سازه پارچه ای به عنوان یک سایبان اقتصادی

سازه چادری با کاربری آلاچیق چادری و سایبان دارای چند مزیت منحصر به فرد می باشد. توانایی عبور نور طبیعی تا مقدار ۷ درصد یکی از این قابلیت هاست. این موضوع تأثیر بسزایی بر کاهش مصرف انرژی خواهد داشت. همچنین انعطاف پذیری و سهولت در اجرای آن باعث می گردد که اجرای سایبان ها هر چند هم پیچیده و در تعارض با موانع ، مشکلی را بوجود نیاورد.

 

سازه چادری

درباره پروژه

در حاشیه یکی از مناطق شهری در گشور اروگوئه ، یک سایبان چادری به شکل آلاچیق پارچه ای منحصر به فرد ساخته شد. این منطقه که دارای بافتی روستایی و با کاربری حداکثری کشاورزی می باشد ، در برخی اوقات پذیرای تشکل ها و برگزاری همایش های مختلفی است. سایبان چادری گزینه مناسبی برای ایجاد یک فضای ایزوله و منطبق با فضا و فرهنگ کشاورزی منطقه بود. در نتیجه سازه پارچه ای با فرم آلاچیق برای این منظور انتخاب گردید.

سازه چادری

استراکچر متفاوت

سقف شیبدار این سازه از جنس چوب فشرده در ابعادی برابر با ۱۱ متر در ۶ متر می باشد. پارچه این سازه توسط پیچ های چوبی و واشرهای آلومینیومی به فریم اصلی در دور تا دور این سایبان پیچ شده است. استفاده از چوب در ساختار اصلی این سازه و تطابق کامل آن با محیط روستایی و سنتی ، شکل منحصر به فردی را به این سایبان پارچه ای با سازه چوبی بخشیده است. توجه به این موضوع که این نوع سقف دارای قابلیت عبور نور می باشد ، توجیه اقتصادی خوبی برای استفاده از آن فراهم می آورد ؛ زیرا منجر به کاهش قابل توجه مصرف برق به دلیل وجود نور طبیعی می گردد.

 

سازه چادری

ترکیب چوب و سایبان چادری

زمانی می توان به بازخورد مناسب استفاده از سازه پارچه ای پی برد که آن را در قیاس با سقف های سنتی همچون سقف های بتنی و شیشه ای و کامپوزیت بررسی نمود. به عنوان مثال یک سقف شیشه ای انطعاف پذیری مناسبی نداشته و در برابر برخورد اشیا سخت بسیار ضعیف عمل می کند. در مورد یک سقف سنتی بتنی هم واضح است که تأمین روشنایی همانند یک فضای متداول مستلزم استفاده دائم از چراغ های روشنایی می باشد. تمام این موراد به عنوان هزینه های جاری باعث کاهش سطح مطلوبیت سقف های سنتی می گردد.

سازه چادری

پارچه مصرفی

پارچه بکار رفته در ساخت این سایبان پارچه ای از نوع پلی استر پیش تنیده و با روکش دو طرفه پی وی سی بوده که مقاومت آن را در برابر تابش نور خورشید در دراز مدت و همچنین قرار گرفتن در معرض رطوبت زیاد افزایش می دهد. این پارچه ها از بهم تنیدن نوعی الیاف پلی استر و مستتر شدن با روکش های تفلون تولید می شوند. کمپانی سازنده پارچه به جهت محافظت ۱۰۰ درصدی کاربران سایبان چادری در مقابل اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش از یک لایه ی مخصوص به نام Anti UV در رویه ی بیرونی پارچه بهره برده است تا مانع از بروز انواع بیماری ها و سرطان های پوستی برای عموم مردم گردد.

این پارچه ها دارای خاصیت کشسانی فوق العاده ای می باشند و به همین خاطر هر چه کشش پارچه در هنگام نصب بیشتر باشد ، مقاومت بسیار خوبی را در برابر بارهای وارده همچون بار باد و برف از خود نشان می دهند.

 

سازه چادری

توضیحات تکمیلی طرح

سقف چادری این مجموعه سایبان چادری از ۱۱ آلاچیق متحدالشکل با دهانه های مساوی ۶ متری تشکیل شده است. در موضوع جمع آوری و انتقال آب باران ، از یک سیستم در حاشیه آلاچیق ها استفاده کرده اند. اسکلت چوبی این سایبان پارچه ای در کارگاه نجاری ساخته شد و در عرض مدت کوتاهی نصب گردید و در انتها نیز پارچه بر روی آن قرار گرفته و با ایجاد کشش های لازم توسط کابل ها و اتصالات ، نتیجه نهایی یک سطح غشایی را رقم زد. با توجه به استفاده از چوب در این سازه ، به لحاظ معماری بصری منظره زیبا و بی نقصی را ایجاد نموده است.

 

سازه چادری

درباره محل اجرای پروژه

اروگوئه ، کشوری واقع در سواحل جنوب شرقی آمریکای جنوبی و دومین کشور کوچک این قاره است. اروگوئه مدتهاست که از نظر سیاسی و اقتصادی تحت الشعاع جمهوری های مجاور برزیل و آرژانتین قرار گرفته است که با هر دوی آنها شباهت های فرهنگی و تاریخی زیادی دارد. این کشور گوه‌شکل از شمال و شرق به برزیل ، از جنوب شرقی به اقیانوس اطلس و از جنوب به ریو د لا پلاتا محدود می‌شود ، در حالی که رودخانه اروگوئه به عنوان مرز غربی آن با آرژانتین عمل می‌کند.

ادواردو گالیانو ، مورخ و رمان‌ نویس معاصر اروگوئه‌ای می‌نویسد : «اروگوئه به دلیل اینکه توسط همسایگان بزرگش احاطه شده ، کوچک به نظر می‌رسد!» ؛ اما واقعاً اینطور نیست. این کشور پنج برابر بیشتر از هلند مساحت داشته و از طرفی پنج برابر جمعیت کمتری دارد. اروگوئه زمین های قابل کشت بیشتری نسبت به ژاپن داشته و جمعیت آن نیز چهل برابر کمتر از آن است. این ترکیب فضای باز و تراکم کم جمعیت ، فرصت های زیادی برای توسعه اقتصادی اروگوئه فراهم کرده است.

 

اروگوئه ، یک مقصد گردشگری

اروگوئه یک کشور مستقل از سال ۱۸۲۸ میلادی ، با پیوندهای قوی با انگلستان ، فرانسه و ایتالیا ، در بیشتر قرن بیستم به عنوان یکی از جوامع مترقی آمریکای لاتین توسعه یافت که به دلیل ثبات سیاسی ، قوانین اجتماعی پیشرفته و نسبتاً وسیع آن قابل توجه بوده است. تقریباً نیمی از مردم در منطقه شهری مونته ویدئو ، یعنی پایتخت متمرکز شده اند. دومین و سومین شهرهای بزرگ آن را می توان سالتو و پایساندو برشمرد که در مقایسه با مونته ویدئو کوچک تر هستند.

در مونته ویدئو که رو به خلیجی عمیق در دهانه ریو د لا پلاتا قرار دارد ، ترکیبی از مناطق تاریخی را با برج‌ های اداری بلند و مراکز خرید مجهز شاهد هستید. شهر قدیمی با موزه‌ های فراوان ، بازارهای روباز و رستوران‌ها ، مانند قلب مونته ویدئو است و هر ساله هزاران بازدیدکننده بین‌المللی را به خود می‌بیند. همچنین به عنوان مقاصد توریستی ، دارای استراحتگاه های ساحلی مانند پیریاپولیس و پونتا دل استه و همین طور شاهکار استعماری Colonia del Sacramento می باشد.

 

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام