سقف چادری متحرک

ملک قدیمی

سقف چادری متحرک (سقف پارچه ای متحرک) اجرا شده در یک ساختمان قدیمی که به منظور برگزاری جشن های بخصوص اجاره داده می شده است. پشت بام این ملک قدیمی برای برگزاری جشن های عروسی ، تولد و.. در اختیار عموم مردم قرار می گرفته است.

 

سقف چادری متحرک

مشخصات کلی سقف چادری

سازه چادری اجرا شده با مساحت ۴۰۰ متر مربع می باشد. طول این سازه ۲۶ متر و عرض آن نیز ۱۵٫۵ متر است که یک سقف پارچه ای متحرک را بر روی آن ساخته اند. این سقف از یک سو باز بوده و رو به رودخانه می باشد و از سه سوی دیگر نیز توسط یک کافی شاپ و یک دیوار و همینطور یک ساختمان کوچک محصور شده است.

 

سقف چادری متحرک

طرح انتخابی

طرحی که برای این سقف پارچه ای انتخاب گردیده است ، طرح آرک قوسی می باشد. در سازه چادری طرح آرک قوسی با قرار گیری ستون ها در کنار سازه امکان استفاده در محل هایی که وجود ستون در وسط یک مانع محسوب می شود وجود دارد و فضای استفاده از سازه پارچه‌ای را بیشتر می کند . این طرح می تواند با توجه به نیاز مشتری در چندین فرم متفاوت ساخته و اجرا گرذذ. از جمله طرح های دیگر آرک می توان به آرک طره ای اشاره نمود ؛ در سازه چادری طرح آرک طره ای ، با قرارگیری ستون ها در یک طرف سازه ، امکان استفاده در محل هایی که وجود ستون در وسط یک مانع محسوب می شود وجود دارد و فضای استفاده از سازه پارچه‌ای بیشتری را فراهم می نماید و یکی از مصارف اصلی این طرح در پارکینگ و سایبان ماشین می باشد.

 

سقف چادری متحرک

سازه سقف پارچه ای

استراکچر فلزی این سایبان پارچه ای از دو آرک با طول های شانزده متری تشکیل شده است. این آرک ها سازه چادری را به سه بخش مساوی تقسیم نموده اند. برای اینکه امکان جمع شوندگی این سقف پارچه ای وجود داشته باشد تا بتوان در صورت عدم نیاز سقف را جمع نمایند و نیز بشود مهمانی ها را در فضایی روباز برگزار کنند ، دو بخش کناری سازه پارچه ای را ثابت درنظر گرفته اند و قسمت میانی این سایبان پارچه ای را بصورت متحرک و با قابلیت جمع شوندگی قرار داده اند. باز و بسته شدن این سازه چادری حدوداً ۵ دقیقه زمان نیاز دارد که بصورت دستی انجام می شود. برخلاف سقف های جمع شونده امروزی موجود در بازار که با موتور توبلار و با یک ریموت کنترل باز و بسته می شوند ، این سقف بصورت دستی عملیات باز و جمع شدن را انجام می دهد.

 

سقف چادری متحرک

جزییات فنی و سازه ای

ایجاد پیش تنیدگی در بخش ریلی این سقف پارچه ای با کشش دو نقطه آزاد توسط وینچ های موجود بر روی آرک های فلزی انجام می گردد. هر قسمت از آرک های سقف پارچه ای از سه نقطه به زمین متصل شده اند تا بتوانند نیروی لازم را به منظور ایستایی سازه در زمانی که بخش میانی سقف پارچه ای جمع شده تأمین نمایند.

 

سقف چادری متحرک

دیتیل اجرایی سقف پارچه ای متحرک

پروفیل هایی که در این سازه چادری متحرک استفاده شده است از لوله هایی با مقطع ۱۶۹ میلی متر است. این پروفیل ها توسط پلیت هایی با عرض ۲۵۰ میلی متر و در مرکز آن ها تقویت شده اند تا بتوانند مقاومت موردنیاز را در برابر نیرو های وارده داشته باشند. دو بخش کناری سایبان پارچه ای نیز از یک سو به دیوار کناری و توسط بولت ها اتصال داده شده است و از سویی دیگر به آرک های فلزی با اتصالات بهم پیوسته متصل می باشند. قسمت میانی سقف چادری  هم توسط ریل هایی از جنس آلومینیوم است که به آرک های فولادی پیچ نموده اند و در اطراف سایبان پارچه ای با یک لایه پلی استر تقویت شده اند.

لازم به ذکر است پروفیل هایی که در ساخت استراکچر این سقف متحرک دستی استفاده شده است از نوع ST37 می باشد. این نوع پروفیل از ورق هایی با همین نام تولید می شوند. ورق سیاه ST37 از مزایایی همچون سبک بودن ورق ، کیفیت خوب محصول ، قیمت خوب و منصفانه ورق ، خاصیت جوشکاری و مکانیکی بالا ، خاصیت شکل پذیری خوب ، قدرت کششی و تحمل فشار زیاد برخوردار است. ورق سیاه ST37 در صنایع مختلفی از جمله ساخت و ساز ، صنایع پتروشیمی ، تولید ورق پانچ و صفحات مشبک ، تولید نبشی و ناودانی و غیره کاربرد دارد.

 

سقف چادری متحرک

تأثیر نوع پارچه در شرایط اقلیمی

مارکو دکاناوسس یک بخش کوچک در کنار رودخانه دوارو می باشد. این شهر کوچک دارای اقلیمی مدیترانه ای است که همین امر سبب بارش های شدید باران شده است. درواقع دلیل اصلی ساخت سقف چادری متحرک در این منطقه هم همین است. در تولید این سقف پارچه ای از نوعی پارچه با جنس پلی استر و با روکش دوطرفه PVC استفاده کرده اند. کمپانی سازنده پارچه جهت محافظت هر چه بیشتر کاربران خود از لایه ای مخصوص موسوم به Anti UV در رویه ی بیرونی پارچه بهره برده تا بتواند منجر به جلوگیری از ورود اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش به زیر سقف پارچه ای شده و بدین ترتیب مانع از بروز انواع بیماری های پوستی برای استفاده کنندگان آن شود.

لازم به ذکر است که وزن این پارچه در هر مترمربع ۷۵۰ گرم می باشد. بصورت روتین در ساخت سایبان های چادری ثابت از پارچه هایی با وزن ۸۵۰ تا ۹۰۰ گرم در هر مترمربع استفاده می نمایند ؛ اما از آنجایی که جمع آوی سقف های جمع شونده آن هم بصورت دستی کاری بس مشکل است ، لذا از این رو از پارچه های با وزن پایین تر در این نوع سقف ها بهره می برند.

سقف چادری متحرک

نمایی از سقف چادری متحرک در حالت جمع شدگی

نمایی از سقف پارچه ای در حالت باز شدگی کامل

سقف چادری متحرک

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام