این طرح ستون های فلزی به شکلی خمیده در اطراف سازه قرار می گیرندو همین امر سبب ایجاد فضایی بازتر و بیشتر برای کاربران می گردد ؛ به همین علت از طرح پارادایس بیشتر در فضاهایی همچون ویلاها ، مجتمع های تفریحی و توریستی ، اماکن گردشگری ، مراکز تجاری بزرگ ، هتل ها و.. بهره می برند.

آلاچیق چادری طرح پارادایس برج های قو الماس خاورمیانه

سازه چادری

آلاچیق های هشتگانه و آلاچیق مرکزی

این مجموعه آلاچیق پارچه ای کوچک به عنوان پوشش محل سرو غدا برای مراجعان با منظره ای بسیار زیبا از دریای خزر ، جاذبه گردشگری فوق العاده ای را ایجاد نموده است. در این بخش از آلاچیق های چادری طرح سالن استفاده شد ، زیرا که نیاز به فضاهایی کاملاً ایزوله و آببند احساس می شد تا در مواقع خاص همچون تغییرات اقلیمی و آب و هوایی و به هنگام بارش های باران و.. هیچ گونه نفوذی به زیر این سقف ها وجود نداشته باشد و از طرفی بتوان توسط سیستم های سرمایشی و گرمایشی موجود در این آلاچیق ها فضا را بنا بر دلخواه مشتریان و گردشگران تنظیم نمود.

سازه چادری و آلاچیق چادری طرح سالن فودکورت برج های قو الماس خاورمیانه

سازه چادری – آلاچیق های سه گانه

مجموعه ای از آلاچیق های چادری هشت ضلعی بزرگ در تراس جنوبی قرار گرفته و سایبان مناسبی را برای بخشی از فود کورت این تراس ایجاد نموده است. این سایبان ها که با ترکیبی از طرح های آلاچیق سالن و پارادایس طراحی شده اند می توانند فضای خوبی را برای مشتریان فودکورت فراهم کنند. دلیل اجرای این سایبان های پارچه ای بعنوان ایجاد چند فضای سرپوشیده جهت کسانی است که نمی خواهند در زیر تابش اشعه های خورشید باشند و یا در زمان تغییرات آب و هوایی (بعنوان مثال در هنگام بارندگی ها) از فضایی بسته و محصور استفاده نمایند.

سازه چادری و آلاچیق چادری کافی شاپ برج های قو الماس خاورمیانه

سازه چادری با طرح آلاچیق سه قله

این سازه چادری ۴۰۰ متری به عنوان زیباترین کار مجموعه در تراس جنوبی قرار گرفته است. ۱۰ ستون با ارتفاع متغیر از وسط به سمت طرفین به طوری طراحی شده که حس حرکت از سمت قله به دامنه یک کوه را تداعی میکند. جذابیت ایجاد شده توسط این سه قلوی منحصر به فرد در خصوص جذب گردشگر بسیار کاربردی و مطلوب می باشد. لازم به ذکر است که با توجه به خاص بودن این پروژه ، کلیه ی سازه های پارچه ای بصورت کاملاً سفارشی و متناسب با شرایط پروژه و موقعیت قرارگیری هر یک از سایبان های چادری طراحی شده اند. در تصاویر زیر این آلاچیق چادری سه قله زیبا را مشاهده می فرمایید.

آلاچیق چادری سه قله برج های قو الماس خاورمیانه

سازه چادری و آلاچیق چادری سه قله برج های قو الماس خاورمیانه

سازه چادری در پروژه برج های قو الماس خاورمیانه

درباره پروژه

برج های قو الماس خاورمیانه در شهر سلمانشهر (متل قوی سابق) یکی از معروف ترین سواحل شمال کشور قرار دارد و هر ساله گردشگران زیادی را برای تفریح ​​به خود جذب می کند. قسمت های تجاری و تفریحی این برج ها به گردشگران اجازه می دهد تا ساعت ها در آنجا بمانند. به دلیل اجاره پلاژهای ساحلی بسیاری از مردم برای تفریح ​​به سلمانشهر و متل قو برای ورزش های آبی و ساحلی سفر می کنند. برج های قو الماس خاورمیانه از دیدنی های مازندران است. برج های قو چشم اندازی زیبا به دریای خزر دارند و واحدهای اقامتی آن ها بسیار مجلل و مدرن طراحی شده اند.

برج های متل قو در سواحل سلمانشهر در استان مازندران و در حاشیه دریای خزر ساخته شده اند. ساحل سلمانشهر با نام‌ های ساحل قو یا ساقی کلایه نیز شناخته می‌شود و اگرچه نام آن سال‌ ها پیش تغییر کرده است ، اما ساکنان محلی و بسیاری از گردشگران این سواحل را به نام قدیمی خود می‌شناسند. شهرستان ساحلی سلمانشهر از غرب به شهر عباس آباد ، از شرق به شهرستان کلارآباد ، از شمال به دریای خزر و از جنوب به رشته کوه های البرز امتداد دارد. این شهرستان با حدود ۱۴ هزار نفر جمعیت و حدود ۷۵۰ هکتار در ایام تعطیل پذیرای حدود ۲۰۰ هزار مسافر است.

 

جاذبه های برج های قو الماس خاورمیانه

جاذبه اصلی برج‌ های متل قو نزدیک بودن به دریای خزر ، سواحل شنی زیبا ، جنگل‌ها و چمنزارهای سرسبز در دامنه‌های رشته‌کوه البرز است. برج های قو با کاربری های تجاری ، مسکونی ، توریستی ، ورزشی و تفریحی ساخته شده است. این برج ها از نظر معماری متمایز بوده و برای جذب گردشگران داخلی و خارجی طراحی شده اند. برج های قو الماس خاورمیانه دارای دو ساختمان مسکونی و تجاری در ۲۱ طبقه و یک برج هتل در ۳۸ طبقه می باشد. این مجموعه دارای ۲۹۷ واحد مسکونی و ۴۸۶ واحد تجاری است. اماکن تجاری در سه طبقه مختلف و در طبقات زیرین برج های مسکونی واقع شده است. این پروژه هنوز به پایان نرسیده و برج سوم در حال تکمیل است.

 

مچموعه ورزشی فوق مدرن

یک مجموعه ورزشی دو طبقه با امکاناتی مانند استخرهای سرپوشیده ، سونای خشک ، بخار ، تایلندی ، حمام ترکی ، سونا روسی ، سونا بیولوژیک ، غار باران (باران مصنوعی) و.. در فضای بین دو برج مسکونی و هتل بین المللی در نظر گرفته شده است. بخش هایی برای ماساژ ، استخرهای آب درمانی سرد و گرم و سالن های ورزشی مدرن و.. تنها قسمتی از امکانات این مجموعه ورزشی بزرگ بشمار می رود. استخرهای مجموعه ورزشی متل قو مجهز به جدیدترین تکنیک های تصفیه آب می باشد. برج های قو همچنین دارای زمین‌ های مینی گلف بانوان و آقایان و زمین‌ های تنیس اختصاصی است. علاوه بر استخرهای سرپوشیده ، پنج استخر روباز و یک فضای اختصاصی برای اسکی روی آب و سایر ورزش های آبی نیز در نظر گرفته شده است.

 

نقش سازه های چادری در جذب گردشگران

همان طور که می دانید امروزه استفاده از سازه ها و سایبان های پارچه ای به شکل چشم گیری در اماکن مختلف با کاربری های متفاوت افزایش یافته است. این سازه های غشایی علاوه بر ایجاد سایبان می توانند با توجه به شکل خاصی که دارند بعنوان المان معماری در راستای دکوراتیو نمودن فضاها بکار روند. طبیعتاً وجود المان های معماری مدرن در اماکنی که دارای مراجعین و بازدیدکنندگانی هستند به رشد جذب مشتریان بالقوه و به تبع آن به رشد اقتصادی این قبیل اماکن می انجامد. سازه های کششی با توجه به تنوع بسیار بالایی که در طرح و رنگ بندی دارند می توانند جایگزین بسیاری از متریال سنتی و حتی مصالح جدید شوند.

 

سازه های چادری برج های قو الماس خاورمیانه

اجرا و نصب چندین سایبان چادری در مراکز تجاری و توریستی همچون برج های قو الماس خاورمیانه به بالا بردن راندمان اقتصادی و جذب گردشگران داخلی و خارجی کمک شایانی می نماید. سازه های پارچه ای نصب شده در این قطب مهم گردشگری شمال کشور توانسته هر ساله سبب جذب توریست های خارجی و همین طور سرمایه گذاران در حوزه های مختلف گردد. تنوع و سفارشی سازی در طراحی انواع سایبان های چادری در برج های قو را در کمتر جایی خواهید دید ؛ زیرا که برای پروژه ای خاص می بایست به شکلی خاص عمل نمود تا بتوان مهندسی و هنر ایرانی را به رخ همگان کشید.

 

معماری برج های دوقلوی متل قو

در ساخت برج های مسکونی متل قو از بهترین و باکیفیت ترین مصالح استفاده شده و در ساخت آن ها از آخرین روش های مهندسی ، ساخت و ساز و تکنیک های داخلی استفاده شده است. اسکلت برج های قو الماس خاورمیانه فولادی است که ۱۴۰۰۰ تن وزن دارد. ۲۷۰۰۰ متر مکعب بتن نیز برای بدنه ساختمان و حدود ۱۷۵۰۰۰ متر مکعب بتن برای سقف آن ها استفاده شده است. اجرای نورپردازی داخلی برج های مسکونی ، بخش های تجاری و هتل ها توسط شرکت فرانسوی ssf انجام می شود. تمام سقف مجموعه با LED های شفاف RGB پوشانده شده است. قابل ذکر است که این نوع نورپردازی برای اولین بار در ایران استفاده می شود.

 

درباره محل اجرای پروژه

سلمانشهر با نام پیشین ساقی کلایه و نام سابق متل قو شهری در بخش عباس آباد استان مازندران است. سلمانشهری ها دارای ملیت ایرانی و از قومیت طبری با ریشه تپوری هستند و به زبان طبری (مازندرانی) و گویش کلارستاقی صحبت می کنند. قبل از انقلاب سال ۵۷ سلمانشهر را ساقی کلایه می نامیدند ، اما از آنجایی که متلی به نام متل قو در این شهر وجود داشت به این نام نیز خوانده می شد و پس از سال ۱۳۶۷ نام شهر به سلمانشهر تغییر یافت. سلمانشهر یک شهر جدید است. این شهرک در سال ۱۳۴۰ تأسیس شد و در سال ۱۳۴۱ به شهرداری تبدیل گردید. پس از تأسیس شهرداری ، پریمرز فیروزگر همسر جوانشیر به عنوان اولین شهردار زن ایران منصوب شد. اولین شهرکی که در این منطقه ساخته شد دریا گوشه نام داشت.
.
.

جاذبه های گردشگری

این شهر در مسیر جاده ارتباطی چالوس و تنکابن قرار دارد و نقش تفرجگاهی قوی ای دارد. دامنه های البرز در قسمت جنوبی شهر با فاصله کمی بین ساحل و دامنه ها و در مجاورت غاری خاص به نام غار دانیال جذابیت منطقه را دو چندان می کند. در ایام تعطیلات جمعیت این شهر به دلیل جذب گردشگران بسیار به ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

 

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت تلاش می‌کند با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتریان گرامی ، پروژه را با بهینه کردن هزینه برای آن‌ها به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام