سازه چادری طرح سان شید – مهدکودک العین

آلاچیق چادری به عنوان یکی از محصولات سازه چادری محسوب می شود. همان گونه که می دانید مهدکودک یک رویکرد آموزشی پیش دبستانی است که مبتنی بر بازی ، آواز ، فعالیت های عملی مانند نقاشی و تعامل اجتماعی به عنوان بخشی از پروسه انتقال فرزندان از خانه به مدرسه می باشد. چنین مؤسساتی در ابتدا در اواخر قرن هجدهم در آلمان ، باواریا و آلزاس برای خدمت به کودکانی که والدینشان هر دو بیرون از خانه کار می کردند ساخته شدند. این اصطلاح توسط معلم آلمانی فردریش فروبل ابداع شد که رویکرد او در سطح جهانی بر آموزش سال های اولیه تأثیر گذاشت.

امروزه این واژه در بسیاری از کشورها برای توصیف انواع مؤسسات و فضاهای آموزشی برای کودکان دو تا شش ساله بر اساس انواع روش های آموزشی استفاده می شود.

 

آلاچیق چادری

درباره پروژه

با توجه به شرایط جوی فوق العاده گرم و شرجی شهر العین امارات متحده عربی و وجود طوفان های محلی ، وجود پوشش در فضای باز محوطه مدارس و مراکز آموزشی امری ضروری به نظر می رسد.  به همین منظور مسئولان یکی از مراکز آموزشی این شهر جهت ایجاد پوشش فضای محوطه  ، سایبان چادری و یا به عبارت بهتر آلاچیق پارچه ای را به عنوان گزینه مورد نظر خود انتخاب کردند .

 

آلاچیق چادری

پارچه مصرفی

نوع پارچه به کار رفته برای سقف مذکور از جنس PVC-MEHLER FR1 000 بوده که مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و حرارت و همین طور اشعه های مضر خورشید دارا می باشد. در مجموع این محوطه با آلاچیق هایی با مساحت کل ۲۰۰۰ مترمربع توسط گروه معماری Parsons طراحی و اجرا گردید.

آلاچیق چادری

سایبان پارچه ای مدل سان شید برای مسقف کردن بازار VMF

بازار بسیار قدیمی VMF با قدمت بیش از ۴۰۰۰ سال به عنوان یکی از آثار ماندگار میراث فرهنگی امارات می باشد. این بازار پیشرفته در عین حال با  فرمی سنتی بوده که در شهر العین ساخته شده است. با توجه به ضرورت وجود سایبان برای قسمت هایی از این بازار کهن و محافظت مراجعان از تابش نور و اشعه مخرب خورشید ، تصمیم بر این شد تا از مدرن ترین نوع سایبان یعنی سازه چادری با کاربرد آلاچیق بهره گیری شود.

بازار العین که به نام بازار مرکزی یا قدیمی نیز شناخته می شود ، در فاصله حدود یک ساعت و نیم با شهر ابوظبی در باغ تاریخی العین مکانی عالی برای گشت و گذار و همین طور گرفتن عکس های خیره کننده است. بازار سنتی‌ به‌ اندازه بازارهای اصلی شهر مدرن نیست ، اما حالت بومی آن خیلی از مردم و حتی گردشگران را جذب خود نموده است.

 

آلاچیق چادری

طرح انتخابی

طرح سان شید یا همان سایبان خورشیدی در مساحتی بالغ بر ۳۰۰۰ مترمربع با پارچه ای از جنس PVC- MEHLER FR 1000m بهترین گزینه ممکن برای ایجاد یک سایبان امن و زیبا بود. زیرا از طرفی ضد UV بوده و هم به نوعی است که نور و روشنایی روز را مختل نمی کرد و خریداران در عین گردش در فضایی روشن ، از تابش اشعه مخرب خورشید در امان بودند.

آلاچیق چادری بازار سنتی العین امارات متحده عربی

آلاچیق چادری

درباره محل اجرای پروژه – بخش اول

العین (به معنای چشمه آب) شهری مرزی در ضلع شرقی واحه در امارت متحده عربی می باشد. این شهر از شرق با البوریمی عمان در استان البوریمی همسایه است. العین بزرگ ترین شهر داخلی در امارات و چهارمین شهر بزرگ (پس از دبی ، ابوظبی و شارجه) و دومین شهر بزرگ در امارت ابوظبی می باشد. آزادراه‌ هایی که العین ، ابوظبی و دبی را به هم متصل می‌کنند ، یک مثلث جغرافیایی را در این کشور تشکیل می‌دهند که هر شهر تقریباً ۱۳۰ کیلومتر از دو شهر دیگر فاصله دارد.

 

معنای العین

العین به «باغ شهر» معروف است. ابوظبی ، امارات متحده عربی یا خلیج به دلیل سرسبزی آن به ویژه با توجه به واحه‌ های شهر ، پارک‌ها ، خیابان‌ های پردرخت و دوربرگردان‌ های تزئینی ، با وجود کنترل‌ های شدید ارتفاع در ساختمان‌های جدید تا بیش از هفت طبقه و به گفته یک نویسنده ، واحه ای در اطراف العین و الحصاء در عربستان سعودی قرار دارد که مهم ترین در شبه جزیره عربستان محسوب می شود. گفتنی است منطقه العین و البریمی کلاً توام یا واحه البریمی از اهمیت فرهنگی و تاریخی ویژه ای برخوردار است.

به عنوان مثال این منطقه شاهد رویدادهای مرتبط با تاریخ اسلام در دوران راشدین ، امویان و عباسیان ، مشابه دیبا و رأس الخیمه بود. در آنجا بود که شیخ زاید بن سلطان آل نهیان بنیانگذار امارات متحده عربی بیشتر عمر خود را (حداقل از سال  ۱۹۲۷، قبل از اینکه در سال ۱۹۶۶ حاکم امارت ابوظبی شود) گذراند. اگرچه اغلب بر این باورند که او در ابوظبی به دنیا آمده است ، اما برخی نیز عقیده دارند که او در العین به دنیا آمده است. همچنین ممکن است العین محل قدیمی ترین مسجد کشور در محوطه مسجد شیخ خلیفه باشد.

 

آلاچیق چادری

درباره محل اجرای پروژه – بخش اول

آب و هوا و جغرافیا

العین تقریباً در ۱۶۰ کیلومتری شرق ابوظبی پایتخت و حدود ۱۲۰ کیلومتری جنوب دبی واقع شده است. منطقه شرقی تقریباً ۱۳۱۰۰ کیلومتر مربع را پوشش می دهد. عمان در شرق ، دبی و شارجه در شمال ، ابوظبی در غرب و صحرای محله خالی و عربستان سعودی در جنوب قرار دارند. توپوگرافی العین منحصر به فرد است و با سفر به شرق متفاوت است. جبل حفیت (کوه حفیت) از نظر زیست محیطی مهم بشمار می رود ، یک نقطه دورافتاده از رشته کوه اصلی هاجر است و بعنوان یکی از بناهای تاریخی العین شناخته می شود که درست در جنوب شهر قرار دارد.

جبل حفیت با ارتفاع ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ متر یکی از بلندترین کوه‌ های کشور بوده و دارای تعدادی خط الرأس است که تا قسمت داخلی امتداد دارند. در این منطقه تپه‌های ماسه‌ ای با بافت‌ های مختلف وجود دارد که به رنگ قرمز و با اکسید آهن در شمال و شرق العین قرار دارند.

 

اقلیم گرم و خشک العین

این شهر دارای آب و هوای گرم بیابانی (طبقه بندی آب و هوای کوپن BWh) است که تابستان های طولانی و بسیار گرم و زمستان های بسیار سرد دارد. در العین میانگین بارندگی سالانه ۹۶ میلی متر (۳٫۸ اینچ) و میانگین رطوبت نسبی ۶۰ درصد است (دانشگاه امارات متحده عربی ، ۱۹۹۳). رطوبت کم در العین به ویژه در طول تابستان ، آن را به مقصدی محبوب برای بسیاری از مردم در آن زمان از سال تبدیل می کند.

بوئر در سال ۱۹۹۷ میلادی آب و هوای امارات متحده عربی را به عنوان فوق خشک طبقه بندی کرد و آن را به چهار منطقه آب و هوایی تقسیم نمود : منطقه ساحلی در امتداد خلیج فارس ، مناطق کوهستانی شمال شرق امارات ، دشت های شنی اطراف العین و صحرای شنی مرکزی و جنوبی. بارندگی بیشتر و دمای کمتر در مناطق شمال شرقی نسبت به مناطق جنوبی و غربی رخ می دهد. میانگین بارندگی ماهانه در اطراف العین ۱۰۰-۱۲۰ میلی متر از دوره ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۲ میلادی بوده است.

در جنوب شهر در نزدیکی عمان دریاچه دست ساز زاخار قرار دارد که در نتیجه رهاسازی فاضلاب از کارخانه های آب شیرین کن به وجود آمده است. همچنین در این منطقه در شرق جبل حفیت منطقه مزیاد وجود دارد که با عمان گذرگاه مرزی داشته و قلعه تاریخی مزیاد در آن واقع شده است.

 

آلاچیق چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام